Probleem met 3x klonen op 1x HD7750

Pagina: 1
Acties:

• gijsvogel
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-12-2025
Hallo,

Ik heb dit topic en (Google) al redelijk doorzocht maar helaas nog geen oplossing gevonden, of ik doe gewoon iets verkeerd.

Ik wil graag mijn beeldscherm 3x klonen.
1x voor PC gebruik met Samsung Syncmaster T2470HD
1x voor TV/film op Samsung PS58B680 via reciever Onkyo TX-SR608
1x voor Film op beamer Optoma HD25-LV

PC: Acer Aspire M7721 Ci7 920 W7 64bit
Videokaart Sapphire Radeon HD 7750 Silent (DP, HDMI, DVI)

Het probleem:
Ik krijg slechts 2 schermen tegelijkertijd gekloond.
Zodra ik een 3e erbij prik of inschakel dan werkt er 1 niet meer of wordt niet ondersteund.

Ik kijk uiteraard slechts op 1 tegelijk, maar als bijvoorbeeld de beamer aanstaat moet uiteraard ook de reciever aan (en die word, ook al staat de tv uit, als scherm herkend)
In een aantal gevallen staat er nog wel eens een venster open of opent een programma op het laatst bekende scherm waardoor ik al regelmatig op zoek moet naar het betreffende venster en die weer op het juiste scherm zien te krijgen.
kortom een hoop gedoe, zodoende wil ik graag 3x klonen om nodeloos gesleep te voorkomen.

Ik heb de HD7750 nieuw aangeschaft vanwege ondersteuning voor 3 schermen en HD audio.
Reciever en TV middels HDMI, PC Monitor op DVI en Beamer op Displayport met verloopplug naar HDMI en 10 meter kabel naar de beamer.

Misschien zit daar wel het knelpunt hoor, ik heb nu deze adapter gekocht. (weet niet/betwijfel of die actief is
Gaat het mogelijk werken met een actieve adapter zoals deze?

Of gaat het gewoon niet lukken om de 3 schermen op deze kaart te klonen?

Daarnaast, als het wél kan, hoe moet ik dan straks in catalyst CC de schermen configureren?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je hebt een actieve adapter nodig om 3 schermen aan te kunnen sturen. Als ik zo naar dat adaptertje kijk dat je nu hebt verwacht ik niet dat daar veel logica in kan zitten, dus zal die niet actief zijn.

• dudelange
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-05-2025
Ik heb eens gezocht en deze adapter is van Sapphire en werkt dus met jouw kaart:

pricewatch: Sapphire Active DisplayPort naar DVI Adapter

• gijsvogel
@TERW_DAN & dudelange, thanks...

Maar om dus een extra verloopje te voorkomen (dvi naar HDMI, in de suggestie van dudelange)
lijkt mij dat deze het ook moet gaan doen.

toch?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Jup, dat moet ook gaan werken.

• gijsvogel
Ok, thanks! dan ga ik die maar eens bestellen met gelijk een wat betere 10m HDMI kabel erbij :)

• gijsvogel
Problem solved.
Met deze actieve adapter werkt het inderdaad prima.
Pagina: 1