Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Er zijn vier zaken die ik voornamelijk wil doen:
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik denk wel dat een 1300 euro mijn plafond is, maar dat is niet bindend, indien mogelijkheden zijn voor betere componenten die de moeite waard zijn mag dit altijd overschreden worden.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Standaard muis, toetsenbord, boksen, kopetelefoon. Een 1080p schermpje dat ik momenteel niet zal vervangen maar misschien wel binnen een jaartje of twee.
Ook de pricewatch: Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X Battlefield 4 Edition heb ik momenteel besteld staan, levertijd nog wel +10 dagen
.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Momenteel heb ik volgend systeem
De reden dat ik voor een i7 kies is dat ik wel merk dat ik een echte power user ben, dit is momenteel misschien wel overkill maar ik zie hier in de toekomst lees binnen een 3+ jaar wel zeker nu van in.
De R9 290 Tri-X is dus wel al besteld en staat dus redelijk vast behalve als jullie mij echt kunnen overtuigen dat ik beter een andere kaart koop
.
Onderdelen waar ik nog over twijfel:
Andere voeding: pricewatch: Seasonic M12II 620W
Ander geheugen: Ik snap niet echt waarom dit geheugen 30 euro duurder is: pricewatch: Corsair Vengeance LP CML16GX3M2A1600C10 is dit beerder of gewoon hetzelfde ?
Ander moederbord ? Hier ben ik niet echt in thuis heb maar gewoon een populair bordje genomen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Neen
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Ik vind een stil systeem heel belangrijk, als er bepaalde betere stillere componenten zijn mag je het zeker zeggen
Ga je overklokken?
In de toekomst momenteel niet
Er zijn vier zaken die ik voornamelijk wil doen:
- Kunnen gamen op goede instellingen.
- Het systeem moet ook kunnen dienen om op te developen, virtuele machines draaiien (1 of meerdere) misschien een database ofzo die er een tijdje op draait (database nattuurlijk enkel development db geen productie).
- Video bewerking, ik render wel regelmatig video dit moet mijn PC dus ook wel aankunnen.
- Standaard surfen, word, muziek luisteren ...
- Ik zal binnen een jaartje waarschijnlijk mijn systeem wel overklokken maar momenteel ben ik dat niet van plan, daarom wel de K processor maar geen andere koeler.
- Gamen op hogere resoluties dan 1080p.
- GTA V spelen als het ooit naar de PC komt
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik denk wel dat een 1300 euro mijn plafond is, maar dat is niet bindend, indien mogelijkheden zijn voor betere componenten die de moeite waard zijn mag dit altijd overschreden worden.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Standaard muis, toetsenbord, boksen, kopetelefoon. Een 1080p schermpje dat ik momenteel niet zal vervangen maar misschien wel binnen een jaartje of twee.
Ook de pricewatch: Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X Battlefield 4 Edition heb ik momenteel besteld staan, levertijd nog wel +10 dagen
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Momenteel heb ik volgend systeem
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7 4770K Boxed | € 284,- | € 284,- |
| 1 | Gigabyte GA-Z87X-D3H | € 119,95 | € 119,95 |
| 1 | Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X Battlefield 4 Edition | € 402,01 | € 402,01 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB | € 48,85 | € 48,85 |
| 1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 84,04 | € 84,04 |
| 1 | Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU | € 105,54 | € 105,54 |
| 1 | XFX PRO650W | € 70,- | € 70,- |
| 1 | Samsung 840 EVO 250GB | € 140,- | € 140,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.254,39 | |
De reden dat ik voor een i7 kies is dat ik wel merk dat ik een echte power user ben, dit is momenteel misschien wel overkill maar ik zie hier in de toekomst lees binnen een 3+ jaar wel zeker nu van in.
De R9 290 Tri-X is dus wel al besteld en staat dus redelijk vast behalve als jullie mij echt kunnen overtuigen dat ik beter een andere kaart koop
Onderdelen waar ik nog over twijfel:
Andere voeding: pricewatch: Seasonic M12II 620W
Ander geheugen: Ik snap niet echt waarom dit geheugen 30 euro duurder is: pricewatch: Corsair Vengeance LP CML16GX3M2A1600C10 is dit beerder of gewoon hetzelfde ?
Ander moederbord ? Hier ben ik niet echt in thuis heb maar gewoon een populair bordje genomen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Neen
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Ik vind een stil systeem heel belangrijk, als er bepaalde betere stillere componenten zijn mag je het zeker zeggen
Ga je overklokken?
In de toekomst momenteel niet