Zwart beeld na instaleren nvidia driver

Pagina: 1
Acties:

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:56

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
Ik heb in mn zelfbouw pc een nvidia 560 TI verbonden dmv 2 pci-e risers (totaal 30cm).

Het syteem is heeft voor het laatst op een testbech gedraaid zonder risers, en deed het prima.
maar nu bleef ik een zwart beeld krijgen iedere keer als ik opstarte. Ik had beeld tijdens het bios scherm, windows logo ook, maar daarna ging het beeld op zwart

ik heb de gpu in een andere pc getest en daar deed ie het prima.

ik heb in veilige modus nu de driver verwijderd, en een reboot gedaan.ik kon inloggen. de max resolutie was to 1024P beperkt. maar alles deed het prima. afgezien van grafische acceleratie

na een reboot voor updates heb ik de nvidia driver geinstaleerd, ik moest weer rebooten en nu blijft het scherm weer zwart helaash :(
mn bluethooth headset verbind automatisch, na het opstarten dus ik denk wel wat alles goed geladen word.

weet iemand of dit probleem te verhelpen is?

[ Voor 8% gewijzigd door mrc4nl op 09-01-2014 22:18 ]

ora et labora

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:56

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
mmm, na meer testen blijkt de setup wel te werken met 1 riser, of 2 risers totaal zijn te lang of de ene is defect.

ora et labora

• Galeton
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-08-2023
Wat voor scherm heb je? O.a. Samsung monitoren hebben de neiging om met nvidia geforce experience constant op stand-by te springen. In dat geval is er dus niets mis met je kaart of computer en zelfs niet met je scherm. Alleen wat verneukte firmware.

Er is een manier om daar omheen te werken al weet ik niet welke dat is. Er staat een soort van guide op de nvidia forums ergens dacht ik.