Toon posts:

Ultrabook of notebook

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben in de race voor een nieuwe laptop. Vanmiddag heb ik mij eens goed ingelezen op tweakers. De Sony Vaio Pro lijkt me wel wat als ultrabook. Mooi, dun en licht aparaat met goede specificaties. Maar vraag me wel af wat mijn andere opties zijn voor een gewone notebook. Iets minder licht, dun en flitsend qua uiterlijk, maar wel:
A. Goedkoper met vergelijkbare prestaties
B. Even duur ( max 1200 euro), maar met betere componenten en bv. inzetbaar voor gamen.

Wat ik in in ieder geval zoek is: full hd, 13 tot max 15 inch, mag ouch zijn en een ssd is fijn..

Kunnen jullie mij een beetje op weg helpen met wat types in de bovenstaande categorieen?

Ik dacht zelf aan:
In categorie A: Acer Aspire V3, Lenovo Thinkpad Edge E540
In categorie B: MSI GE60, Lenovo Ideapad Y510

Verwijderd

Lenovo Thinkpad Yoga?

Waar gaat zelf je voorkeur naar uit?

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-12-2025
Ik zou geen laptop uitzoeken naar je budget maar naar je wensen. Dus bedenkt eerst wat je echt wil doen met je laptop en wat je er van verwacht. Als je puur naar prestaties kijkt dan is een vaio pro 13 weggegooid geld. Anderzijds, wil je maximale performance voor je geld, dan zal er elders bespaard moeten worden en eindig je misschien met een lompe plastic kachel, die je nooit helemaal zal benutten.

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-01 16:04
Wat dacht je van een soort tussenmodel. Er zijn een paar interessante opties die aardig kunnen gamen en ook niet zo zwaar zijn.
Bijvoorbeeld pricewatch: Acer Aspire V5-573G-54208G50aii, pricewatch: Acer Aspire V7-582PG-74508G25tii, pricewatch: Acer Aspire V7-482PG-54208G52tii en pricewatch: Sony Vaio SVS1513M1E

Verwijderd

Topicstarter
DEVoTi0N schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 23:22:
Ik zou geen laptop uitzoeken naar je budget maar naar je wensen. Dus bedenkt eerst wat je echt wil doen met je laptop en wat je er van verwacht. Als je puur naar prestaties kijkt dan is een vaio pro 13 weggegooid geld. Anderzijds, wil je maximale performance voor je geld, dan zal er elders bespaard moeten worden en eindig je misschien met een lompe plastic kachel, die je nooit helemaal zal benutten.
Goed punt natuurljjk. Maar ik zit daar nog vrij flexibel in. Wat ik in ieder geval wil:
- Bruikbaar als vervanging van desktop dus liefst 15 inch, maar niet groter.
- Full hd.
- Voldoende power voor afspelen hd films (gedownload en van mijn full hd videocamera) en series zonder enkele hapering.
- Een ssd schijf. Eventueel in combi met een normale hdd. Als het alleen bij een ssd schijf blijft moet deze mininaal 256 gb zijn.
- Ik wil graag een touchscreen en een glossy scherm.
- Een beetje een strak uiterlijk. Geen baksteen.

Dan eventueel nog wat extra power voor het spelen van games, maar dit laat ik afhangen van het prijsverschil. Daar zit ik dus flexibel in.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2014 15:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Jornv schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 23:22:
Wat dacht je van een soort tussenmodel. Er zijn een paar interessante opties die aardig kunnen gamen en ook niet zo zwaar zijn.
Bijvoorbeeld pricewatch: Acer Aspire V5-573G-54208G50aii, pricewatch: Acer Aspire V7-582PG-74508G25tii, pricewatch: Acer Aspire V7-482PG-54208G52tii en pricewatch: Sony Vaio SVS1513M1E
Ik neig nu naar de Acer V5 zoals door Jornv aangedragen. Dan prop ik er een Crucial ssd msata M500 kaart in van 240 of 480 gb en dan ben ik volgens mij vrij compleet voor net iets onder of boven de 1000 euro.

• two
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16:10

two

Verwijderd schreef op maandag 13 januari 2014 @ 00:40:
[...]

Ik neig nu naar de Acer V5 zoals door Jornv aangedragen. Dan prop ik er een Crucial ssd msata M500 kaart in van 240 of 480 gb en dan ben ik volgens mij vrij compleet voor net iets onder of boven de 1000 euro.
Neem dan de V7 van 920 euro en stop er een 120GB SSD in, ook onder de 1000 euro en van de i7 ga je toch geen gebruik maken als je geen dedicated gpu hebt, en je hebt dan ook nog eens een 750M om wat games te spelen.

Signature

Verwijderd

Topicstarter
mimang schreef op maandag 13 januari 2014 @ 00:47:
[...]

Neem dan de V7 van 920 euro en stop er een 120GB SSD in, ook onder de 1000 euro en van de i7 ga je toch geen gebruik maken als je geen dedicated gpu hebt, en je hebt dan ook nog eens een 750M om wat games te spelen.
De V5 heeft ook een 750m en zelfde processor. De V7 is verder 14 inch, terwijl ik liever 15 wil. En dan moet ik dus 120 euro meer betalen. Lijkt me niet de betere keuze.

Verwijderd

Topicstarter
Heb uiteindelijk deze Dell Inspiron 15 inch gekocht. Met 16Gb geheugen, 265GB SSD, 750M videokaart en touchscreen. .

http://www.dell.com/nl/p/...model_id=inspiron-15-7537

Ging eigenlijk tussen deze en de 14 inch Acer zoals hierboven beschreven. Maar de Dell was tweedehands (2 maanden oud) mooi te krijgen via een andere Tweaker voor een schappelijke prijs.

Ben er nu een paar uur mee bezig en tot nu toe erg tevreden. Mooi scherm en prima bouwkwaliteit. Prachtig uit aluminium gefreesd, net een Mac Book.
Pagina: 1