Ford Ka importeren. Het vinden van het uitvoeringsniveau

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:42
Ik ben bezig voor mijn vriendin een Ford Ka uit Duitsland te importeren. Dit gaat allemaal redelijk voorspoedig en volgens de belastingdienst site zou op de locatie van de RDW ook een BPM balie zitten die me kon helpen met de juiste uitvoering te vinden. Deze blijken dus niet meer te bestaan.

De Ka heeft een bepaalde uitvoering in Nederland niet is geleverd. Hoe kan ik de juiste uitvoering vinden die op het BPM formulier moet invullen?

Ik kan aan de hand van het chassisnummer op http://www.etis.ford.com/vehicleSelection.do# de volledige lijst met opties ophalen maar deze geven me verder geen informatie over het type (bv. Trend, Titanium etc). Hoe kom ik er nu achter wat ik moet hebben?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
Primary Features
Build Date:   09.12.2009
Vehicle Line:     Ka 2008-
Body Style:   3 Door Saloon
Version:      Series 55
Engine:   1.2L MPI 4 Cyl Petrol
Transmission:     5 Speed Manual - C514
Drive:    LHD FWD
Axle Ratio:   3.43
Emission:     Stage IV Emissions
Air Conditioning:     Manual Air Conditioning
Territory:    (+)"D"
Paint:    Midnight
Interior Fabric:      Track / Coral/Syracus

Minor Features
 Less Marketing Flex Prep Pack
 Less Exterior Appearance Pack
 Marketing Level 1
 Less Dress Up RSO
 (-) SVP
 Less Tyre Repair Service Kit
 Less Heated Windscreen
 Int Environment Colour - Fairland
 Interior Feature Colour - Syracus
 With Velour Front Floor Mats
 With Velour Rear Floor Mats
 With Chrome Exterior Pack
 Less Spoiler
 With 2 Way Adjustable Rear Headrest
 Less Temp Control Driver Seat
 Less Temp Control Passengers Seat
 With Chrome Exterior Door Handle
 Chrome Liftgate Handle
 Less Sun Roof
 Less Air Curtain Restraint
 Drv/Pass Seat Mounted Side Airbags
 With Mini Steel Spare Wheel
 6J x 15 Steel Wheel
 With 15" Wheel Cover - DE1
 Non Locking Lug Nuts
 With Chrome Exhaust Pipe Extension
 4 Wheel Anti-Lock Braking System
 With Pollen Filter
 With Polyurethane (Hard) Wheel
 Less Reverse Proximity Sensor
 With A/V Jack
 MP3 Single CD ICE Unit
 Ice Feature Pack 2
 Less Upgraded Sound System
 With 6 Speakers
 Less Telephone Preparation Pack
 With Smokers Package

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-07 10:35
in duitsland bestaan die misschien niet ?

tevens is de originele aanschafwaarde toch het belangrijkst?

en mag ik vragen waarom je een Ka wilt importeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
Reloader schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 08:56:
in duitsland bestaan die misschien niet ?

tevens is de originele aanschafwaarde toch het belangrijkst?

en mag ik vragen waarom je een Ka wilt importeren?
In Duitsland is het de Ford Ka Concept.

en de Nederlandse aanschafwaarde is van belang. Maar die kan ik dus niet terugvinden. Daar heb ik een vergelijkbaar uitrustingsniveau in Nederland nodig. Ik importeer een auto omdat het veel geld scheelt tov de Nederlandse 2e hands auto's. Als in een iets uitgebreidere uitvoering pak kost me de bpm 320 euro. Alles bij elkaar scheelt het me bijna 1000 euro tov. een Nederlandse wagen.
Er zit wel wat werk in aangezien de overheid het allemaal zo ondoorzichtig heeft gemaakt als mogelijk.

Ik woon sowieso in Maastricht dus voor mij is het redelijk gemakkelijk om over de grens te gaan en een auto te halen.

[ Voor 30% gewijzigd door m3gA op 10-01-2014 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Zo te zien is het het laatste model? Die zijn in Duitsland in ieder geval ook als Trend en Titanium geleverd. Misschien dat het een actiemodel is geweest (zoals in Nederland de bijv. de Champions Edition)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
Tjaps schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 09:39:
Zo te zien is het het laatste model? Die zijn in Duitsland in ieder geval ook als Trend en Titanium geleverd. Misschien dat het een actiemodel is geweest (zoals in Nederland de bijv. de Champions Edition)?
Het is inderdaad het laatste model. Hij lijkt volgens mij heel veel op de titanium editie. Ik kwam erachter dat je op de autoweek site alle uitrustingen kunt vergelijken dus dat ga ik in de pauze even doen.

[ Voor 3% gewijzigd door m3gA op 10-01-2014 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318843

Let bij die prutsers van de RDW goed op dat niet niet hoeft te betalen voor iets dat niet op de auto zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
Anoniem: 318843 schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 13:00:
Let bij die prutsers van de RDW goed op dat niet niet hoeft te betalen voor iets dat niet op de auto zit.
De RDW controleert alleen de papieren en het chassisnummer voor 107 euro (10 minuten werk en 2,5 uur wachten).
Ik heb de Titanium editie gepakt en daar nog het eea aan extra opties toegevoegd. Zo komt hij overeen. Een auto importeren is opzich niet heel spannend maar ze maken het allemaal erg moeilijk voor je. Volgens mij bewust.

De papieren heb ik via een website (autotelex) ingevuld. Er zijn 6 verschillende bpm berekeningen en de papieren invullen is een hel. Voor 20 euro loop je een wizard door en die vult alles voor je op de gunstigste manier in. 20 euro is snel verdiend voor hun maar het scheelt me een hoop gedoe.
Alles bij elkaar kost me de auto 5000 euro. Dus ik heb er flink op bespaard tov. Nederland.

[ Voor 27% gewijzigd door m3gA op 10-01-2014 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik moest bij invoer van mijn auto betalen voor de niet aanwezige airco.
Ik kende destijds zelf de regels niet maar ik weet nu dat ik me die €100 of zo had kunnen besparen. De RDW'ers kennen zelf de regels niet.
edit Vervolgens werd bij de RDW apk of wat het is de wagen opgekrikt aan het stuurhuis.

*knip*

[ Voor 43% gewijzigd door gambieter op 17-01-2014 19:27 . Reden: nergens voor nodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
Anoniem: 318843 schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 13:20:
Ik moest bij invoer van mijn auto betalen voor de niet aanwezige airco.
Ik kende destijds zelf de regels niet maar ik weet nu dat ik me die €100 of zo had kunnen besparen. De RDW'ers kennen zelf de regels niet.
edit Vervolgens werd bij de RDW apk of wat het is de wagen opgekrikt aan het stuurhuis.
*knip*
Ik had een Duits keuringsrapport van de Tüv tot 5/2015 en ze zijn verplicht deze over te nemen. Dus een apk was niet nodig.
Ik heb de opties 1 voor 1 nagekeken om er zeker van te zijn dat ik niet te veel betaalde.

[ Voor 6% gewijzigd door gambieter op 17-01-2014 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik liet me even gaan hierboven :)
Succes met je import in ieder geval!
Pagina: 1