Windows 7 Professional SP1 installeren lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimension4600
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09-10 11:42
Beste Tweakers,

Al wekenlang ben ik aan het puzzelen om te zoeken naar het probleem waardoor ik service pack 1 van Windows 7 Pro niet kan installeren.

Middels Windows Update wordt de update van de SP1 niet gevonden. Waardoor ik dus via het downloadplatform van Microsoft het wil omzeilen. Alle benodigde bestanden gedownload en geprobeerd te installeren. Onder andere de KB:xxxxxx6.1x64.exe bestanden weigeren dienst. Ik krijg dan de volgende foutmelding: er ontbreken een of meerdere systeemonderdelen waardoor service pack 1 niet kan worden geinstalleerd.

Daar loop ik telkens op vast, op het internet heb ik gezocht naar eventuele oplossingen waaronder hotfixes van Microsoft Update. Deze werken allemaal niet; melding: 'deze update geldt niet voor uw computer'.
Dit heeft vermoedelijk een samenhang met 'vLite' wordt er gespeculeerd op het internet. Dat is een programma om bepaalde systeemonderdelen achterwege te laten tijdens de installatie.

Daarnaast wordt er beschreven op de website van Microsoft dat een eventueel stuurprogramma van Intel vanaf 8.15.1xx tot 8.15.8xx de update zou kunnen verstoren. Mijn grafische stuurprogramma is up to date middels versie 9.7.xxx.

Ik heb de computer gekocht als compleet systeem, het ding moest opnieuw geinstalleerd worden door de installatie van de SSD. Een kennis van me heeft de hele boel opnieuw geinstalleerd en ik heb het geactiveerd met een legale Windows 7 Pro serial (van mijn laptop).

Zijn er meerderen die dit probleem hebben gehad? Hoe heb je het opgelost? Is het echt kwalijk dat SP1 niet geinstalleerd is? Tot nu toe krijg ik bij 'systeemeigenschappen' te zien: Windows 7 Professional (zonder SP1 erachter o.i.d.)

Het gaat om de volgende situatie:

* Intel Core i5 3450 cpu;
* 8 GB ram 1600 MHz;
* 128 GB Samsung EVO SSD;
* 1000 GB harddisk;
* Intel HD2500 onboard graphics;
* Windows 7 Professional x64 build 7600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Probeer eerst eens in command promt met admin rechten het volgende:
code:
1
SFC /SCANNOW

Kan je ook nog zeggen welke anti-virus je hebt draaien? Probeer die eens uit te zetten en dan de update te installeren.
Als laatste kan je ook proberen om je pc te booten zonder niet MS services (msconfig in uitvoeren en dan bij services alle niet MS services uit te vinken) en dan de SP1 installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dimension4600 schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 11:05:
Een kennis van me heeft de hele boel opnieuw geinstalleerd en ik heb het geactiveerd met een legale Windows 7 Pro serial (van mijn laptop).
Is de installatie wel gebeurd met een (originele) schone iso/dvd of eentje die gedownload is uit "minder betrouwbare bron"?

Als dat laatste het geval is kan het zijn dat er aanpassingen gedaan zijn, denk bijvoorbeeld aan services verwijderd/uitgezet, onderdelen verwijderd, etc
dimension4600 schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 11:05:
Daar loop ik telkens op vast, op het internet heb ik gezocht naar eventuele oplossingen waaronder hotfixes van Microsoft Update. Deze werken allemaal niet; melding: 'deze update geldt niet voor uw computer'.
Dit heeft vermoedelijk een samenhang met 'vLite' wordt er gespeculeerd op het internet. Dat is een programma om bepaalde systeemonderdelen achterwege te laten tijdens de installatie.
Of heeft die kennis zelf met vLite lopen stoeien en teveel verwijderd? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimension4600
LnC schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 12:20:
code:
1
SFC /SCANNOW

Kan je ook nog zeggen welke anti-virus je hebt draaien? Probeer die eens uit te zetten en dan de update te installeren.
Als laatste kan je ook proberen om je pc te booten zonder niet MS services (msconfig in uitvoeren en dan bij services alle niet MS services uit te vinken) en dan de SP1 installeren.
Na het installeren en activeren heb ik er per direct Norton Internet Security geinstalleerd. Onlangs nog verlengd tot december 2014. Ik ga het vanavond proberen uit te schakelen en wat je genoemd hebt proberen.
Ik zal het resultaat z.s.m. posten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimension4600
Verwijderd schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 15:53:
[...]

Is de installatie wel gebeurd met een (originele) schone iso/dvd of eentje die gedownload is uit "minder betrouwbare bron"?

Als dat laatste het geval is kan het zijn dat er aanpassingen gedaan zijn, denk bijvoorbeeld aan services verwijderd/uitgezet, onderdelen verwijderd, etc

[...]

Of heeft die kennis zelf met vLite lopen stoeien en teveel verwijderd? :+
Ik heb geen flauw idee wat voor materiaal er voor de installatie is gebruikt, ik vermoed wel dat het een gedownloade versie is uit een een of andere uithoek. Deze is geinspecteerd door Norton Internet Security en geen virussen o.i.d. gevonden.

Is het dan niet mogelijk om naderhand nog services en onderdelen aanvullend te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimension4600
Als dat laatste van toepassing is ga ik een upgrade uitvoeren naar Windows 8, dit uiteraard met een legale installatie uit de winkel. Dan weet ik zeker dat de software legitiem is.

Maar dat terzijde; uiteraard zou ik het in de eerste plaats leuk vinden als Windows 7 service pack mijn computer komt vergezellen.

[ Voor 3% gewijzigd door dimension4600 op 10-01-2014 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Die warez ISO's hebben vaak nog verrassingen aan boord. Als je een legale Windows key hebt kan je die gebruiken met elke DVD. Zolang je maar de juiste versie van Windows 7 kiest.

Of er is inderdaad met vLite te hard getweaked. Ik zie overigens niet waarom je dat zou doen, een standaard Windows 7 installatie is niet zo zwaar. Mijn oudste desktop was nieuw ten tijde van de glorie dagen van XP. Die heb ik nu jaren geleden al omgezet naar 7 Pro en dat werkt nog beter als XP Pro die er voorheen op stond. En ik heb niets aangepast aan de installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimension4600
LnC schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 12:20:
code:
1
SFC /SCANNOW

Gedaan, maar beide oplossingen hebben geen resultaat opgeleverd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimension4600
Windows 8 schrikt me toch nog een beetje af, daarom maar voor de ingrijpende oplossing gekozen; Windows 7 Pro opnieuw installeren. Had toch nog ergens een officiële Windows 7 dvd liggen. Service pack 1 is dus geinstalleerd.

Slotje.
Pagina: 1