• Yustme
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-04-2023
Ik ben bezig een pc samenstellen en denk er over na de Rampage black edition te kopen:

pricewatch: Asus Republic Of Gamers Rampage IV Black Edition

Ben ook gaan kijken naar geheugen modules. Asus heeft een lijst gemaakt met qualified vendor list, te lezen op:

http://dlcdnet.asus.com/p...EDITION/R4BE_DRAM_QVL.pdf

Deze ben ik gaan zoeken in de pricewatch. Viel me op dat ze belachelijk duur zijn.

Corsair:

http://tweakers.net/categ...5CKssQcoJVKZgZmlkqxtbW1AA

G.skill:

http://tweakers.net/categ...qSiLDEHaKWSmYGZpVJsbW0tAA

Wil in eerste instantie 32 kopen, maar dat gaat em toch echt even niet worden.

Mijn vraag is, wie heeft dit bord en welk geheugen modules hebben jullie er in geprikt?

Niets is zo eerlijk verdeelt als het verstand, want iedereen denkt er namelijk genoeg van te hebben...

• timmie78
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07-02 15:24
Verder naar beneden scrollen in de qvl en kijken bij lagere klokfrequentie, die geheugenmodules zijn al een stuk goedkoper.

Maar waarom denk je dit moederbord en zoveel geheugen nodig te hebben? Dit moederbord lijkt me extreem overkill voor vrijwel iedereen (en sorry, maar bijna €400 voor een moederbord?? :?)

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-02 23:22

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Sommige mensen willen ook wel eens wat geks. 8)7

Ik heb hem besteld, met Intel Core i7 4930K Boxed en G.Skill RipjawsZ F3-19200CL10Q-32GBZHD. Er stond alleen tien dagen of meer levertijd voor en ik ben nu al vanaf 16 december aan het wachten. Levertijd is nu ingeschat op 23 januari. :(

Met zo veel geheugen wil ik ook gebruik gaan maken van de ramdisk functionaliteit die ASUS biedt.

Ben wel benieuwd naar de prestaties. Ik heb er zo veel geheugen en power in gestoken omdat ik ook games wil gaan streamen en wellicht nog wat wil gaan testen met overclocken. Verder had ik het geld er voor en de laatste keer dat ik een PC gekocht heb voor zoveel geld was alweer bijna tien jaar geleden. Dat was nota bene een laptop waar ik nu nog dagelijks mee werk. Als je er dus wat geld tegen aan gooit dan kun je nog redelijk lang doen met een systeem.

Zie voor de verdere specs mijn inventarislijst (Desktop monster) ;).

[ Voor 5% gewijzigd door ElCondor op 10-01-2014 16:37 ]

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

• Yustme
timmie78 schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 14:52:
Verder naar beneden scrollen in de qvl en kijken bij lagere klokfrequentie, die geheugenmodules zijn al een stuk goedkoper.

Maar waarom denk je dit moederbord en zoveel geheugen nodig te hebben? Dit moederbord lijkt me extreem overkill voor vrijwel iedereen (en sorry, maar bijna €400 voor een moederbord?? :?)
Oh... stupid me! :o

Nou ik ben best wel een veeleisende gebruiker. Ik kan vast en zeker dezelfde dingen doen dat ik doe met een ander bord, maar vind die digitale ding die je bij de mobo geleverd krijgt echt euhm.. cool :p

Ik doe games spelen/programmeren/series/filmes kijken/af en toe een camera bestanden van iemand converteren naar een formaat dat alle gangbare tv's ondersteunen/etc.

Doe ook dit soort dinge tegelijk, maar dat kan niet meer met mijn machine. Ben nood gedwongen vensters af te sluiten en dat later weer op te gaan zoeken als ik klaar ben met whatever ik op dat moment aan het doen was.

Dan had ik nog een vraagje, welke geheugen module MERK raden jullie mij aan voor dit bord?
Heb nogal slechte ervaringen gehad met de Striker 2 extreme (inmiddels overleden RIP)...

Niets is zo eerlijk verdeelt als het verstand, want iedereen denkt er namelijk genoeg van te hebben...

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
de Black Edition is een waste of money voor 24/7 gebruik. Dit bord is bedoeld voor LN2 overclocking. ieder ander S2011 bord zal je dezelfde prestaties geven.

Geheugen is gewoonweg simpel wat je er in wil stoppen. Real time tests hebben al uitgewezen dat 1866 MHz+ niets toevoegt voor dagelijks gebruik behalve je portemonnee zeer doen.

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Nou ja, alléén LN2 overclocking...

Er zit ook een goede geluidskaart on board. Reviews laten zien dat het bord niet alleen getarget is op overclockers. Ik ben een gamer en ik zie er het nut wel van in, van zo'n bord. Zeker omdat het in een kick-ass systeem ook nog mooi staat. Het oog wil ook wat. Zeker, het is een hoop geld en niet voor iedereen weggelegd daarom, maar als je het er voor over hebt dan is het een mooi bord met fijne specs.

Ik ben er in ieder geval mijn kast voor aan het op kalerfateren. Heb ik wat te doen voordat ik het bordje binnen heb. ;)

• Yustme
nedernakker schreef op zondag 12 januari 2014 @ 15:32:
de Black Edition is een waste of money voor 24/7 gebruik. Dit bord is bedoeld voor LN2 overclocking. ieder ander S2011 bord zal je dezelfde prestaties geven.

Geheugen is gewoonweg simpel wat je er in wil stoppen. Real time tests hebben al uitgewezen dat 1866 MHz+ niets toevoegt voor dagelijks gebruik behalve je portemonnee zeer doen.
Hoe bedoel je precies met je laatste alinea? Sneller geheugen dan 1866 niets toevoegd?

Verder bedoel ik met mijn ervaring met de asus striker 2, dat ie random vast liep, BSOD etc, en dat had allemaal te maken met het geheugen ondanks dat ie op de QVL stond.

Dus wilde even voor de zekerheid van iemand horen welk geheugen en hoe het er mee staat tot dus ver.

• Yustme
ElCondor schreef op zondag 12 januari 2014 @ 17:38:
Nou ja, alléén LN2 overclocking...

Er zit ook een goede geluidskaart on board. Reviews laten zien dat het bord niet alleen getarget is op overclockers. Ik ben een gamer en ik zie er het nut wel van in, van zo'n bord. Zeker omdat het in een kick-ass systeem ook nog mooi staat. Het oog wil ook wat. Zeker, het is een hoop geld en niet voor iedereen weggelegd daarom, maar als je het er voor over hebt dan is het een mooi bord met fijne specs.

Ik ben er in ieder geval mijn kast voor aan het op kalerfateren. Heb ik wat te doen voordat ik het bordje binnen heb. ;)
Heb jij dit bord besteld? Zo ja, zou ik mogen weten wat jij er allemaal bij koopt voor je systeem?

Alvast bedankt.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Yustme schreef op zondag 12 januari 2014 @ 23:22:
[...]

Hoe bedoel je precies met je laatste alinea? Sneller geheugen dan 1866 niets toevoegd?
Sneller geheugen dan 1866MHz is weinig zinvol. Je hebt nu 2800MHz geheugen gepakt, dat is erg duur, en je hebt er eigenlijk niets aan, want extra snelheid haal je er niet uit.

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Yustme schreef op zondag 12 januari 2014 @ 23:23:
[...]

Heb jij dit bord besteld? Zo ja, zou ik mogen weten wat jij er allemaal bij koopt voor je systeem?

Alvast bedankt.
Zie mijn inventaris. Desktop monster moet je hebben ;)

Overigens heb ik begrepen dat Terw_dan gelijk heeft. Als je geheugenklok frequentie omhoog gaat, lever je meestal in op latency. Onder aan de streep hou je dus alsnog geen echte winst over. Google er maar eens op. Er zijn ook informatieve filmpjes op youtube over te vinden.

[ Voor 32% gewijzigd door ElCondor op 13-01-2014 01:01 ]

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:38
TERW_DAN schreef op zondag 12 januari 2014 @ 23:28:
[...]

Sneller geheugen dan 1866MHz is weinig zinvol. Je hebt nu 2800MHz geheugen gepakt, dat is erg duur, en je hebt er eigenlijk niets aan, want extra snelheid haal je er niet uit.
Klopt dat je in zeer beperkte mate winst boekt met sneller geheugen. De meeste winst haal je nog uit syntetische benchmarks, maar reallife al een heel stuk minder. De winst staat in ieder geval niet in verhouding met het geld wat je er aan uit geeft. Al wordt er door Anandtech nog wel een case gemaakt voor 2400 C10 geheugen. Bron: Anandtech Momory Scaling on Haswell

• Yustme
TERW_DAN schreef op zondag 12 januari 2014 @ 23:28:
[...]

Nee joh niet gepakt. Ik merkte dat eerst niet eens op, de mhz, en dat ik verder moest scrollen voor lagere frequenties :o

maar helder, dan zal ik voor kitjes gaan die onder de 2000mhz zitten.

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Squeeeeeeee, hij is onderweg!!!

• zordak
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 24-01 22:36
Ik heb de black edition ook in bestelling staan bij Azerty.

En ik heb het volgende geheugen besteld.

http://azerty.nl/8-3317-5...on-hyperx-beast.html#info

Dit geheugen staat ook in de qvl lijst van Asus.

Het wachten bij mij is ook op het moederbord.

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Mij vertelden ze in ieder geval dat ze niet konden garanderen dat het bord de 28ste geleverd kon worden. Ik heb daarna geannuleerd en besteld bij MyCom. Zelfde prijs, twee dagen later al verstuurd. Zou vandaag al binnen komen, maar wordt geleverd op mijn werk, dus maandag heb ik hem :)

• zordak
Had jij hem ook in bestelling staan bij Azerty dan ???

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Dat klopt. En daar kunnen ze hem dus niet leveren. Nu staat er nog steeds op hun website dat levering langer dan tien dagen gaat duren.

Btw, raad eens waar ik op dit moment naar aan het kijken ben?

Juistem! mijn Asus Rampage IV Black Edition :P :9 8)7 _/-\o_ :9~ O+

-edit- voor een moederbord is die doos LOOD zwaar zeg! Pics komen vanmiddag.

[ Voor 12% gewijzigd door ElCondor op 20-01-2014 11:52 ]

• zordak
Nou ik ben zeer benieuwd naar de pics en de ervaringen natuurlijk.

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Ik heb hem nog niet aan kunnen zetten, want ik had geen koelpasta meer. Moet nog ff een tubetje Arctic of zo scoren (Iemand nog tips?).

Hier al vast wel een buildlog:
ASUS Rampage IV Black Edition build

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Wel, up and running. Jemig, dat was nog wel een klus om Win 7 in UEFI aan de praat te krijgen, maar hij doet het. Gruwelijk snel alles inderdaad. Zo eerst nog even de drivers voor de 780GTX installeren en dan eens een Windows System Rating draaien :P

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wow, Windows System Rating.
Als je wilt kan ik hier ook wel een random getal roepen hoor, dat heeft ongeveer evenveel waarde ;)

• Vayra
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-11-2025
Ik doe een gokje: 7.9

Je hebt wel gevoel voor humor, een bord van 400 euro en benchen met Windows prestatie index :D

i7 8700k 4.8 Ghz @ 1.34v // beQuiet Dark Rock Pro 3 // AsRock Z370 Fatality K6 // Corsair LPX 2x8GB 3200/C16 // MSI GTX 1080 Gaming X @ 2100/5500mhz // Samsung 850 EVO 1TB // Samsung 830 256GB // Crucial BX100 240GB // EVGA G2 750w // FD Define C TG

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

:D Ja, inderdaad, 7,8 overigens, want de CPU draait op stock speed. Nee, inderdaad, die Windex zegt ook niks, maar wel leuk om als eerste testje eens te doen.

De CPU blijft wel redelijk koel. Idle doet hij nu rond de 30 graden, stressed gaat hij niet hoge dan 45. Moet hem nog eens even een prime laten draaien of zo.. Dan eens zien wattie doet :D

Pagina: 1