AMD800 oc'en

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:42
Ik heb net mijn nieuwe PC binnen (AMD800, K7PRO moederbord, ASUS V6600, PC100 geheugen, SB live1024 value). Nu wilde ik alleen weten hoever ik die kan oc'en zonder alteveel risico. Verder moet er een progje voor zijn om deze te oc'en vanuit windows, waarbij mocht je te hoog gaan en windows crashen je niet gelijk je bios hoeft leeg te gooien. Weet iemand hoe dit progje heet, en waar ik die kan vinden (ik had gehoord dat die op de CD zou moeten staan van het mobo, maar daarop kan ik niets vinden wat er op lijkt.)

[removed]

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Weet je wel te vertellen dat deze processor over te klokken is door middel van een GFD(=Gold Finger Device). Je kan hiermee je multeplier opschroeven. Dus kan je je FSB met rust laten. Wel moet je de cache in de gaten houden. Want dat loopt bij een athlon maximaal op 400MHz. Dus als je gaat overklokken moet je je cachedivider veranderen, ander kan het systeem raar gaan doen. Zal dan waarschijnelijk 2/5 worden.

Zou niet weten of je dat met een programma kan doen, denk het eigenlijk niet.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• redwing
Voorlopig wilde ik nog geen GFD gaan gebruiken, eerst maar eens een half jaartje zo gebruiken. Maar om toch het maximale er nu uit te halen wilde ik hem toch iets sneller zetten. De multiplier kan ik dus nu weinig mee, maar om hem toch iets sneller te krijgen kan ik wel de FSB wat verhogen en evt. het voltage. Ik vroeg me alleen af hoever ik kan gaan zonder alteveel risico. Dat progje dat ik zocht ging dus alleen om de FSB tijdelijk iets hoger te zetten.

[removed]

• Longbowh
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
SoftFSB, te downloaden op http://www.h-oda.com

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Zou er toch snel een GFD gaan halen, want er worden nu heel weinig AMD slot-A processors gemaakt, ja en paar nieuwe thunderbirds, maar die zijn moeilijk te verkijgen. Dus denk niet dat die dingen nog lang zullen leven.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Ik heb een AMD 700 op een K7V maar die loopt met z'n FSB niet hoger dan 728Mhz (dus 7x104)
Daar boven is zeer instabiel

kan je toch die GFD aan raden en snel ook want mijne is nu al een halve week te laat
dus ze worden schaarser

Greetz Master.

Verwijderd

=frank g=
de 800 L2 cache loopt al op 2/5 dus hij kan met een gfd proberen de 1000 als max te halen al denk ik dat de meeste L2 sjippies geen 400 halen.

• redwing
Ik heb hem nu stabiel op 840 (8*105). Hoger heb ik zo nog niet geprobeerd. Als ik nu een GFD wil halen, waar kan ik hem dan het beste bestellen ?

Ik heb net ff die softFSB gedownd, maar kwam erachter dat het MSI K7 pro mobo er niet bijstaat. Ik heb nu als clockgenerator de ICS9248-110(op het bord zit deze en de ICS9248-64), maar krijg dan de melding na get FSB : could not access PLL-IC. Moet ik nog iets anders instellen ???

[removed]

• redwing
Nou, harder wil ie ook niet, een stap hoger vertikt ie het om windows op te starten. Verder zag ik dat de temp veels te hoog opliep. Dit heeft dus te maken met het feit dat de ventilator v/d voeding lucht aanzuigt, de Athlon zijn warmte omhoog blaast, en bovenin dus geen ventilator zit die de lucht naar buiten blaast. Wat is hiervoor de handigste oplossing, aan de bovenkant zit verder geen opening meer waar een ventilator in kan. Ik heb nu de kast open, en nu is ie 47 graden, met de kast dicht ruim 10 graden warmer :(

[removed]

Pagina: 1