Toon posts:

Toshiba laptop, probleem met geheugenuitbreiding 4->8gb

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb laatst geheugen vervangen in mijn Toshiba laptop (satellite i650-170).
Standaard voorzien van 4gb en win 7 home premium.

Nadat ik het geheugen vervangen had voor 2x4 gb Kingston (Kingston HyperX PnP 8 GB SODIMM DDR3-1600 Kit van 2) , wilde Windows niet opstarten. Systeem loopt tot het scherm "starting windows" met windows logootje. Daarna reboot het systeem.
Bios zag keurig 8gb, volgens de specs van Toshiba zou de laptop ook max 8gb aan kunnen.

Meende dat het 1600mhz geheugen het probleem was, dus geheugen gewisseld voor 1333mhz geheugen.
Zojuist geprobeerd met 2x4 gb Crucial (CT2KIT51264BF1339J), en wederom hetzelfde probleem.
Bios ziet 8gb, windows start weer tot het zelfde punt.

Wanneer ik het orginele geheugen terugzet werkt alles weer.

Wat zie ik over het hoofd? Iemand een zet in de goede richting?

Verwijderd

De Crucial kit draait op 1,35 Volt, dat zou wel eens een probleem op kunnen leveren aangezien de laptop ontworpen is voor 1,5 Volt geheugen. Soms gaat het goed, soms niet. Ik zou even kijken naar dit kitje:
pricewatch: Corsair 8GB DDR3 SODIMM Memory kit, 1066MHz of:
pricewatch: Corsair CMSO8GX3M2A1333C9

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2014 00:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een set met 1.5 volt geprobeerd, Kingston KHX1600C9S3P1K2/8G.
Die werkte ook niet...

Het lijkt wel dat de modules wel gezien worden door het systeem. Het Bios ziet het geheugen wel.

Verwijderd

Probeer eens een linux live cd (ubuntu) en kijk of dat draait en of al het geheugen gebruikt wordt, als dit zo is zul je waarschijnlijk windows even opnieuw moeten installeren.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Wat ook wel eens wil helpen is, als je in de bios bent eruit te gaan door "save changes and exit".

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:44

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Probeer eens in veilige modus op te starten, is nogal raar dat ie windows wel wil opstarten en dan faalt. Likt wel of je laptop overclocked is.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het eens proberen met Linux.

Bios is al geupdate, heb al eens de default settings ingeladen en gesaved. Heeft niet mogen helpen.
Pagina: 1