Asus A7A266 bij het booten de melding: BIOS expand

Pagina: 1
Acties:

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08 23:43

RRX

@life-

Topicstarter
Bij het booten krijg ik te zien BIOS Expand? ik kan wel in de bios, maar hij komt niet zover dat ik van een diskette kan booten??? Weet iemand trouwens wat die melding betekend??? Letterlijk vertaalt BIOS Uitbreiden???

mijn T.net systeemspecspagina

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-08 20:09
Heb je dit zo ineenkeer gekregen of het je net de PC in elkaar gezet?

• RRX

RRX

@life-

Topicstarter
net in elkaar gezet.

• RRX

RRX

@life-

Topicstarter
Hmmmmm.... na een tijd zoeken op internet kwam ik erachter dat het een foutmelding van mijn ADAPTEC2940 was/is ??? ik heb hem eruitgehaald en nu werk het wel, ik ga ff de laatste BIOS van het moederbord eropzetten, misschien dat het dan wel werkt???

PS de site waar ik het gevonden heb is:
http://www.google.com/search?q=cache:471Z1gFyOAY:www.planet3dnow.de/cgi-bin/newspub/comments.cgi%3Fview%3D2989+%22BIOS+expand%22+%2BASUS&hl=nl
dit komt uit de cache van google want op de originele pagina stond het niet meer.

• RRX

RRX

@life-

Topicstarter
wat ik trouwens wel vreemd vind is dat mijn "oude" moederbord de ABIT KT7-RAID er geen problemen mee had, evenals het moederbord daarvoor de ASUS P2B-F.

Verwijderd

In de Bios van mijn A7V133 moet ik om te booten via de SCSI controller de bootvolgorde op 1)floppy en 2)ATA100/SCSI controller zetten. Daarna de volgorde van ATA100/SCSI wijzigen naar SCSI/ATA100 en de ATA100 disable'n als bootdevice.

Waarschijnlijk heb je dezelfde (soort) Bios en moet je dat ook zo instellen.

• RRX

RRX

@life-

Topicstarter
ik hoef niet te booten van mijn SCSI, ik heb er alleen een CD-Rom en Brander op aangesloten.

• RRX

RRX

@life-

Topicstarter
Zo het PC'tje draait nu :) heeft iemand enig iedee of ik de bios van de Adaptec2940 kán updaten??? ik heb de SCSI-kaart er nu namelijk uit gelaten. maar ik heb nu geen CD-Rom en Brander:'(:'(:'(

Verwijderd

Op vrijdag 08 juni 2001 14:34 schreef RRX het volgende:
Zo het PC'tje draait nu :) heeft iemand enig iedee of ik de bios van de Adaptec2940 kán updaten??? ik heb de SCSI-kaart er nu namelijk uit gelaten. maar ik heb nu geen CD-Rom en Brander:'(:'(:'(
Ik heb ook ergens in het stof zo'n stom ding, de 2940AU.

Et valt nix aan te updaten bij mij..... |:(

• RRX

RRX

@life-

Topicstarter
Op vrijdag 08 juni 2001 14:45 schreef Hooi het volgende:

[..]

Ik heb ook ergens in het stof zo'n stom ding, de 2940AU.

Et valt nix aan te updaten bij mij..... |:(
Dat het een stom ding is kan ik niet met je eens zijn... dat ding heeft bij mij altijd goed en snel zijn werk gedaan.

hij heeft op 3 moedermorden goed gewerkt:

een Compaq mobo P166
een ASUS P2B-F met een Celly 466 en later een PIII600
een KT7-RAID met duron@883

en nu werkt ie op dit moederbord niet, lijkt me eerder een probleem van het moederbord, dan van de SCSI-Kaart.

Pagina: 1