Eigen PSU kabels maken/sleeven.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgergod
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-06-2021
Beste tweakers,

Weten een van jullie toevallig waar ik van die doodsimpele zwarte 'hookup wires' kan kopen voor in je PC? Ik wil namelijk mijn eigen stroom kabels maken/sleeven.

Edit;
Nu ik toch een topic heb aangemaakt. Welke dikte kabel is nou daadwerkelijk nodig om aan te schaffen? Ik lees op het internet "18AWG en 16AWG" ik snap wat de verschillen zijn maar het helpt niet echt als ik niet precies weet wat ik nou nodig heb. Ook hebben kabels dikkere isolatie dan andere.

Mensen met ervaring? Ik hoor het graag.

Alvast bedankt.

[ Voor 40% gewijzigd door burgergod op 10-01-2014 02:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:36

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Ik weet niet wat je bedoeld met 'hookup wires' maar de meeste voedingen gebruiken 18AWG draad.
Highflow verkoopt het per 3 meter, maar daar is het wel fors aan de prijs. Ik zou eerder even bij een lokale electronica zaak binnenlopen en het daar even vragen of ze het hebben. Ik koop het zelf bij Radio Centrum in Utrecht.

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12-2024

Phaerion

Stillborn!!!

Er zijn complete sleeving kits te koop inclusief draad. Je zou daar even kunen kijken welke dikte er doorgaans voor gebruikt wordt. En eventueel even vergelijken met wat reacties die er zo hier en daar gegeven worden in de verschillende casemodding topics op vecshillende forums. .

Snoep verstandig, lik m'n reet! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Essoplerck
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-04-2022
ik ga een oogje open houden op dit thread, ik ga waarschijnlijk zelf sleeven voor mijn (eerste) build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hukkel80
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-09 21:33

Hukkel80

Dutch Lion Customising

Zoek op Youtube naar videos van Lutro0.

https://www.facebook.com/DutchLionCustomising

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milou
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-10 12:43
16 AWG zou ik alleen gebruiken voor je 8pin CPU en de 12V op je 24pin ATX. Voor dew overige kabels kan je zonder problemen 18 AWG gebruiken. Wikipedia: American wire gauge
Pagina: 1