[printer] Inkt Cartridge op = nieuwe printer?

Pagina: 1
Acties:

• BeyondThunder
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:46

BeyondThunder

Lost Lightning

Topicstarter
Ik heb hier een Lexmark X4550 staan.
En onlangs waren de cartridges op, ik ben toen op zoek gegaan en bij een grote inkt leverancier (456) voor nieuwe cartridges. Ik ben toen het huismerk besteld.

Na een paar prima printjes geeft de printer de melding "Invalid Cardridge".
Deze melding krijg ik niet weg.
Contacten schoon gemaakt, printer gereset, van de stroom gehaald, etc.

Voor een setje originele cartridges ben ik ruim €50 kwijt, terwijl je voor €60 een gloednieuwe printer hebt + inkt.

Maar eigenlijk is dit natuurlijk verkwisting. Moet ik door de hoge prijs van originele inkt een complete printer weggooien die het op zich prima doet?

Wat is jullie ervaring hiermee?

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

De bijgeleverde inktcartridges zitten nooit helemaal vol bij aflevering heh, just a note

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Topicstarter
Ja, dat weet ik ;-)
Maar toch print ik daar vaak meer dan een jaar mee.
Gemiddeld 1 printje per week denk, max.
Scannen gebruik ik veel vaker voor nota's e.d. gelukkig heb je daar geen inkt voor nodig, alleen maar bits, en die zijn bijna gratis.

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-12 13:42
Laatste drie printers heb ik maar twee jaar per stuk mee gedaan volgens mij.
Het is goedkoper om nieuwe printer te kopen, dan elke keer inkt.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

• Freaky Maus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:14
Inderdaad bezopen die inktprijs, printers worden gewoon wegwerp items op die manier. Maar printen is ook ouderwets, en mocht je toch wat willen printen:
- doe het op je werk
- met een usb stick naar de Bruna (oid), daar kun je (hier iig) kopiëren dus vast ook wel printen vanaf stick?

Specs

Verwijderd

Ik heb laatst een printer gekregen omdat die over was, maar ben nu te beroerd om nieuwe cardridges te kopen omdat ze leeg zijn en ik het zonde van het geld vindt.
Bovendien kan ik relatief gezien veel goedkoper printen op mijn school (4 cent per pagina) dan mijn eigen printer.
Dit komt natuurlijk ook doordat elke keer als die printer aangezet wordt de printkoppen schoongemaakt worden, iets dat in mijn ogen beetje nutteloos is als die veel gebruikt wordt want dit kost je natuurlijk geld.
Ik zelf zou dus ook zeker gaan voor het kopen van een andere printer en je oude aan iemand wegdoen die het wel zinvol vindt om nieuwe cardridges te kopen.

Iedereen blij! Toch? :)

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Topicstarter
Freaky Maus schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 21:24:
Inderdaad bezopen die inktprijs, printers worden gewoon wegwerp items op die manier. Maar printen is ook ouderwets, en mocht je toch wat willen printen:
- doe het op je werk
- met een usb stick naar de Bruna (oid), daar kun je (hier iig) kopiëren dus vast ook wel printen vanaf stick?
Tuurlijk kan dat ook.
Maar met kleine kinderen is af en toe een kleurplaat printen best handig.
En ik beschik graag over de mogelijkheid om te printen wanneer ik wil thuis, ook al is dat niet veel.

Ik denk dat ik inderdaad maar voor een nieuwe printer ga, doodzonde eigenlijk.
Je koopt toch ook geen nieuwe auto als de benzine op is ;-)

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:08
BeyondThunder schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 22:49:
[...]

Tuurlijk kan dat ook.
Maar met kleine kinderen is af en toe een kleurplaat printen best handig.
En ik beschik graag over de mogelijkheid om te printen wanneer ik wil thuis, ook al is dat niet veel.
Is inkjet-printing dan wel handig met kleurplaten? lijkt me te gaan vlekken bij het inkleuren
Ik denk dat ik inderdaad maar voor een nieuwe printer ga, doodzonde eigenlijk.
Het lijkt me wel de logische keuze inderdaad :Y
Nee, maar wel als de asbak vol is :+

iRacing Profiel

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-12 19:20
Lijkt me een beetje geld verkwisting dit.. en zonde van het millieu. Voor een setje grote inktcartridges voor jouw printer kom ik op een kleine €40 plus verzendkosten uit. link, link.

En was er al gezegd dat de inkt bij nieuwe printers nooit helemaal vol schijnt te zitten?

Edit: Ow wacht, lezen is ook een vak.. je hebt nu een lexmark en niet die gelinkte canon..

[ Voor 7% gewijzigd door analogworm op 10-01-2014 23:29 ]

• kroegtijger
  • Laatst online: 12:08
analogworm schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 23:25:
Lijkt me een beetje geld verkwisting dit.. en zonde van het millieu. Voor een setje grote inktcartridges voor jouw printer kom ik op een kleine €40 plus verzendkosten uit. link, link.

En was er al gezegd dat de inkt bij nieuwe printers nooit helemaal vol schijnt te zitten?

Edit: Ow wacht, lezen is ook een vak.. je hebt nu een lexmark en niet die gelinkte canon..
De inktpotjes van canon bij de IP4500's zaten altijd wel gewoon helemaal vol, maar ik weet niet of dat nog zo is. Voordeel is bij Canon dat het doorzichtige potjes zijn, en potjes per kleur (bij een hoop modellen) waardoor je alleen de kleur hoeft te vervangen die nodig is.

Overigens zit bij o.a. HP de meeste technologie in de printkop zelf, die je weg gooit (zit / zat bij HP statiegeld op. Ik dacht 5 euro per potje). Dat is ook wat die inktpotjes zo onzinnig duur maakt.

[ Voor 8% gewijzigd door kroegtijger op 11-01-2014 04:12 ]

iRacing Profiel

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:09
Dit hoor ik vaak, op verjaardagsfeestjes. Gauw kopen zo'n 50-euro printer. Je moet je wel afvragen of die net zo goed is als een duurdere printer. Behalve dan dat ik in dit geval de Lexmark ook gehad heb en ik zou hier dus zeggen: Pleur dat ding meteen weg. (Vooral de scanfunctie is gewoon rete-traag. Als je die zo vaak gebruikt zou ik kijken naar een goede printer die fatsoenlijk kan scannen.)

De gekozen Canon krijgt het trouwens voor elkaar nóg langzamer te printen dan je Lexmark.

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Topicstarter
Welke printer heb je nu dan?

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:09
Deze, maar is weer een oud model zie ik: pricewatch: Brother DCP-J725DW
Plus: Automatisch dubbelzijdig printen, ADF, aparte kleur-cartridges, scannen via netwerk werkt gewoon (t.o.v. die Lexmark).
Met een cijfertje omwisselen kom je volgens mij bij z'n opvolger pricewatch: Brother DCP-J752DW (?).

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Ik heb laatst een printer gekocht en omgerekend kost een zwart wit tekst printje 2,25 cent per pagina. Dat is met een originele Epson cartridge.

...

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Topicstarter
Miyamoto schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 23:36:
Deze, maar is weer een oud model zie ik: pricewatch: Brother DCP-J725DW
Plus: Automatisch dubbelzijdig printen, ADF, aparte kleur-cartridges, scannen via netwerk werkt gewoon (t.o.v. die Lexmark).
Met een cijfertje omwisselen kom je volgens mij bij z'n opvolger pricewatch: Brother DCP-J752DW (?).
Leuk ding inderdaad, die komt wel op mijn shortlist.
Thanks!

• kamerplant
  • Niet online
BeyondThunder schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 17:17:
Voor een setje originele cartridges ben ik ruim €50 kwijt, terwijl je voor €60 een gloednieuwe printer hebt + inkt.
Dus nieuwe inkt kopen is goedkoper en makkelijker dan een nieuwe printer kopen. Een inkt cardige zet je er zo in, een nieuwe printer moet je installeren en de oude netjes verwerken. Niet zo handig en niet zo economisch dus. Ik zie het probleem niet zo. :P

🌞🍃

• 50Miles
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
Ik zie het probleem ook niet. Ik koop aftermarket cartridges uit het buitenland. Kost even wat uitzoekwerk, maar heb inmiddels een betrouwbare leverancier/product gevonden. Voor 25 euro heb ik al mijn cartridges in huis.

[ Voor 12% gewijzigd door 50Miles op 14-01-2014 21:49 ]

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Topicstarter
Datafeest, een nieuw apparaat met een stekker vind ik bijna altijd leuk, Daarom kom ik hier vaak ;-)
Dus ja, dat telt ook mee.
Maar ik vind de verhouding inkt/printer prijs zo absurd.
Vooral als je "gedwongen" wordt om de originele te gebruiken.
De oude zet ik wel op marktplaats g.a.t.h.

• kamerplant
  • Niet online
50Miles schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 21:48:
Ik zie het probleem ook niet. Ik koop aftermarket cartridges uit het buitenland. Kost even wat uitzoekwerk, maar heb inmiddels een betrouwbare leverancier/product gevonden. Voor 25 euro heb ik al mijn cartridges in huis.
Waar koop je dat dan zoal? Orginele of huismerken?

🌞🍃

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-12 10:23
BeyondThunder schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 22:49:
[...]

Jij hebt nog nooit van het automerk Yugo gehoord? In Servië staan deze bij bosjes langs de weg... :)

Anyway, on topic!, printer weggooien omdat je cartridges leeg zijn en het goedkoper is, is inderdaad zonde voor het mileu / de energie om het product te maken. Neem dat ook in overweging, als we nu altijd op het 'goedkoopste' blijven focusen, dan blijft dit drijvende factor voor producenten om hun producten te maken. Dit kan niet oneindig goedkoper worden, dus moet er ingeleverd worden op de kwaliteit. :)7

Je hebt overigens ook nog navul-stations voor cartridges...

• Xyphoid
Je kan ook een continuous ink system kopen.
Weet niet of dat heel betrouwbaar is, maar als het werkt, dan ben je goedkoper uit.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-12 10:23
Ah, continuous feed van inkt... ik dat dat je continuous inkjet bedoelde (ipv drop-on-demand) - dat lijkt me niet van toepassing hier namelijk :+

• Xyphoid
Jolke schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 12:04:
Ah, continuous feed van inkt... ik dat dat je continuous inkjet bedoelde (ipv drop-on-demand) - dat lijkt me niet van toepassing hier namelijk :+
haha, dan zou je elke dag nieuwe inkt moeten kopen...

Verwijderd

Goedkoop = dure koop

Onlangs nieuwe 123ink huismerk cartridge geplaatst op een HP Officejet 8100 Pro. Volgens de leverancier zou dit probleemloos moeten werken.... Alleen: niets is minder waar. Het ding is, wat je ook doet, maar niet aan de praat te krijgen en dus gaat het hele zaakje (liefst 4 XL patronen - aankoopprijs 46 euro!) de vuilnisbelt op.

Jammer.... eveneens jammer voor de verkoper want dit was m'n enige en ook laatste bestelling.
Pagina: 1