Hallo allemaal,
Met de nieuwe generatie game consoles uit, besluit ik over te stappen van console, naar pc gaming, en dat het liefst voor ongeveer hetzelfde prijskaartje. Ik verwacht absoluut niet BF4 op Ultra te kunnen spelen, ik wil ongeveer de next-gen (PS4) graphics op mijn pc hebben, en dat met een goede framerate.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Ik wil zowel de nieuwste (BF4, Far Cry 3 etc..), als wat oudere games spelen, Photoshop en Sony Vegas (foto & video bewerking.. ) gebruik ik ook regelmatig. Verder natuurlijk de allerdaage taken als MS Word en internetten.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Aangezien ik de next-gen ervaring op mijn pc wil krijgen, wil ik ook een soortgelijk prijskaartje.. 500 euro lijkt me mooi, 550 is de max.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Monitor, toetsenbord, muis, OS, disk drive, en twee harde schijven wil ik meenemen.
Beide HDD's zijn 7200 rpm en zorgen samen voor 1,25 TB opslag.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie winkelmandje.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Mijn voorkeur voor de CPU ligt bij intel, omdat ik hier altijd goede ervaringen mee heb gehad, niet graag wil overclocken, en de i5 mij aardig future proof lijkt.
Ik heb nog geen ervaring met het bouwen van PC's, maar heb wel wat research gedaan.
Tips, ideeën, fouten in deze build etc. zijn allemaal welkom!
Mvg
Met de nieuwe generatie game consoles uit, besluit ik over te stappen van console, naar pc gaming, en dat het liefst voor ongeveer hetzelfde prijskaartje. Ik verwacht absoluut niet BF4 op Ultra te kunnen spelen, ik wil ongeveer de next-gen (PS4) graphics op mijn pc hebben, en dat met een goede framerate.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Ik wil zowel de nieuwste (BF4, Far Cry 3 etc..), als wat oudere games spelen, Photoshop en Sony Vegas (foto & video bewerking.. ) gebruik ik ook regelmatig. Verder natuurlijk de allerdaage taken als MS Word en internetten.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Aangezien ik de next-gen ervaring op mijn pc wil krijgen, wil ik ook een soortgelijk prijskaartje.. 500 euro lijkt me mooi, 550 is de max.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Monitor, toetsenbord, muis, OS, disk drive, en twee harde schijven wil ik meenemen.
Beide HDD's zijn 7200 rpm en zorgen samen voor 1,25 TB opslag.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie winkelmandje.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Mijn voorkeur voor de CPU ligt bij intel, omdat ik hier altijd goede ervaringen mee heb gehad, niet graag wil overclocken, en de i5 mij aardig future proof lijkt.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4440 Boxed | € 155,94 | € 155,94 |
| 1 | ASRock B85 Pro4 | € 61,70 | € 61,70 |
| 1 | MSI N660 Gaming 2GD5/OC | € 149,90 | € 149,90 |
| 1 | Cooler Master Force 500 | € 31,50 | € 31,50 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 62,90 | € 62,90 |
| 1 | Corsair CX600M | € 59,90 | € 59,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 521,84 | |
Ik heb nog geen ervaring met het bouwen van PC's, maar heb wel wat research gedaan.
Tips, ideeën, fouten in deze build etc. zijn allemaal welkom!
Mvg