Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njiua
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-07 21:40
Hallo mede tweakers,

ik heb laatst een kast gevonden om te gaan case modden, nu had ik een aantal vraagjes.

omdat de kast niet heel diep is kan ik bovenop alleen een 2x120mm of een 2x140mm radiator kwijt, echter voorop kan er wel een 4x120mm geplaatst worden maar dan heb ik geen air intake meer aan de voorkant.

aangezien de voeding onderin zit is het dan goed mogelijk om toch een air intake vanaf te bovenkant te doen? aangezien hier toch wel iets ruimte is voor fans, en extra lucht de temperatuur toch wel bevorderd.

mvg
Martijn van Remmerden
(als de kast af is zal ik een worklog op tweakers plaatsen voor de geïnterreseerde)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:36

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Als er voorop een 4x120 radiator kan, gebruik je die toch als intake, dus door de rad heen.

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njiua
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-07 21:40
dan wordt je air intake toch warme lucht? dus het lijkt mij dat het dan nog niet heel veel zin heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redesign1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-10 12:27
als je een goede gpu cooler hebt wat volgens mij het enige is wat een beetje warm kan worden naast de cpu
want je cpu is toch al water gekoeld zou het geen probleem moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:36

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Njiua schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 20:55:
dan wordt je air intake toch warme lucht? dus het lijkt mij dat het dan nog niet heel veel zin heeft
Zo warm wordt het allemaal niet, het verschil in temperatuur tussen lucht voor en na de radiator is te verwaarlozen. Belangrijker is de airflow in je kast. Met een intake bovenin is er maar kleine kans dat je een goeie flow in je kast krijgt. Als je de fans op de rad voorin gebruikt heb je al veel meer flow.

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djesse8999
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07-10 14:44

Djesse8999

Houd van (T)weekend!

Maakt geluid uit? Anders wat oude (Delta) serverfans zoeken en die met fan controller besturen, Die hebben echt vet veel luchtverplaatsing dus dan hoef je je geen zorgen te maken over temperatuur.

Ik spreek uit ervaring want ik heb een delta fan (1.5A) op fan controller en op laagst zijn ze toch nog redelijk stil op hoogst hoor je hem echter beneden (pc staat boven) nog :+

Dus gewoon op voorkant plaatsen met gewone fans en als het te warm word misschien mijn oplossing proberen.

[ Voor 12% gewijzigd door Djesse8999 op 10-01-2014 09:28 ]

Pagina: 1