Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop voor langere tijd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Ik zoek een laptop waarmee ik toch weer behoorlijk wat jaren (minimaal 5) aan de slag kan. De laptop wordt gebruikt voor multimedia (series kijken, soms films, soms een game), Office (Word/Excel) en internetten.
Budget maakt me niet zo uit, dat neem ik niet mee in mijn zoektocht als eis.
Een groter scherm vind ik prettig werken, dus minimaal 15", hij wordt wel eens meegenomen, maar niet zo vaak dat gewicht mij uitmaakt. Wat mij heel prettig lijkt is een mat beeldscherm! Nu heb ik erg vaak last van schitteringen en daar wil ik graag vanaf. Zou een Full HD scherm handig zijn?
Merk voorkeuren heb ik niet.
Ik zoek op een intern geheugen van minimaal 6 GB, liefst groter, omdat hij dus weer een tijdje mee moet en mijn ervaring is dat dan je intern geheugen het liefst zo groot mogelijk moet zijn om toekomstige toevoegingen aan te kunnen. En dus ook uitbreidbaar is.
Ook ben ik voorstander van een hardeschijf die 7200 rpm gaat, zo snel mogelijk. Van SSD heb ik geen verstand, zou dat een goede keus zijn?
Het liefst zou ik minimaal 3 USB uitgangen willen, 3.0 lijkt me handig als ik er langere tijd mee ga doen. En een HDMI uitgang is ook een eis. Ik heb graag een interne webcam en cardreader.
Een Windows besturingssysteem heeft mijn voorkeur! En ook een Qwerty toetsenbord.

Met deze eisen kom ik zelf uit bij Lenovo Thinkpad S540 (20B3001VMH) of de Asus N750JV (T4090H)
De Lenovo heeft wel SSD, het is een Ultrabook, heeft geen optische drive en maar 2x USB. De Asus heeft geen SSD, wel voldoende USB, is natuurlijk zwaar vergeleken bij Lenovo.
Ook krijg ik veel gaming laptops van MSI als tips in mijn zoektocht, maar dit ken ik geheel niet, ben ook geen echte gamer.

Zie ik nog notebooks over het hoofd? Wat lijkt jullie een goede keuze? Zijn er nog meer eisen waar volgens jullie mijn toekomstige laptop aan moet voldoen? Ben ik te veeleisend? Alle tips zijn welkom!

Dus:
- Laptop voor langere tijd
- Scherm 15"> en mat
- extra's: HDMI uitgang / Webcam / Cardreader
- Windows, Qwerty

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-11 11:00
Ja, je kunt nog kijken naar de Asus N56 en N76. Die zijn wel van de vorige generatie, maar hebben een betere bouwkwaliteit en koeling dan de N550 en N750. De CPU is marginaal langzamer, daar moet je je met jouw gebruik niet druk over maken. Verder: 17,3" is in principe een stuk zwaarder dan 15,6". Het voordeel van de N76 is dat die een vrije 2,5" bay heeft, waar je zo een SSD in kunt zetten. Bij de N56 kun je ook een SSD + HDD combinatie hebben, maar dan moet je de HDD in een caddy zetten, op de plek van de DVD speler. De DVD speler verlies je dus in dat geval. Als je een SSD neemt is het toerental van de HDD eigenlijk van ondergeschikt belang, de data die je daarop zet heeft in principe wel genoeg aan een 5400rpm drive.
Wanneer je de laptop vooral op één plek gebruikt zou ik zeggen de N76, en dan het extra gewicht voor lief nemen voor de keren dat je hem verplaatst en meeneemt.

Dit zijn denk ik de meest interessante modellen: pricewatch: Asus N56VB-S4061H
en: pricewatch: Asus N76VB-T4046H
Er zijn nog wel andere versies, met bijvoorbeeld 8GB en een 750GB of 1TB HDD, maar die zijn duurder. Bij beide laptops kun je het geheugen uitbreiden naar 16GB (2x 8GB, de laptops hebben 2 geheugensloten).
Voor de SSD is dit een goede keuze: pricewatch: Crucial 2.5" M500 240GB

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

Verwijderd

Topicstarter
Dankjewel voor je tips!