Muziek TV zenders via sateliet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-09 11:54

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Ik ben bezig met het upgraden van mijn schotel met een extra LNB voor Astra 28.2. Heb dan 19.2 en 28.2. Maar zat nu te denken bestaan er nog goede FTA muziek zenders op deze of andere satellieten? En dan bedoel ik in de richting VH1, CMT en een goede rock zender. Als ik toch al bezig ben is 1 LNB meer of minder ook geen probleem.

Als ik de zenderlijsten doorkijk van o.a. eutelsat/hotbird e.d. staat er wel wat muziek zenders bij, maar niet wat voor muziek deze draaien.

VH1 kan ik uiteraard abonneren voor 37 euro per jaar (MTV unlimited pakket o.a. met VH1, VH1 classic en MTV Rocks). CMT is in Eurpoa niet meer te ontvangen.

Wie weet wat er allemaal daar boven zo te ontvangen is?

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:59

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik snap dat je zegt "nou ik toch bezig ben meteen meepakken.
Maar is het niet veel makkelijker om op webradio over te stappen dan? Die zijn er zeker weten meer dan radio via de sateliet (wat een relatief duur medium is voor simpele radio). En een netwerkstreamertje kun je zo duur maken als je wilt, desnoods met een Rasp Pi ofzo.
Kijk maar eens op vtuner.com voor kanalen ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Radio heb ik, maar ik wil ook beeld.

En streaming TV is met mijn 1.8 mbit niet echt een optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-09 07:45
Zal straks eens kijken wat ik kan vinden. Er zijn op Astra 1 sowieso 1of 2 Duitse fta muziekzenders die wel aardig zijn. Hotbird is minder aan het worden. Astra 2 valt me niets in.

Edit: Deluxe music op Astra 1 is best aardig

[ Voor 13% gewijzigd door Flozem op 10-01-2014 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:59

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Roman schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 09:35:
Radio heb ik, maar ik wil ook beeld.

En streaming TV is met mijn 1.8 mbit niet echt een optie
Wie heeft het over streaming TV :?
1,8Mbit is meer dan genoeg om alleen webradio te draaien hoor. Dat is een datarate van misschien 100Kbit, dat merk je niet eens.
Hou je de schotel voor je TV :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Ik heb het over TV, want ik zoek TV muziek zenders, geen radio zenders.

Op Astra 19,2 (is dat 1?) Heb ik momenteel Viva (maar die brengt maar een paar uur per dag muziek, en dan bagger pop en de rest is het meer een comedy zender) Dan is er nog IM1 en Deluxe Music, de laatste is best ok.

Maar ik wil meer... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Misschien een rare opmerking, maar zijn er nog wel goede muziek tv-zenders? "Vroeger" en voor het uitgebreide(re) digitale tv aanbod, hadden we in dit land The Box en TMF. Bij TMF dan even aan de tijd met Tooske/Fabienne/Sylvana/Jeroen/Daphne en Mental Theo denken. En ik kan mij niet eens herinneren wanneer MTV voor het laatst veel aan muziek deed.

Nou zijn er wel wat zenders bijgekomen, maar afgezien van dat het overgrote deel in de dure pakketten zitten, FTA zal er denk ik niet veel zijn. Of denk ik te specifiek aan het Nederlandse tv-aanbod?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
FTA zijn er juist gigantisch veel, met name veel Engelse zenders op de Astra 28.2. Hieronder zie je wat ik allemaal ontvang aan muziekzenders op Astra 1, 2 en 3. Dat zijn 44 zenders waarvan alleen de MTV en VH1 zenders en TV Oranje niet gratis te ontvangen zijn. De rest is allemaal FTA. Nu zijn het absoluut niet allemaal geweldige zenders, maar er zitten genoeg interessante tussen. Ik vermoed dat zenders als Rebel, Vintage TV, Scuzz en Kerrang jou wel zullen bevallen. Voor Rebel heb je wel een LNB voor de Astra 3 nodig (op 23.5 ° Oost).

http://i.imgur.com/SyY5gkW.jpg
http://i.imgur.com/HqcyBN9.jpg

Als je overigens even zoekt naar "Triple LNB" vind je een prima LNB waarmee je in een keer Astra 1, 2 en 3 kunt ontvangen op een simpele schotel van 64 cm.

[ Voor 12% gewijzigd door TexMex op 10-01-2014 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Zo, gisteren de reels en LNB gemonteerd. Heb nu een reels van 24°, dus er kan nog wat meer op en was 5 euro duurder dan een reels van 10°.

Heb ook een hoop muziek zenders gevonden, verbaast me dat er nog zo veel bestaan, en idd Kerrang is best aardig. Vintage draaide gisteren Bob Marley e.d. is mij iets te vintage :) Scuzz heb ik nog niet naar geluisterd.

Verbaast mij trouwens ook dat er zoveel Engelse talige FTA zenders zijn.

Pagina: 1