Toon posts:

TP Link WR1043ND internet valt steeds uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Mensen,

Ik heb sinds een paar dagen een TP-link WR1033ND maar het internet op mijn PC valt steeds weg. Het lampje van de port 1 gaat dan ook uit en hij gaat vanzelf weer aan naar +/- 15 seconde. Ook is de router al een keer vast gelopen dat ook alle wifi apparaten uit vallen. Als mijn PC uit valt doet de wifi het nog wel gewoon. Ik heb een 60 mbps glasvezel abonnement bij OnsBrabantNet pas afgesloten en een nieuw König FTP Cat 6 Patch Kabel 20m gekocht. Nu ik echter alles aangesloten heb doet dit probleem zich voor. Ik ben net verhuisd en voor de verhuizing met een ander kabel/internet/router had ik hier geen last van.

Ik heb een Asus P8Z77-V LE moederbord dat nog geen jaar oud is. Mijn vorige moederbord had ook al problemen met de onboard netwerk kaart en is toen op 20 April 2013 vervangen, de nieuwe is dus nog geen jaar oud maar heeft het wel altijd gedaan tot na de verhuizing.

Ik kan dus nog een ander kabel testen en het kabel direct op het modem aansluiten ( de router er dus tussen uit halen.)

De TP-link geeft overigens rare systeem logs aan. precies elke minuut krijg ik 4 meldingen.

http://img607.imageshack.us/img607/1043/e0lj.png

Kan dit iets betekenen waarom mijn internet soms gewoon uit valt?

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:30
Begin eens met je pc rechtstreeks in het modem. werkt dat goed? Dan andere kabel.

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:46
Zo te zien staat je lease time van je DHCP server op 120 (seconden). Dat betekent dat je device na 2 minuten weer een nieuwe IP aanvraag doet. Lease instellen op 86400 (1 dag).

Verwijderd

Topicstarter
Dankje voor de reacties, ik zal eens proberen mijn pc direct aan te sluiten op het modem.

Jolke, de lease time is in minuten, ook heb ik deze voor alles 480 minuten al gemaakt maar de logs zeggen nog steeds 120 minuten. Ook heb ik mijn pc een "address reservation" gegeven waardoor hij een permanente lease time heeft. Nog steeds geeft de router de zelfde logs.

• Jolke
Weet je zeker dat dat minuten zijn? Afaik, wordt de lease time namelijk in seconden aangegeven.
Maar goed, het schijnt anders je probleem niet op te lossen...

Verwijderd

Topicstarter
Het vreemde is ook dat het apparaat wat steeds een nieuw IP vraagt niet een van de mobiels, de laptop of mijn PC is. Als ik mijn PC van het netwerk afhaal en op mijn laptop naar de systeem logs ga kijken gaat het gewoon door elke minuut.

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Kan dit verholpen worden door de laatste firmware erop te zetten?

• Jolke
Verwijderd schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 12:16:
Het vreemde is ook dat het apparaat wat steeds een nieuw IP vraagt niet een van de mobiels, de laptop of mijn PC is. Als ik mijn PC van het netwerk afhaal en op mijn laptop naar de systeem logs ga kijken gaat het gewoon door elke minuut.
Weet je zeker dat die IP's voor je laptop/desktop zijn? Zitten er nog andere devices in je netwerk?

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal eens kijken voor een firmware update. Volgens mij is hij al wel up to date.

Ja want als ik een mobiel/laptop aansluit geeft ie een andere aan in de logs, ook heb ik alle wifi apparaten eens uitgezet en ook de laptop toen ging het nog steeds door. Daarna een keer mijn pc eraf gehaald en de logs bekeken en het ging nog steeds door.

• Jolke
PC die je aansluit op de router (tijdelijk) een vast IP adres geven. Dan zou geen device meer om DHCP moeten vragen.
Alle devices afkoppelen en het gaat nog steeds door? Dan is er iemand van buitenaf op je netwerk bezig. Zet het MAC filter eens aan.

Verwijderd

Heb je een v1 of v2? v1=witte case en v2=zwarte case. Zit nogal verschil in de hardware.
Pagina: 1