• Denco79
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-09-2025
Beste Tweakers,

Omdat ik niet zo heel veel ervaring heb met het assembleren van computers heb ik een vraagje.

Ik ga binnenkort een Asus sabertooth 990fx r2.0 moederbord kopen, ik heb mijzelf al verdiept in de materie en ben gaan kijken welk geheugen ik daarbij kan aanschaffen aan de hand van de QVL van Asus.
Helaas kan ik geen low-profile geheugen vinden die ik kan plaatsen onder de Scythe mugen 4 pcgh koeler, wat ik begrijp is dat er enkel low-profile geheugen onder die koeler kan.

Wel merk geheugen is wel geschikt voor de Asus sabertooth 990fx r2.0? Liefst 16 gb met 1866 Mhz.

Vriendelijke groet
Denco79

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Waarom 1866 geheugen? Dat is voor normale cpu's niet bepaald nuttig. Ik zou gewoon pricewatch: Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU halen, goedkoop, kinda LP.

People as things, that’s where it starts.

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-02 19:47
Staar je niet helemaal blind op QVL. Die worden gegarandeerd, de rest kan ook werken. Alleen is dat niet getest.
In de praktijk gaan bijna alle geheugenrepen in jou bord werken. De kans dat het niet werkt is vrij klein.

Als je maar geen geheugen haalt met van die extreme koelelementen erop gaat het best lukken met die scythe. Kingston HyperX gaat prima passen onder een Mugen4

[ Voor 58% gewijzigd door arbraxas op 10-01-2014 20:18 ]

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

• Denco79
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-09-2025
VasZaitsev schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 20:14:
Waarom 1866 geheugen? Dat is voor normale cpu's niet bepaald nuttig. Ik zou gewoon pricewatch: Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU halen, goedkoop, kinda LP.
Ik dacht meer is beter, das dan een verkeerde aanname, bedankt dan ga ik me verder oriënteren op 1600. d:)b

Jij ook bedankt arbraxas