Heb laatst geheugen vervangen in mijn Toshiba laptop (satellite i650-170).
Standaard voorzien van 4gb en win 7 home premium.
Nadat ik het geheugen vervangen had voor 2x4 gb Kingston (Kingston HyperX PnP 8 GB SODIMM DDR3-1600 Kit van 2) , wilde Windows niet opstarten. Systeem loopt tot het scherm "starting windows" met windows logootje. Daarna reboot het systeem.
Bios zag keurig 8gb, volgens de specs van Toshiba zou de laptop ook max 8gb aan kunnen.
Meende dat het 1600mhz geheugen het probleem was, dus geheugen gewisseld voor 1333mhz geheugen.
Zojuist geprobeerd met 2x4 gb Crucial (CT2KIT51264BF1339J), en wederom hetzelfde probleem.
Bios ziet 8gb, windows start weer tot het zelfde punt.
Wanneer ik het orginele geheugen terugzet werkt alles weer.
Wat zie ik over het hoofd? Iemand een zet in de goede richting?
Standaard voorzien van 4gb en win 7 home premium.
Nadat ik het geheugen vervangen had voor 2x4 gb Kingston (Kingston HyperX PnP 8 GB SODIMM DDR3-1600 Kit van 2) , wilde Windows niet opstarten. Systeem loopt tot het scherm "starting windows" met windows logootje. Daarna reboot het systeem.
Bios zag keurig 8gb, volgens de specs van Toshiba zou de laptop ook max 8gb aan kunnen.
Meende dat het 1600mhz geheugen het probleem was, dus geheugen gewisseld voor 1333mhz geheugen.
Zojuist geprobeerd met 2x4 gb Crucial (CT2KIT51264BF1339J), en wederom hetzelfde probleem.
Bios ziet 8gb, windows start weer tot het zelfde punt.
Wanneer ik het orginele geheugen terugzet werkt alles weer.
Wat zie ik over het hoofd? Iemand een zet in de goede richting?