Overstap naar kleinere kast

Pagina: 1
Acties:

• osstheboss
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17-12-2025
Ik heb nu een grote en lelijk kast en ik wil graag een Fractal Design Node 304 Wit. Mijn vraag is of op de mini itx een HD 6950(dirt 3 edition, 2 slots koeler) past en of , als die kaart past, hij in de Fractal Design Node 304 past.

Met vriendelijke groet,
Oss The Boss

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-02 14:50
Dat gaat wel passen ja. Het is het handigst als je zorgt dat je een niet-modulaire voeding gebruikt van 14 cm diep (de meeste voedingen zijn 16 cm diep). Bij een modulaire voeding zitten de connectoren ook op de voeding, waardoor de lengte toeneemt. Bij een niet-modulaire voeding komen de kabels zo uit de voeding, waardoor je ze makkelijker kunt wegwerken. Een goede voeding die geschikt is, is deze: pricewatch: Seasonic S12G 450W

Hoe ziet je verdere systeem eruit?

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

• osstheboss
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17-12-2025
Bedankt voor de snelle reply.

Ik heb een niet modulaire voeding van 650 watt. Ik heb even geen idee wel merk e.d. Ik heb een AMD X6 1090t die ik dus sowieso moet vervangen aangezien ik geen mini itx bordjes voor de am3+ socket heb kunnen vinden. Geheugen is 2x 4Gb kingston HyperX. Ik heb 2 HDD's en als het past zou ik er ook nog een SSD bij willen doen.

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-02 14:50
Oke, als hij 16 cm diep is zou het op zich wel moeten passen, maar 14 cm diep werkt beter. Als je het merk en type even wilt vermelden, misschien is de voeding niet zo goed en is het aan te raden om 'm preventief te vervangen. Je CPU en moederbord kun je inderdaad gewoon verkopen. Geheugen kun je meenemen. SSD en HDD's passen wel, je kunt 4 3,5" drives kwijt met je videokaart erbij (je moet één zo'n HDD-houder opofferen voor de videokaart). Een basis B85 bordje met een i5 is een leuke setup, anders een Z87 bord met een i5 4670K als je wilt overklokken.

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996