All Around PC (~1300 euro)

Pagina: 1
Acties:

• Nactive
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Er zijn vier zaken die ik voornamelijk wil doen:
  1. Kunnen gamen op goede instellingen.
  2. Het systeem moet ook kunnen dienen om op te developen, virtuele machines draaiien (1 of meerdere) misschien een database ofzo die er een tijdje op draait (database nattuurlijk enkel development db geen productie).
  3. Video bewerking, ik render wel regelmatig video dit moet mijn PC dus ook wel aankunnen.
  4. Standaard surfen, word, muziek luisteren ...
Wat wil ik in de toekomst kunnen doen:
  1. Ik zal binnen een jaartje waarschijnlijk mijn systeem wel overklokken maar momenteel ben ik dat niet van plan, daarom wel de K processor maar geen andere koeler.
  2. Gamen op hogere resoluties dan 1080p.
  3. GTA V spelen als het ooit naar de PC komt :)
Het is ook belangrijk dat het systeem eventjes meegaat & er mogelijkheden zijn voor uitbreidingen. Momenteel werk ik ook op een PC van een zeven jaar oud, als ik eenmaal iets heb doe ik het niet zo snel weg ...

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik denk wel dat een 1300 euro mijn plafond is, maar dat is niet bindend, indien mogelijkheden zijn voor betere componenten die de moeite waard zijn mag dit altijd overschreden worden.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Standaard muis, toetsenbord, boksen, kopetelefoon. Een 1080p schermpje dat ik momenteel niet zal vervangen maar misschien wel binnen een jaartje of twee.
Ook de pricewatch: Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X Battlefield 4 Edition heb ik momenteel besteld staan, levertijd nog wel +10 dagen :(.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Momenteel heb ik volgend systeem

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 4770K Boxed€ 284,-€ 284,-
1Gigabyte GA-Z87X-D3H€ 119,95€ 119,95
1Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X Battlefield 4 Edition€ 402,01€ 402,01
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 48,85€ 48,85
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 84,04€ 84,04
1Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU€ 105,54€ 105,54
1XFX PRO650W€ 70,-€ 70,-
1Samsung 840 EVO 250GB€ 140,-€ 140,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.254,39

De reden dat ik voor een i7 kies is dat ik wel merk dat ik een echte power user ben, dit is momenteel misschien wel overkill maar ik zie hier in de toekomst lees binnen een 3+ jaar wel zeker nu van in.
De R9 290 Tri-X is dus wel al besteld en staat dus redelijk vast behalve als jullie mij echt kunnen overtuigen dat ik beter een andere kaart koop :).

Onderdelen waar ik nog over twijfel:
Andere voeding: pricewatch: Seasonic M12II 620W

Ander geheugen: Ik snap niet echt waarom dit geheugen 30 euro duurder is: pricewatch: Corsair Vengeance LP CML16GX3M2A1600C10 is dit beerder of gewoon hetzelfde ?

Ander moederbord ? Hier ben ik niet echt in thuis heb maar gewoon een populair bordje genomen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Neen

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Ik vind een stil systeem heel belangrijk, als er bepaalde betere stillere componenten zijn mag je het zeker zeggen

Ga je overklokken?
In de toekomst momenteel niet

• reallyyy
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 25-12-2024
Je hebt nog 45 euro over in je budget, neem die CPU koeler nou maar garandeer je dat je er geen spijt van gaat krijgen, goed koelen vanaf het begin doet de CPU alleen maar goed. De Seasonic heeft betere reviews dan de XFX 650.

Voor de rest ziet de setup er goed uit.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Prima lijstje denk ik zo, Alleen nog een goede koeler erbij, De Thermalright True Spirit 140 past in de Fractal Design. Die koeler koelt geweldig en is fluisterstil.

Als SSD zou ik de betrouwbaardere en goedkopere M500 nemen. Prestatieverschil is niet te merken bij normaal gebruik.

People as things, that’s where it starts.

• Nactive
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Is er een reden waarom ik voor een pricewatch: Thermalright True Spirit 140 zou kiezen ipv een pricewatch: Scythe Mugen 4 PCGH Edition

In verband met de voeding, is 620 watt wat nipt voor mij systeem of is dit gegarandeerd voldoende ? Twee GPUs zal ik niet doen maar overclocken waarschijnlijk wel dus.

Ik zal is een reviewtje van de M500 opzoeken :)

• Robbedem
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-03-2025
Beide koeler zijn goed. De True Spirit komt volgens mij niet over de geheugen sloten, waardoor je niet gebonden bent aan laag geheugen. Dit laatste is meestal duurder, maar ik vermoed dat het geheugen dat je nu hebt laag genoeg is en goedkoop, dus maakt het allemaal niet meer zoveel uit.

620W is ruim voldoende voor je systeem (CPU: 100W, GPU: 300W, rest: 50W => 450W en dan heb ik al overdreven met het verbruik ;) ).

[ Voor 29% gewijzigd door Robbedem op 11-01-2014 00:32 ]

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

In 9 van de 10 gevallen is een i7 CPU keiharde overkill voor een eender welke consumenten PC, maar je betaald wel de hoofdprijs.
Ook toekomstgerichte PC's kunnen goed af met een i5 CPU, veel performance verschil is er gewoonweg niet.
Een punt wat elke gebruiker hier lijkt te vergeten voor zijn PC is een licentie op Windows, hou daar ook rekening mee binnen je budget.

[ Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 11-01-2014 00:36 ]

Pagina: 1