Toon posts:

YouTube/Tweakers.net video's haperen..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Vandaag mijn laptop opnieuw geïnstalleerd, alle drivers up to date, niks overgeslagen, ook in Device Manager gekeken.

Nou run ik Google Chrome, nieuwste versie, met de volgende Extensies: ABP, HTTPS everywhere en Disconnect. Helaas op YouTube, merk ik dat tijdens het afspelen van een video, hij standaard op 360p blijft staan, terwijl toen ik mijn ADSL van KPN 8Mbit had, hij soms automatisch overging naar 480p of 720p.

Edit: Ook al verwijder ik alle extensies, problemen blijven zich voordoen.

Nu heb ik pas UPC 120Mbits en run in mij speed draadloos via wifi makkelijk tot 119Mbit en upload snelheid 6mb.

Wat heb ik gedaan, ik heb de videokaart nagelopen, hij is up to date, het betreft een Nvidia GT630M en heb een videochip van Intel HD 4000. Tevens run ik MalwareBytes en NOD32 Eset Smart Security 7.

Hebben jullie enig idee, wat dit kan zijn? Hij hapert de eerste 10 sec, en soms de helft van een video.

PS: Ik moet ook melden dat wanneer ik mijn video bekijk op YouTube, en deze laat afspelen, en daarna weer op play druk, dat er niks gebeurt. Ik moet eerst F5'en, voordat ik weer een video kan bekijken.

Hartelijk dank alvast mensen!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2014 17:47 ]

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:22

Thomg

Aww yiss

Er zijn genoeg extensies te vinden in die hogere resoluties forceren.

Probeer dit eens. YouTube: YouTube

Voor de rest zijn de problemen vergelijkbaar met degene die ik heb, dat is gewoon youtube.

Ik kan me ook inderdaad herinneren dat het de eerste 10 seconden haperde, ik lostte dat op door high-performance te forceren, in de nvidia controlepanel "altijd nvidia gebruiken" aan te zetten of een reinstallatie te doen. Is alweer ff geleden.

[ Voor 33% gewijzigd door Thomg op 10-01-2014 17:48 ]

Verwijderd

Heb je deze problemen ook als je een video vanaf bijvoorbeeld de harde schijf afspeelt? Bij een dvd?
Zo niet dan heeft het waarschijnlijk met bandbreedte te maken.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:04

Umbrah

The Incredible MapMan

Test toch even in een ander hardware accellerated programma, 3dmark, furmark, iets 3D: ik heb het gevoel dat er met nVidia Optimus iets niet lekker zit. Je hebt in Windows 8.1 immers WDM1.3, een goeie upgrade, maar er zijn wat driver-gekkigheidjes aan de hand. De nieuwste Intel IGP driver + nVidia driver zullen optimus aan zetten, en dan kun je in het nVidia Control Panel ook vaak kiezen wat precies welke videokaart gebruikt.

Even testen met een 3D-analyse tool waarin je ziet over welke videokaar hij rendert (furmark, bijvoorbeeld), en je hebt je antwoord. Je zou mogelijk handmatig flash kunnen toewijzen aan de nVidia kaart.

Verwijderd

Topicstarter
Umbrah schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 17:51:
Test toch even in een ander hardware accellerated programma, 3dmark, furmark, iets 3D: ik heb het gevoel dat er met nVidia Optimus iets niet lekker zit. Je hebt in Windows 8.1 immers WDM1.3, een goeie upgrade, maar er zijn wat driver-gekkigheidjes aan de hand. De nieuwste Intel IGP driver + nVidia driver zullen optimus aan zetten, en dan kun je in het nVidia Control Panel ook vaak kiezen wat precies welke videokaart gebruikt.

Even testen met een 3D-analyse tool waarin je ziet over welke videokaar hij rendert (furmark, bijvoorbeeld), en je hebt je antwoord. Je zou mogelijk handmatig flash kunnen toewijzen aan de nVidia kaart.
Bedankt, ga het nu proberen!

Edit: Het is trouwens een Nvidia Geforce GT630M, dat is dan toch geen Optimus?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2014 17:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 17:50:
Heb je deze problemen ook als je een video vanaf bijvoorbeeld de harde schijf afspeelt? Bij een dvd?
Zo niet dan heeft het waarschijnlijk met bandbreedte te maken.
Nee, dan niet.. Dan loopt alles vloeiend, naja soms dan.. In VLC zie ik soms zwarte blokjes wat 2 a 3 seconden duurt. Dit zijn dan films van 720 a 1800p. Het betreft trouwens een normale HDD geen SSD.

Verwijderd

Topicstarter
Thomg schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 17:47:
Er zijn genoeg extensies te vinden in die hogere resoluties forceren.

Probeer dit eens. YouTube: YouTube

Voor de rest zijn de problemen vergelijkbaar met degene die ik heb, dat is gewoon youtube.

Ik kan me ook inderdaad herinneren dat het de eerste 10 seconden haperde, ik lostte dat op door high-performance te forceren, in de nvidia controlepanel "altijd nvidia gebruiken" aan te zetten of een reinstallatie te doen. Is alweer ff geleden.
In de NVidia Control Panel zie ik alleen 3D settings?

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Verwijderd schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 17:55:
[...]

In de NVidia Control Panel zie ik alleen 3D settings?
Je punt?

Verwijderd

Topicstarter
Daarmee, bedoel ik..

Ik zie alleen 3D settings in de Nvidia Control Panel, is dat wel correct?

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Verwijderd schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 17:58:
[...]

Daarmee, bedoel ik..

Ik zie alleen 3D settings in de Nvidia Control Panel, is dat wel correct?
Bij program settings kan je toch ook je browser aanvinken?
Dan lijkt het me dat het dus daar ook op werkt ;)

Verwijderd

Topicstarter
Umbrah schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 17:51:

Dat was eng, mij fans begonnen te werken en lawaai te maken.
Ik zag zo'n ronde hamster met dat programma FurMark.

Dit is wat ik heb:

Fraimes: 401
OpenGL Rendered: Geforce GT 630M/PCIe/SSE2
GPU 1: GeForce 630M/PCIe/SSe2.
GPU 2: (Nvidia GeForce GT 630M) - Core: 436MHz - GPU load 99% - mem load 5% en Fan -1%

Is dit een beetje oké?

Edit; Ik heb Java uitgeschakeld op Chrome zelf, daarna geïnstalleerd vanuit Adobe Flash zelf, maar op 1080p hapert hij video's nog steeds, op Tweakers ook, je ziet hem mond sneller praten, dan het beeld zelf.. Daarna corrigeert hij zich, en dan weer haperingen.

In de video-balk, zie ik mijn videosnelheid gewoon doorlopen, dus aan traag internet kan het niet liggen lijkt mij..

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2014 15:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
720p gaat wat beter nu..

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Probeer eens een andere browser?

Verwijderd

Topicstarter
wagenveld schreef op zondag 12 januari 2014 @ 14:07:
Probeer eens een andere browser?
Hee,

Dat heb ik gister en vandaag nog geprobeerd, met Firefox en nieuwste update van Adobe.
Wel moet ik zeggen dat sinds ik nu Firefox en Chrome heb.. Dat Firefox langer duur met opstarten, hebben jullie dit ook?

• JustwilliamNL
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-01 21:08
Kijk eens welke processen allemaal draaien in taakbeheer tijdens het film kijken? Wellicht dat er iets openstaat dat je processor onnuttig belast.

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Enig verschil in Firefox dan?
Ook al eens geprobeerd met hardware acceleratie uit (in de flash instellingen)?

Verwijderd

Topicstarter
JustwilliamNL schreef op zondag 12 januari 2014 @ 15:50:
Kijk eens welke processen allemaal draaien in taakbeheer tijdens het film kijken? Wellicht dat er iets openstaat dat je processor onnuttig belast.
CPU staat is verschillend, van 1 tot 10%
Memory blijft op 22% heb 8GB DDR3
Disk op 0%
Network op 0%

Zie niks vreemds in taak beheer. ESET NOD32 Smart Security en MalwareBytes doen prima hun werk en belasten de systeem niet.

Verwijderd

Topicstarter
wagenveld schreef op zondag 12 januari 2014 @ 16:05:
Enig verschil in Firefox dan?
Ook al eens geprobeerd met hardware acceleratie uit (in de flash instellingen)?
Ja, tevens kon ik hem op 10mb of onbeperkt zetten, maar dat helpt ook niet..

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:17
ESET NOD32 Smart Security en MalwareBytes
Heb je al gekeken hoe het werkt zondere deze programma's op de achtergrond?

En heb je in de settings van je youtube account wel ingesteld dat de speler altijd voor HD moet kiezen?

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

Topicstarter
NitroX infinity schreef op zondag 12 januari 2014 @ 17:24:
[...]

Heb je al gekeken hoe het werkt zondere deze programma's op de achtergrond?

En heb je in de settings van je youtube account wel ingesteld dat de speler altijd voor HD moet kiezen?
Net geprobeerd, maar ik zie geen verschil..
Heb ook mijn laptop herstart.

In YouTube, zelf heb ik geen account, maar op de iPad van me zusje springt hij wel vanzelf naar HD..
Pagina: 1