• mitchell666
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-10-2023
Beste Tweakers,

Ik zit te kijken naar wat voor een videokaart ik ga kopen.
De beste videokaart op het moment lijkt mij de NVDIA 780ti te zijn.
Deze zie ik van een aantal verschillende aanbieders (ASUS, MSI etc.).
Zit er hier veel verschillen tussen en springt er misschien nog een tussen uit?
Of is het allemaal hetzelfde en is het het beste om voor de goedkoopste te gaan.

Mvg

• two
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 03-02 23:49

two

Google eens wat... Dan had je dit topic niet eens hoeven openen. Paar steekwoorden zou je zelfs minder tijd dan dit hebben gekost. ;)

Signature

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

De beste is een nogal breed begrip. Hij is zeker niet de beste in prijs/prestatie, zelfs niet in de enthousiast-klasse, daarin wint naar mijn mening de R9 290.

De snelste is niet altijd de beste. Misschien speel je wel BF4, dan is die 780ti al veel minder interessant, zeker omdat ie Mantle mist.

Kortom: kijk nog eens goed of dit ding wel echt het geld waard is.

People as things, that’s where it starts.

• FolkertP
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 13-08-2025
Mocht je toch een 780 Ti willen. Ik heb nu 1 week ervaring met de Gigabyte versie van de 780 Ti en hij bevalt goed. In bf4 wordt hij max 70 graden alles op ultra met 80 a 90 fps

• JustwilliamNL
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-01 21:08
Het verschil tussen deze kaarten kun je verklaren in koelvermogen/geluidsproductie. Alle reference kaarten hebben verschillende koelers en hier komt natuurlijk ook geluid vanaf. Daarom is het verstandig om naar reviews te zoeken van videokaarten om te kijken hoe het zit met temperaturen/geluidsproductie. Over het algemeen gaat een videokaart langer mee wanneer deze lagere temperaturen heeft. Daarnaast wil je ook niet een straaljager in je kast hebben waar je te veel geluid vandaan komt ;).