Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

home server pc build utorrent

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste, we gaan binnenkort verhuizen en ik wil daarom een soort van server maken die altijd aan is om bestanden op te vragen van andere pcs en internetverbonden apparatuur (onkyo tx nr 616), zoals een flac (music file) en deze af te spelen. Nu weet ik dat je een nas kunt gebruiken, alleen wil ik het zelf bouwen en zo goedkoop houden. Ik weet niet veel over dit en vraag daarom jullie hulp. Wat ik wil is een goedkope en energiezuinige pc die dus als home server opereert, waar ik bestanden van kan opvragen om deze af te spelen, die bestanden heb ik van utorrent. Ik weet niet hoe ik dan die bestanden vanuit een andere pc download via utorrent, (dus iets van een remote besturing). Ik weet niet welke software ik moet gebruiken en welke hardware. Ook wil ik dat als er een virus of iets dergelijk op die server komt dat het niet verspreid wordt op de rest van de pc's en dat niet iedereen vanuit het netwerk op de server kan. Verder vraag ik behalve hulp met al deze vragen ook commentaar met wat ik vooral niet moet doen of juist wel, dus suggesties, commentaar, enz.

Alvast bedankt, ik hoop dat je begrijpen wat ik bedoel. :) ;)

• GroundBreaking
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:15
Je kunt inderdaad meerdere dingen doen voor het zelfde doel.
Als het puur om media, en bestanden gaat, zou ik persoonlijk toch voor een nas gaan.
Is meestal niet duurder, en werkt out of the box en is zuiniger.

Het downloaden kan ook weer op vele manieren. Je kunt op je huidige pc downloaden en naar de NAS/Server kopieren daarna. Ook kun je via utorrent direct gaan downloaden naar de NAS/server vanaf je eigen pc, is beetje omslachtig als je naar het pat van de files kijkt maar wel makkelijk in te stellen.
Als je een server hebt kan je in theorie, maar dat is vaak toch wat lastiger, de pc overnemen, met bijv remote desktop en kun je daar gewoon downloaden zoals je nu doet op je eigen pc.
Ook kun je bij utorrent werken via een web interface, lees hier over hoe dat moet: http://www.mswhs.com/2007...t-on-windows-home-server/

Zolang je een netwerk hebt en bestanden deelt kan een virus altijd verspreiden. Hier is relatief weinig tegen te doen, buiten de normale voorzorgsmaatregelen(virusscanner, firewall, etc)

Het is bij een NAS en Server in te stellen dat niet iedereen bij de bestanden kan, al zal dat waarschijnlijk wel via MAC/IP-adressen moeten omdat ik denk dat met een gebruikersnaam en wachtwoord niet kan met je onkyo, of je moet hier een combinatie van maken, en via MAC, de onkyo toestemming geven, en daarnaast gebruikersnaam en wachtwoord, dan kan je wel op een keer een laptop van een vriend toch bij je bestanden.

• Melkaz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-11 21:47

Melkaz

Melkazar

Bij mij draait Utorrent op mijn Windows Server 2008 R2 servertje. Ik gebruik de web interface en de Chrome/Firefox plugin om torrents via de browser rechtstreeks naar de server te sturen. Werkt prima.

Eigenlijk neem ik de server zelf zelden of nooit over met RDP aangezien alles via web interfaces werkt( utorrent, sabnzb, sickbeard etc.) en alle documenten via windows shares het netwerk worden ingegooid.

Overigens werkt mijn apparatuur(HTPC, PS3 en tablets) met een dedicated account genaamd xbmc + een simpel wachtwoord. Deze account heeft op de server geen log in rechten, geen admin rechten, geen rdp rechten en mag alleen maar connecten naar shares(read only). Dus ik hoef nergens het administrator wachtwoord in te stellen :)

Bovenstaande is overigens niet alleen mogelijk op een Windows based server maar ook op bijv. een Synology Nas.

PSN: Melkazar | Steam: Melkaz

• GroundBreaking
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:15
Melkaz schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 08:10:
Bij mij draait Utorrent op mijn Windows Server 2008 R2 servertje. Ik gebruik de web interface en de Chrome/Firefox plugin om torrents via de browser rechtstreeks naar de server te sturen. Werkt prima.

Eigenlijk neem ik de server zelf zelden of nooit over met RDP aangezien alles via web interfaces werkt( utorrent, sabnzb, sickbeard etc.) en alle documenten via windows shares het netwerk worden ingegooid.
En dan Downsort voor automatisch uitpakken van wat je met Utorrent download?
Melkaz schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 08:10:

Overigens werkt mijn apparatuur(HTPC, PS3 en tablets) met een dedicated account genaamd xbmc + een simpel wachtwoord. Deze account heeft op de server geen log in rechten, geen admin rechten, geen rdp rechten en mag alleen maar connecten naar shares(read only). Dus ik hoef nergens het administrator wachtwoord in te stellen :)
Ja inderdaad, goede oplossing weet alleen niet wat de mogelijkheden van onkyo zijn, kan wellis zijn dat je helemaal geen wachtwoord in kunt geven.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil eigenlijk het zelf bouwen om ervqring op te doen, om misschien in de toekomst een gaming pc te maken. Ik vraag me af of iemand een tutorial heeft om een sterk netwerk te bouwen, waarbij een ac router in zit (misschien 2, omdat ik in een huis van drie etages van beton ga wonen) , home server, 5 vaste en mobiele pc en aantal mobiele telefoons, en andere internetverbonden apparatuur. Trouwens heb het snelste internet abonnement van ziggo zo rond de 150mb dacht ik

Wat betreft het besturen is het via de browser veel beter, ook is het niet echt nodige om in te loggen, maar gewoon altijd open te laten staan (toegankelijkheid).

Wat betreft het downloaden van de bestanden via utorrent, wil ik dat ik alleen de opdracht opgeef en het downloaden en uitpakken in de server gebeurdt.

Voor Het hele gebeuren wil ik niet meer dan ongeveer 250 euro besteden. (Server bedoel ik, niet het netwerk)

Nog bedankt voor de reactie laurensschu en Melkaz

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2014 15:30 ]