• geldermalsen
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02-02 11:46
Ik ben bezig met een HTPC samen te stellen alleen twijfel ik op 1 punt.

welke processor zou ik nemen een g3420 56 euro of een i3 4130 100 euro

De HTPC word ook gebruikt voor het downloaden en uitpakken van films.

Met vriendelijke groet,

Roy

Verwijderd

Mijn htpc bestaat uit een amd core
Zelf gebruik ik nog de ouwe A8 3870
Kan er alles mee inclusief game met een laag energie verbruik

De nieuwe modellen zijn nog sneller en minder energie verbruik

• geldermalsen
Ik zou ook graag amd willen echter voor een thin-mini-itx zijn er geen amd moederboards.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:59

M2M

medicijnman

De meest simpele i3 processor is al ruim voldoende om dienst te doen als HTPC processor. Zo'n G3420 overigens ook. Zie ook de charts van tomshardware.com

-_-

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:54
M2M schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 11:45:
De meest simpele i3 processor is al ruim voldoende om dienst te doen als HTPC processor. Zo'n G3420 overigens ook. Zie ook de charts van tomshardware.com
Goed advies... :F zover was TS ook al, namelijk dat beiden wel goede CPUs zouden zijn en dat hij daarom niet kon kiezen :P

TS, is genoeg op Google over te vinden over deze twee CPUs... hier staat bijvoorbeeld dat de i3 betere performance heeft (single- en multi-threaded) en daarvoor 1W meer verbruikt dan de G3420.
Aan de andere kant betaal je wel bijna het dubbele voor een i3... ik zou dan eerder voor de G3420 gaan - but that's my opinion 8)

• Wkrooshof
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 30-01 13:35
Ik heb de a4-3400 aangeschaft

Verwijderd

Bij Intel moet je minimaal voor een i3 gaan wil je gebruik kunnen maken van Quick Sync Video en Clear Video 3D. De HD Graphics in de i3 is dus beter. Wel krijg je bij de Pentium al Clear Video HD dus voor normaal HD kijken zal het misschien niet veel uitmaken. Sowieso weet ik niet precies wat het verschil in HD Graphics tussen de i3 en Pentium betekent voor de kwaliteit op je TV. Misschien kan iemand daar iets over zeggen of kun je daar een review over vinden ;).

• geldermalsen
Ik heb de keuze gemaakt voor een i3 dan heb ik nog een vraag thin-mini-itx past daar een laptop voeding van een hp of lenovo op of moet je daar een speciale voeding voor kopen?
Pagina: 1