Nu ik een tijdlang gewerkt heb met enkel een laptop heb ik weer behoefte aan een nieuwe pc. Ik heb mijn oude game pc verkocht op een moment dat ik helemaal geen spellen meer speelde en dacht hier nooit meer behoefte aan te hebben. Toch ben ik altijd wel spellen blijven spelen nu dan enkel op mijn laptop en dat werkt gewoon niet. Ook HD films wil mijn laptop niet helemaal correct afspelen. En ik wil niet als ik laat thuis kom mijn laptop mee nemen en weer op moeten zetten. Ook als nu mijn laptop gejat wordt of kapot gaat heb ik niets. Genoeg redenen dus om weer een goede pc aan te schaffen die 2 jaar mee kan in het hoogste segment (alles op max gemiddeld boven 60fps zitten) zonder eigen overclocking. Ik ben van plan hem daarna weer te verkopen zoals mijn vorige pc. Zo krijg ik een groot deel van de investering terug merkte ik.
Nieuwe games die ik wil gaan spelen:
- Star Wars: Battlefront
- Tom Clancy's: The Division
- The Witcher 3: Wild Hunt
- Nieuwe Total War
- Left 4 Dead 3
- *
Games die ik nog steeds speel:
- Hidden & Dangerous 2
- Deer Hunter 2005
- XCOMM - Enemy Unkown
- Asheron's Call 2
- Civ 5
- The Elder Scrolls III
- The Elder Scrolls VI
- The Elder Scrolls V
- Age of Chivalry
- Viva Pinãta
- Company of Heroes
- Rome Total War
Mijn oude verkochte pc:
Intel Core i7 2600K Boxed
Asrock P67 Extreme4
2x MSI N570GTX Twin Frozr III Power Edition/OC
Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB
Cooler Master CM 690 II Advanced
Scythe Mugen 2 Rev. B
Fractal Design Silent Series , 120mm
G.Skill Ripjaws X F3-12800CL9D-8GBXL
Corsair HX850W
Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB
Ik vind het nogal lastig goed in te schatten waarmee ik straks alle nieuwe games mee kan spelen. Het lijkt wel alsof er op videokaarten na niet veel is gebeurt op pc gebied. Ik heb onderzoek gedaan en het volgende bedacht. Heeft iemand een suggestie voor betere componenten? Mis ik nog iets? Ik heb een voorkeur voor Intel en Nvidia verder maakt het mij niets uit. Ook vroeg ik mij af of de voeding die ik heb genoeg stroom levert voor dit systeem. Ik moet überhaupt denk ik een andere voeding nemen want ik wil hem bij 1 leverancier bestellen en ook in elkaar laten zetten.
Mocht iemand een suggestie hebben voor een kast. Ik zoek een kast die heel erg stil is überhaupt wil ik graag dat de pc stil is, en ook zo klein mogelijk is.
Denken jullie dat hyper threading eindelijk gebruikt zal worden in nieuwe games? Ik denk zelf van niet dus neem ik maar een i5. Ik heb bijna nooit gebruik gemaakt van de volle kracht van mijn i7 Ik zet hem niet zelf in elkaar i.v.m. de dure componenten waar ik graag garantie op behoudt. En als laatste vraag ik mij af of ik niet beter nog kan wachten met een nieuwe pc. Weet iemand of er toevallig een hoop nieuwe hardware/technologie aan zit te komen?
Voorlopige opstelling:
Nieuwe games die ik wil gaan spelen:
- Star Wars: Battlefront
- Tom Clancy's: The Division
- The Witcher 3: Wild Hunt
- Nieuwe Total War
- Left 4 Dead 3
- *
Games die ik nog steeds speel:
- Hidden & Dangerous 2
- Deer Hunter 2005
- XCOMM - Enemy Unkown
- Asheron's Call 2
- Civ 5
- The Elder Scrolls III
- The Elder Scrolls VI
- The Elder Scrolls V
- Age of Chivalry
- Viva Pinãta
- Company of Heroes
- Rome Total War
Mijn oude verkochte pc:
Intel Core i7 2600K Boxed
Asrock P67 Extreme4
2x MSI N570GTX Twin Frozr III Power Edition/OC
Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB
Cooler Master CM 690 II Advanced
Scythe Mugen 2 Rev. B
Fractal Design Silent Series , 120mm
G.Skill Ripjaws X F3-12800CL9D-8GBXL
Corsair HX850W
Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB
Ik vind het nogal lastig goed in te schatten waarmee ik straks alle nieuwe games mee kan spelen. Het lijkt wel alsof er op videokaarten na niet veel is gebeurt op pc gebied. Ik heb onderzoek gedaan en het volgende bedacht. Heeft iemand een suggestie voor betere componenten? Mis ik nog iets? Ik heb een voorkeur voor Intel en Nvidia verder maakt het mij niets uit. Ook vroeg ik mij af of de voeding die ik heb genoeg stroom levert voor dit systeem. Ik moet überhaupt denk ik een andere voeding nemen want ik wil hem bij 1 leverancier bestellen en ook in elkaar laten zetten.
Mocht iemand een suggestie hebben voor een kast. Ik zoek een kast die heel erg stil is überhaupt wil ik graag dat de pc stil is, en ook zo klein mogelijk is.
Denken jullie dat hyper threading eindelijk gebruikt zal worden in nieuwe games? Ik denk zelf van niet dus neem ik maar een i5. Ik heb bijna nooit gebruik gemaakt van de volle kracht van mijn i7 Ik zet hem niet zelf in elkaar i.v.m. de dure componenten waar ik graag garantie op behoudt. En als laatste vraag ik mij af of ik niet beter nog kan wachten met een nieuwe pc. Weet iemand of er toevallig een hoop nieuwe hardware/technologie aan zit te komen?
Voorlopige opstelling:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4670K Boxed | € 199,- | € 199,- |
| 1 | Asus Republic Of Gamers Maximus VI Hero | € 168,- | € 168,- |
| 2 | EVGA GeForce GTX 770 2GB Superclocked ACX Cooler | € 310,60 | € 621,20 |
| 2 | WD Green WD30EZRX, 3TB | € 95,50 | € 191,- |
| 1 | Antec P100 | € 79,39 | € 79,39 |
| 1 | Scythe Samurai ZZ Rev.B | € 22,20 | € 22,20 |
| 1 | G.Skill Ripjaws X F3-12800CL9D-8GBXL | € 69,30 | € 69,30 |
| 1 | OCZ Fatal1ty 750W | € 82,- | € 82,- |
| 1 | Samsung 840 EVO 250GB | € 140,- | € 140,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.572,09 | |