Toon posts:

H220N - Problemen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Zoals de de titel zegt ondervind ik behoorlijk wat problemen met deze verschrikkelijke modem/router.

De wensen:
Ik heb de FTP server in de router aangezet. Deze is benaderbaar vanaf het interne IP adres: ftp://192.168.2.253 en vanaf het externe ip adres: ftp://extern. Echter kan dit alleen vanaf een computer op het netwerk.

Ik zou nu willen inloggen via een computer buiten mijn thuisnetwerk. Poort 21 forwarden natuurlijk!

Het probleem:
In de H220N forward ik netjes poort 21. Daarna test ik hier: http://www.watismijnip.be of poort 21 daadwerkelijk open is en krijg ik de volgende melding: "Poort 21 blijkt niet open te zijn.". Vreemd natuurlijk, ik heb het net nog geforward. Ik reset de modem - just in case - en test opnieuw op mijn computer en op mijn ipad via een 4G verbinding. Nog steeds niks.

Is de optie in deze router gewoon een wassen neus?

Zo ja, welke modem-router raden jullie mij aan te kopen? Ik heb inmiddels barstende koppijn gekregen, dus jullie hulp en advies zal ik erg op prijs stellen.

Groetjes,

Danny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01:32
Heb je ook getest (met een FTP client) of je verbinding kunt maken?
Die site die je aanhaalt zegt hier ook dat poorten dicht staan, die toch echt open staan.

Als dat niet werkt: Geen firewall o.i.d. lopen op je server?

Als dat ook niet het geval is: Post eens een screenshot van je port forwarding rules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Miyamoto schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 22:46:
Heb je ook getest (met een FTP client) of je verbinding kunt maken?
Die site die je aanhaalt zegt hier ook dat poorten dicht staan, die toch echt open staan.

Als dat niet werkt: Geen firewall o.i.d. lopen op je server?

Als dat ook niet het geval is: Post eens een screenshot van je port forwarding rules.
Hoi rooot,

De firewall staat altijd aan op de H220N. Daarom moet je portforwarden. Via een computer op het netwerk kan ik zowel via de browser als via FlashFXP in mijn FTP server komen. Zodra ik van het netwerk afga (bv met een laptop via een 4G verbinding) en de FTP server via mijn extern IP adres probeer te benaderen, lukt dat niet.

Het wordt gekker: Als ik poort 21 forward, dan kan ik niet eens via het interne netwerk op mijn FTP komen.

Is dit een goede optie?
pricewatch: AVM FRITZ!Box 3370

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2014 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:41
De FTP server zit in de router zelf?
Kan het zijn dat er ergens nog een switch is die bewust externe access tegenhoud? FTP is niet het meest veilige protocol, meen ik.

Edit: hier nog een handleiding voor het forwarden van poort 21 voor FTP op de H220N - staat daar nog iets in wat je kan proberen?

[ Voor 39% gewijzigd door vanaalten op 11-01-2014 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
vanaalten schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 08:54:
De FTP server zit in de router zelf?
Kan het zijn dat er ergens nog een switch is die bewust externe access tegenhoud? FTP is niet het meest veilige protocol, meen ik.

Edit: hier nog een handleiding voor het forwarden van poort 21 voor FTP op de H220N - staat daar nog iets in wat je kan proberen?
Hoi Vanaalten,

Dank je voor je reply. Ik heb die handleiding zelf ook gelezen, hoewel het portforwarden geen hogere wiskunde is. De FTP server zit in de router zelf (ook de samba server).

Portforwarding zou wel moeten werken in het algemeen. BOII gebruikt poort 3074. Als ik deze niet forward is mijn nat "moderate/strict". Als ik deze wel forward is deze "open". Dat is teken dat het wel degelijk werkt. Toch kan ik mijn FTP niet bereiken van buiten het netwerk, echt vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
Dan heb je toch geen forwarding nodig?? Dat is bedoeld om verkeer op een poort door te sturen naar een device in je netwerk.
De firewall staat los van het forwarden, je kunt forwarden wat je wilt, maar als daarna een grote boze firewall komt die zegt STOP, dan komt er géén pakketje doorheen.

Heb je een harde schijf aan je router geknoopt? Of wat is je setup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Miyamoto schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 13:23:
Dan heb je toch geen forwarding nodig?? Dat is bedoeld om verkeer op een poort door te sturen naar een device in je netwerk.
De firewall staat los van het forwarden, je kunt forwarden wat je wilt, maar als daarna een grote boze firewall komt die zegt STOP, dan komt er géén pakketje doorheen.

Heb je een harde schijf aan je router geknoopt? Of wat is je setup?
Hoi root,

Ja, ik heb een externe HDD op mijn H220N gehangen (via USB). Deze kan ik intern benaderen via FTP of SAMBA. Extern niet. Begrijp ik het goed dat jij zegt dat port forwarding mij hier niet gaat helpen omdat de query van buiten af komt?

In dat geval is een nieuwe modem/router mijn enige optie :( Stel nou dat ik een NAS koop, dan wil ik deze toch echt kunnen bereiken van buiten mijn netwerkje, dat zal met de H220N dus nooit lukken.

Kon je de H220N maar 'hacken', dan had ik hier allang de tomato firmware opgezet.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2014 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Heb je niet per ongelijk naar .254 geforward ipv .253

en hoe test je het? vanaf je eigen netwerk of een extern netwerk ? 4g ik zie het al

[ Voor 47% gewijzigd door Fish op 11-01-2014 13:53 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
fish schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 13:51:
Heb je niet per ongelijk naar .254 geforward ipv .253
Ik heb eerst naar .253 geforward, gezien dat het ip is van de FTP server. Dat werkte niet, dus heb ik .254 ook geprobeerd. Dat werkte natuurlijk ook niet omdat dat het ip is van de modem/router.

Ik heb dit vanaf een extern netwerk getest (laptop op 4G). Intern lukt dit prima, ook zonder ports te forwarden.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2014 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:16
Herstarten je de router ook na de wijziging? Hoe test je van buitenaf? Denk ook aan active/passive ftp.

Via google:

Als je ingelogt bent, ga je naar application daar kies je file sharing. Vervolgens kies je ftp server, en dan enable ftp server. Dit doe je ook even bij je smba server.

Als deze aan staan ga je naar application, en dan port forwarding

In de meeste H220N is het ftp adres 192.168.2.253. kies dan de appnaam: FTP server.

Als het goed is werkt het nu, en kun je van elke verbonden pc naar je hd of stick.
Vergeet niet dat het een netwerkverbinding betreft dus kijk op je pc wel even naar de netwerken daar staat hij dan tussen. Je kunt hem ook via een ftp progje benaderen

[ Voor 79% gewijzigd door Taigu op 11-01-2014 14:36 ]

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Taigu schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 14:32:
Herstarten je de router ook na de wijziging? Hoe test je van buitenaf? Denk ook aan active/passive ftp.

Via google:

Als je ingelogt bent, ga je naar application daar kies je file sharing. Vervolgens kies je ftp server, en dan enable ftp server. Dit doe je ook even bij je smba server.

Als deze aan staan ga je naar application, en dan port forwarding

In de meeste H220N is het ftp adres 192.168.2.253. kies dan de appnaam: FTP server.

Als het goed is werkt het nu, en kun je van elke verbonden pc naar je hd of stick.
Vergeet niet dat het een netwerkverbinding betreft dus kijk op je pc wel even naar de netwerken daar staat hij dan tussen. Je kunt hem ook via een ftp progje benaderen
Dit heb ik inderdaad allemaal gedaan. Hij is via FlashFXP ook goed benaderbaar zolang ik op het interne netwerk blijf. Van buitenaf niet dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
Verwijderd schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 13:48:
[...]
Begrijp ik het goed dat jij zegt dat port forwarding mij hier niet gaat helpen omdat de query van buiten af komt?

In dat geval is een nieuwe modem/router mijn enige optie :( Stel nou dat ik een NAS koop, dan wil ik deze toch echt kunnen bereiken van buiten mijn netwerkje, dat zal met de H220N dus nooit lukken.
Ik zou denken dat port forwarding bedoeld is om verkeer van buiten af naar binnen (voorbij de router) te dirigeren, maar aangezien je FTP server in de router zelf zit zou het kunnen dat dat niet nodig is. Maar uit de posts die volgen begrijp ik dat het wel moet met dit apparaat.

Als je een NAS koopt, kun je d.m.v. port forwarding (van extern naar een intern apparaat) bij je NAS.

Zeker weten dat je op 4G zit en niet op je WiFi?
canyouseeme.org lijkt hier wel goed te detecteren welke poorten open staan. Mits de firewall (op mijn NAS in dit geval) niet enkel toegang geeft voor bepaalde IP-adressen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerfectPC
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-05 11:26
Verwijderd schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 22:17:
Het probleem:
In de H220N forward ik netjes poort 21. Daarna test ik hier: http://www.watismijnip.be of poort 21 daadwerkelijk open is en krijg ik de volgende melding: "Poort 21 blijkt niet open te zijn.". Vreemd natuurlijk, ik heb het net nog geforward. Ik reset de modem - just in case - en test opnieuw op mijn computer en op mijn ipad via een 4G verbinding. Nog steeds niks.
watismijnip.BE ?
laat me raden:jij bent -net als ik- Belg en hebt internet van Telenet? zoja, stop dan maar met zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
PerfectPC schreef op zondag 12 januari 2014 @ 14:29:
watismijnip.BE ?
laat me raden:jij bent -net als ik- Belg en hebt internet van Telenet? zoja, stop dan maar met zoeken...
lol. 10 punten. :)

@TS: Welke internetpoorten blokkeert Telenet?. Forward dus bijv poort 5021 extern naar 21 extern. Daarna verbinden met poort 5021 of course.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

zowiezo gebruik liever geen ftp meer, maar ftp(e)s of sftp. Maar ik weet niet of die h220n dat snapt eerlijk gezegd. zal wel weer niet

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
PerfectPC schreef op zondag 12 januari 2014 @ 14:29:
[...]

watismijnip.BE ?
Nope, Hollander en heb internet via KPN :)

Het zal vast de firewall in de H220N zijn. Het kan bijna niet anders.

Kijk, normaal gesproken host je een ftp servertje op je pc, dan forward je de betreffende poort op naar je computer's ip en kun je deze van buiten bereiken.

Deze FTP server wordt gehost door de router zelf, dus het is een beetje vaag hoe dit zou moeten werken...

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2014 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Peter.
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17-09 12:25
Heb je 127.0.0.1 i.p.v. 192.168.2.254 geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

.Peter. schreef op maandag 13 januari 2014 @ 11:00:
Heb je 127.0.0.1 i.p.v. 192.168.2.254 geprobeerd?
:? waarom ? de ftp draaid op een ander ip .253

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Peter.
fish schreef op maandag 13 januari 2014 @ 15:40:
[...]

:? waarom ? de ftp draaid op een ander ip .253
Deze H220N heeft twee IP addressen, .254 en .253. Vraag me niet waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clogie886
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-05 16:20
Zit er een firewall in je router, zo ja port voor FTP open zetten - of tijdelijk firewall uitschakelen - werkt het dan wel? Als ik mij niet vergis moest ik op mijn router en de poort openen in de firewall EN de port forwarden.

De overheid is niet de oplossing maar de oorzaak van veel problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

.Peter. schreef op maandag 13 januari 2014 @ 16:55:
[...]

Deze H220N heeft twee IP addressen, .254 en .253. Vraag me niet waarom.
waarom zou je dan 127.0.0.1 proberen , die interface luisterd p een specifiek ip

nou ja proberen kan maar .. als je al een apart ip adres moet geven lijkt het me nutteloos

[ Voor 14% gewijzigd door Fish op 13-01-2014 19:09 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:21
Volgens mij kan dit niet.
Je kunt ook alleen maart poorten forwarden naar computers die van de DHCP een adres hebben gekregen.

Het is een vreemd apparaat, mocht natuurlijk niets kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Peter.
Forwarden naar een static IP adres werkt prima hier. Als .254 em .253 niet werken, dan is het toch de moeite waard om 127.0.0.1 te proberen voor de interne FTP server. Al zou ik zelf een Raspberry Pi eraan gooien en dan SFTP gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:21
Koop gewoon een NAS, die zijn hier 1000 keer beter in, nog sneller ook. Dat had je nu ook al werkend want dan was alleen poort 1723 voor PPTP VPN nodig. Of gewoon DMZ natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor al jullie hulp jongens.

Ik ga idd gewoon een NAS aanschaffen. No other way.
Pagina: 1