Beste, we gaan binnenkort verhuizen en ik wil daarom een soort van server maken die altijd aan is om bestanden op te vragen van andere pcs en internetverbonden apparatuur (onkyo tx nr 616), zoals een flac (music file) en deze af te spelen. Nu weet ik dat je een nas kunt gebruiken, alleen wil ik het zelf bouwen en zo goedkoop houden. Ik weet niet veel over dit en vraag daarom jullie hulp. Wat ik wil is een goedkope en energiezuinige pc die dus als home server opereert, waar ik bestanden van kan opvragen om deze af te spelen, die bestanden heb ik van utorrent. Ik weet niet hoe ik dan die bestanden vanuit een andere pc download via utorrent, (dus iets van een remote besturing). Ik weet niet welke software ik moet gebruiken en welke hardware. Ook wil ik dat als er een virus of iets dergelijk op die server komt dat het niet verspreid wordt op de rest van de pc's en dat niet iedereen vanuit het netwerk op de server kan. Verder vraag ik behalve hulp met al deze vragen ook commentaar met wat ik vooral niet moet doen of juist wel, dus suggesties, commentaar, enz.
Alvast bedankt, ik hoop dat je begrijpen wat ik bedoel.
Alvast bedankt, ik hoop dat je begrijpen wat ik bedoel.