Een fileserver aanleggen?

Pagina: 1
Acties:
  • 816 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dag beste tweakers,

Ik ben bezig met een project waarbij ik gebruik moet maken van een relatief kleine 'fileserver' waarvan mensen bestanden kunnen uploaden of downloaden.
Ik heb hier echter mijn twijfels over:
Hoe maak ik die fileserver aan? Is dit gewoon een map vb 'files' in de public_html map, waarnaar verwezen wordt in de download link?
Vb <a href="files/bestand.ext">...</a>

If so, moet deze map dan adhv .htacces beveiligd worden?
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:18
Waarom zou je dit via http doen? Maak dan een ftp server? En als het relatief klein moet zijn er toch clouddiensten zoals Dropbox? Hoeveel bestanden en hoeveel GB totaal?

Wat wil je voor beveiliging? Moeten users volledige rechten krijgen over bestanden, dus ook verwijderen van andermans bestanden?

[ Voor 8% gewijzigd door Freezerator op 10-01-2014 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staatslot
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-09 09:58
Kijk eens naar OwnCloud, staat op veel low pricing nassen als qnap, maar kan ook op je eigen webserver of shared hosting platform wordem gedraaid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Users moeten alleen maar kunnen downloaden en uploaden. ook ziet her er naar uit dat de fileserver na verloop van tijd zou kunnen groeien, dus kies ik inderdaad misschien beter voor een ftp server.
Freezerator schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 19:54:
Waarom zou je dit via http doen? Maak dan een ftp server? En als het relatief klein moet zijn er toch clouddiensten zoals Dropbox? Hoeveel bestanden en hoeveel GB totaal?

Wat wil je voor beveiliging? Moeten users volledige rechten krijgen over bestanden, dus ook verwijderen van andermans bestanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie10
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Als je FTP te gebruikersonvriendelijk zou vinden, kan je zoals hierboven gezegd naar OwnCloud kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hydrargyrum
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-09-2024
Ik heb net een soortgelijk projectje gemaakt, pm me even als je meer informatie wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:35
hydrargyrum schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 23:00:
Ik heb net een soortgelijk projectje gemaakt, pm me even als je meer informatie wilt.
Waarom kun je er hier niet meer info over geven? Hebben wj er misschien ook nog wat aan.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hydrargyrum
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-09-2024
Nou, ik had op het moment van schrijven mijn beveiliging nog niet echt op orde, maar dat heb ik na even doorwerken nu wel, dus het projectje is: http://rickseenhoorns.hol.es/nuttig.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
hydrargyrum schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 08:30:
Nou, ik had op het moment van schrijven mijn beveiliging nog niet echt op orde
Nog steeds niet ;)

Anyhoe: @vrijdrogenaam: ik geloof dat ik duidelijk genoeg ben geweest in RobIII in "PHP zip file wordt niet gecreerd". Doe daar de volgende keer wat mee a.u.b. want zo werken we hier niet.

[ Voor 33% gewijzigd door RobIII op 11-01-2014 11:00 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.