Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

PC gaat soms niet meteen aan.

Pagina: 1
Acties:

• SidewalkSurfer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-07 14:09
Goedenavond allemaal,

Sinds kort heb ik een vreemd nog nooit eerder meegemaakt probleem met m'n 2 jaar oude PC.
Soms als ik de PC aan druk (via knop op de case) gebeurt er helemaal niks, systeem gaat niet aan. Soms ook weer wel.

Als ik dan de stekker van de stekkerdoos uit het stopcontact haal en net even 5 sec. wacht en er weer in doe springt de PC meteen aan (zonder alsnog weer de knop in te drukken).
Ik heb inmiddels een andere voedingskabel geprobeerd en een andere stekkerdoos. Beide hebben geen verschil gemaakt.

Zodra de PC 1 keer aan is heb ik nergens last van. Ook start hij niet willekeurig opnieuw op of gaat hij spontaan uit. Niets van dat alles. Draait als een zonnetje.

De PC is 2 jaar oud waaronder ook de voeding (Corsair AX 750).

Iemand tips of ideeën waar dit aan kan liggen?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:51

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Post even wat meer specs van je PV. Klinkt als een voedingsissue, waar er bij een koude start net niet genoeg power geleverd kan worden voor de benodigde stroompiek.
Kan de voeding zelf zijn, of de manier waarop de componenten op de interne voedingslijnen zijn aangesloten.
Zie ook Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• SidewalkSurfer
Bedankt voor je reactie.

Het probleem doet zich hooguit ongeveer 3 maanden voor.

Specs van PC zijn:

Corsair AX750 voeding
4 x 4gb intern geheugen Corsair Vengeance
MSI Z68A GD65 moederbord
Intel 2600K processor
Silverstone RV02B-EW-USB3.0 case (ivm aan-uit knop)
Sapphire 7970 videokaart
Crucial M4 256gb SSD
2x 1tb Samsung HDD
1x 2tb Samsung HDD

Het vreemde ervan is dat ik niks veranderd heb in het afgelopen jaar. Het probleem was er opeens.

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:26
Of wat ook nog wel eens gebeurd is dat de schakelaar van je kast een beetje gammel geworden is.. Zo zat er bij mij een keer koffie in.. Sindsdien doet tie ook een beetje raar.. 8)7

• SidewalkSurfer
Maar het systeem springt meteen aan zodra de stekker net even uit het stopcontact is geweest.

Dus het aandrukken van de 'aan-knop' is wel geregistreerd.

• GroundBreaking
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18:13
Frisian_Heretic schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 01:54:
Maar het systeem springt meteen aan zodra de stekker net even uit het stopcontact is geweest.

Dus het aandrukken van de 'aan-knop' is wel geregistreerd.
Nee, dat word niet geregistreerd, dit is een optie van je moederbord(setting in de bios), indien de stroom weg is gevallen en wanneer die weer terug komt gaat ie automatisch aan.
Als dit wel altijd werkt, ligt het dus inderdaad waarschijnlijk aan het knopje in je case.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-11 22:36
Voeding lenen, en testen met andere voeding.

• SidewalkSurfer
GroundBreaking schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 08:46:
[...]

Nee, dat word niet geregistreerd, dit is een optie van je moederbord(setting in de bios), indien de stroom weg is gevallen en wanneer die weer terug komt gaat ie automatisch aan.
Als dit wel altijd werkt, ligt het dus inderdaad waarschijnlijk aan het knopje in je case.
Zou je wel zeggen, maar net toen ik de pc aandeed was er geen probleem. Het doet zich dus niet altijd voor.

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-11 19:20

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Beetje aan de kabels van de aan uit knop wiebelen. De kabels gaan naar rechts onder op je moederboard. Afhanklijk van het model zijn het meestal iets van 6 los plugjes die op een dikker verloop plugje staan die weer geconnect zijn aan het moederboard meerdere kansen waar het contact een beetje gestremd kan worden dus

• SidewalkSurfer
Oke, zal daar zo naar gaan kijken.

• GroundBreaking
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18:13
En?

• SidewalkSurfer
Ik heb nog geen tijd gehad, ben het hele weekend weg.

• SidewalkSurfer
Kabels zijn allemaal goed bevestigd, ik kon niks 'vaster klikken'.

Ik begin dan te vermoeden dat het aan de voeding ligt. Het probleem is alleen niet zo goed te reproduceren. Hopelijk doet 'Corsair garantie' niet al te moeilijk.
Pagina: 1