Toon posts:

Nieuwe videokaart of Ram geheugen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag,

Ik hoop dat ik de topic in de goede rubriek plaats anders hoor ik het vanzelf wel. :p

Maar ik speel al 2 maanden COD Ghosts met matige kwaliteit (ps3 kwaliteit)
ik weet als ik het echt high wil spelen moet ik op zn minst een nieuwe videokaart van 450 euro halen en dat ken ik niet betalen jammer genoeg.

Maar dit zijn mijn specs ik weet met een nieuwe kaart speel ik iets hoger
AMD Phenom X6 1055t 2.8 GHZ
AMD MSI Radeon HD 6770 1GB
4GB werkgeheugen
600 watt voeding
Cooler Freezer Xtreme V2.0

Nou weet ik voor cod ghosts vraagt hij minimaal 6 gb maar door de laatste update is 4 GB voldoende
maar uiteindelijk ga ik toch voor meer maar wat is belangrijker een nieuwe stickie erbij zodat ik op 8 GB speel of een nieuwe videokaart?

Ik zat te kijken naar deze kaart de Asus Gtx650TI OC 2GD5 dit is mijn richtprijs ook het is niet een hele grote upgrade maar toch een upgrade vergeleken met mijn huidige videokaart.
http://maxict.nl/product/...ctief-hdmi-dvi?btwview=in

ik hoor het wel van jullie wat jullie advies voor mij is (en aub niet aankomen met gooi alles weg koop een nieuwe pc tenzij je mij 3000 ken doneren :P)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2014 10:50 ]

• Essoplerck
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-04-2022
uhm, ik zou een SSD nemen, en wat is je MoBo?

Verwijderd

Topicstarter
ja daar zat ik ook over te twijfelen merk je echt zo een groot verschil want mijn huisgenoot heeft pas een nieuwe ssd gehaald van 120 gb ok door ghost zat hij meteen voor de helft vol haha maar hij zegt dat hij geen verschil ziet tussen zijn sata en ssd (kwa kwaliteit)

mijn mobo is de m2n68-am plus (niks speciaals) meer een geleider maar wou de Asrock 970 Pro3 R2.0 halen omdat ik uiteindelijk naar 64 gb wil bouwen en crossfire

• ProAce
  • Laatst online: 14:29
Ssd is ook niet voor game kwaliteit, een ssd zorgt voor sneller opstarten van het os en kortere laadtijden van maps, kwa game prestaties win je daar weinig mee

• Essoplerck
  • Laatst online: 27-04-2022
Ok, well, ik denk dat het slim is als je er 8gb RAM in prikt, het kost ~70 eur, en het kan je performance zeker verbeteren

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 05-04 13:45

mirno

私の名前はMirnoです

Met meer RAM ga je het verschil niet heel erg merken. Je gaat er niet meer fps van krijgen. Alleen als je een goede GPU hebt, en je wilt een zwaarder spel gaan doen, kan het niet. Zoals je bij cod ghosts al zegt.

Als je een upgrade doet zou ik zowel GPU en RAM doen.
Wellicht over een aantal jaar je CPU. Die beperkt je game prestaties ook. En wanneer je die wilt upgraden is er al weer ddr4 RAM, GPU verouderd etc.

Als ik jouw was zou ik er niet te veel aan uitgeven, wellicht 2e hands zoeken. En misschien over een paar jaar voor een heel nieuw systeem gaan.

我的名字是Mirno

Verwijderd

Topicstarter
mirno schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 11:11:
Met meer RAM ga je het verschil niet heel erg merken. Je gaat er niet meer fps van krijgen. Alleen als je een goede GPU hebt, en je wilt een zwaarder spel gaan doen, kan het niet. Zoals je bij cod ghosts al zegt.

Als je een upgrade doet zou ik zowel GPU en RAM doen.
Wellicht over een aantal jaar je CPU. Die beperkt je game prestaties ook. En wanneer je die wilt upgraden is er al weer ddr4 RAM, GPU verouderd etc.

Als ik jouw was zou ik er niet te veel aan uitgeven, wellicht 2e hands zoeken. En misschien over een paar jaar voor een heel nieuw systeem gaan.
Ok ja dat dacht ik namelijk ook gewoon allebei upgraden en uiteindelijk later een echte game pc halen haha maar de kaart die ik liet zien asus gtx 650ti is dat vergeleken met mijn kaart de msi radeon hd 6770 een goed verschil of gewoon niet waard om te halen?

• MrDirkiee
  • Laatst online: 29-08-2023
Als tussenstap naar een nieuwe gamepc is die GTX 650ti wel te doen.
Ik zou wel de variant met een 2GB GPU nemen.
Deze presteerd toch wat beter als je een game op high wil spelen.
4 GB RAM geheugen zou voldoende moeten zijn voor de meest gangbare games, echter werkt 8 GB gewoon lekkerder en zit je niet "tegen het randje".

Verwijderd

Zou de kaart vooral NIET bij maxict kopen..

http://tweakers.net/shopr...ict-b-punt-v/shopreviews/
Pagina: 1