Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gestolen fiets terug te vinden

Pagina: 1
Acties:

• iivvvii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-11 16:43
Vlak voor de kerst is mijn fiets gestolen en dit heeft toch wel meer impact dan ik gedacht zou hebben. Naast het ongemak van het geen fiets meer hebben blijf je er ook steeds over nadenken. Elke keer als een fiets voorbij rijdt kijk je om om te zien of dat niet toevallig mijn fiets is. Ook ben ik al diverse keren door de stallingen gelopen om te zien of ik niet toevallig mijn gestolen fiets kan ontdekken.

Ik heb in ieder geval aangifte gedaan bij de politie en de fiets is nu ook via het framenummer terug te vinden in het register van het RDW. En dan is het eigenlijk wachten en vergeten, want de politie gaat natuurlijk niet actief op zoek.

Ik vraag me af of jullie nog ideeën hebben om mijn fiets terug te vinden? Welke stappen kan ik nog ondernemen om mijn fiets terug te vinden. Ik heb al een stap gezet met de website www.kogagestolen.nl. Met die website zou ik iedereen willen vragen om te delen via facebook. Geen idee of dit gaat werken, maar wie weet. Natuurlijk hoor ik graag tips over wat ik nog meer zou kunnen ondernemen!

• CynicRelief
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02 22:26
Uit de tijd dat er van mij diverse fietsen werden gestolen (i.e. dat ik nog met de fiets i.p.v. met de auto de stad inging) kan ik me heugen dat het een redelijk kansloos verhaal wordt.

Vertel eens over de omgeving en omstandigheden waarin ie is gestolen? Als de fiets goed op slot stond bijvoorbeeld is ie wellicht in een busje geladen en zie je hem niet meer terug, want dan wordt ie in een andere plaats verhandeld. Als hij makkelijk 'mee te nemen' was, vanaf een drukke plek, door een gelegenheidsdief, heb je mogelijk kans dat je hem in de buurt nog es ziet, of in stallingen etc.

En was het een nieuwe/dure Koga? Dan, maar da's achteraf, sorry, had je hem natuurlijk moeten verzekeren.

Anders is het gewoon slikken, niet meer omkijken en een 2e-hands barrel kopen.

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

• jeltevm
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-11 16:16
Die ben je kwijt, of je moet nog geluk hebben dat hij herkent wordt. Had je hem beter op slot moeten zetten of een verzekering moeten nemen. De tijd die je in de website hebt gestopt had beter besteed kunnen zijn denk ik, maar het enige wat je kan doen is awareness verder verhogen dat hij evt nog teruggevonden wordt. Aan jou de afweging hoeveel moeite je erin stopt en de kans om hem terug te vinden.
iivvvii schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 16:11:
Elke keer als een fiets voorbij rijdt kijk je om om te zien of dat niet toevallig mijn fiets is. Ook ben ik al diverse keren door de stallingen gelopen om te zien of ik niet toevallig mijn gestolen fiets kan ontdekken.
Misschien is een bezoekje aan de psycholoog een beter idee? :)

• iivvvii
jeltevm schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 16:26:

[...]

Misschien is een bezoekje aan de psycholoog een beter idee? :)
Haha, ik overdrijf een beetje, dus laten we daar nog even mee wachten.

Ik denk wel dat men er wel heel makkelijk mee om lijkt te springen, Verzekering hier, nieuwe of tweede hands fiets daar. Als iedereen er zo makkelijk mee om springt dan is het ook wel logisch dat er zoveel fietsen in Nederland gestolen worden.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Geen verdere tijd in investeren imho. Veel meer dan wat je al gedaan hebt kunt je toch niet echt doen, realistisch gezien, en de kans dat je hem vind is toch relatief klein.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Ik heb vorig jaar zomer een Koga uit de maas gevist. Best leuke damesfiets. Daarmee ben ik naar de politie gegaan. We hebben nummers opgeschreven, de fiets stond niet eens als gestolen gemeld.
Hij (zij?) staat nu bij mij in de berging.
Hoe dan ook, ik hoop dat je de fiets terugvind. Het idee dat een of andere looser jouw fiets heeft gepikt vind ik weerzinwekkend.
Met mij eigen Koga ging ik vroeger trouwens gewoon naar de kroeg. Het frame hing dan met een beugel aan een paal met de beugel door de spaken en voor het voorwiel had ik nog een speciaal hangslot.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2014 00:28 ]

• iivvvii
Bedankt voor jullie reacties. Het gaat om een goede Koga fiets van net twee jaar oud. Een Koga CityLite model 2011. De extra kosten zijn vervelend, maar net als B. E. Flijster zegt, het idee dat een ander gewoon niet met zijn vingers van je eigendom kan afblijven is eigenlijk het ergst...

Afbeeldingslocatie: http://www.kogagestolen.nl/wp-content/uploads/2014/01/share-800.png
Als je wilt helpen kan je altijd via de website www.kogagestolen.nl op delen klikken.
Pagina: 1