Upgrade Dell E6410 Lattitude

Pagina: 1
Acties:

• Kraznapolski
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10-10-2017
Beste Tweakers,

Ik ben aan het overwegen mijn Dell E6410 een kleine upgrade te geven. tweakers.net/pricewatch/268359/dell-latitude-e6410-e333nl.html

Ik heb hier niet zoveel ervaring mee en ik vroeg me af wat de bottlenecks zijn.

Ik heb momenteel 3gb DDR3 sodimm RAM en een i5-560M processor.

Ik overweeg vooral om er een SSD en wat meer RAM in te stoppen. Verder wil ik opzoek gaan naar een cpu uit de i7 quad core serie en ik vroeg me af of dit allemaal veel zin heeft?

Als jullie een beter idee hebben houd ik me aanbevolen O-)

Bij voorbaat dank en met vriendelijke groet!
Pieter

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Een SSD zal de meeste netto winst opleveren. CPU niet aan beginnen. Geheugen zou ik alleen doen als je ook daadwerkelijk geheugen tekort komt met wat je ermee wilt doen.

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-02 14:50
Bij de dagelijkse taken zal een SSD en meer RAM je een grote sprong vooruit geven. Je laptop start veel sneller op, programma's zijn bijna instant geladen en je merkt veel minder haperingen. Of een i7 is echt een upgrade zal zijn hangt volledig af van de taken die je uitvoert. Wanneer je veel videobewerkt en rendert zou het misschien wel een upgrade kunnen zijn. Maar het is best lastig om een CPU te vervangen, en dan moet de koeling ook nog toereikend zijn (aannemende dat de i7 een hoger TDP heeft).
Dus ik adviseer je om eerst meer RAM te kopen (je laptop ondersteunt maximaal 8GB, verdeeld over 2x 4GB, bron). Je zou ervoor kunnen kiezen om één 4GB latje te kunnen kopen, en het 1GB latje wat er nu in zit eruit te halen en de 4GB daarin te doen. Mooier is om gelijk 8GB te nemen. Voorwaarde voor beide opties is wel dat je Windows 7 64-bit hebt, anders kun je nog niet effectief gebruikmaken van meer geheugen.
Ik weet niet of je de HDD wilt houden, anders kun je die in een caddy op de plek van de optische drive zetten. De SSD ten allen tijde op de plek van de HDD zetten. Zorg ervoor dat je de Sata poort in AHCI mode hebt draaien (staat waarschijnlijk op IDE, kun je in de BIOS veranderen voordat je een clean install van Windows 7 op de SSD doet). Dit is een goede SSD: pricewatch: Crucial 2.5" M500 240GB of de 120GB versie, afhankelijk van hoeveel je nodig hebt.

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

• Kraznapolski
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10-10-2017
Thanks :) Ik ga inderdaad gewoon beginnen met een SSD. Ram heb ik denk ik niet eens nodig. Ik heb gezien dat de i7 quad cores geen onboard graphics hebben en dat gebruik ik nu wel dus dat gaat niet echt werken :)