schone installatie win8.1 ergggg omslachtig

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinier666
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-04 21:46
Hoi,

Het volgende:
Ik heb op mijn pc oorspronkelijk win7 64 bit nl oem
Na crash harde schijf (en dus verklooien recovery partitie) ssd geplaatst, samen met nieuw MB/I5 combo moest ik de boel weer zien te herstellen. Dit lukte met een belletje naar microsoft om mijn eigen code weer op mijn gedeeltelijk nieuwe pc te zetten.
Dus win7 oem met mijn eigen licentie er weer keurig op gekregen.
Voor 30 euro de upgrade naar win8 gedaan.
Onlangs de upgrade naar 8.1

Maar nu:

Ik wil graag een schone herinstallatie doen, maar dat houd dus in:

win7 dvd lenen en installeren met geldige oem licentie (win7 x64 NL oem)
win7 updates
win8 download starten en installeren met geldige email code (win8 x64 NL upgrade)
win8 updates
win8.1 download en install uit de store

;)

Kan dat nou niet makkelijker?
En ik hou van clean installs, niet dat geklooi met updates over updates over updates......

Alvast bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:15

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Je hebt de optie om windows te "verversen", dit duurt echt *knip* lang, maar je hoeft niet al deze stappen te doen.

Iets in dat configuratiemenu van windows zelf.
.
http://prntscr.com/2hwizd

[ Voor 13% gewijzigd door TheVMaster op 10-01-2014 00:17 . Reden: hoelang? Gewoon lang...of heel lang! ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Kun je niet, net als in win7, kiezen voor een 'aangepaste installatie' oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

de 8.0 upgrade kon je ook een truck volledig installaren. werkt dat niet voor 8.1?
http://lifehacker.com/598...ws-8-with-an-upgrade-disc

[ Voor 35% gewijzigd door Fish op 09-01-2014 20:03 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 19:59:
Kun je niet, net als in win7, kiezen voor een 'aangepaste installatie' oid?
Jawel, maar bij de Win8(1) setup moet je de key invoeren (kan niet overslaan zoals bij Win7 setup), dus als je dan met een upgrade key installeert op een compleet lege HD zal je een melding krijgen en gaat de setup niet verder.
reinier666 schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 19:55:

Ik wil graag een schone herinstallatie doen, maar dat houd dus in:

win7 dvd lenen en installeren met geldige oem licentie (win7 x64 NL oem)
win7 updates
win8 download starten en installeren met geldige email code (win8 x64 NL upgrade)
win8 updates
win8.1 download en install uit de store
Win7 SP1 installeren zonder key
niet updaten
Win8 upgrade installeren
die updaten incl de update naar 8.1

Daarna alle Windows.old mappen wegkiepen en je hebt een redelijk schone 8.1 installatie.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2014 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-10 22:47

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Verwijderd schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 20:03:
[...]

Jawel, maar bij de Win8(1) setup moet je de key invoeren (kan niet overslaan zoals bij Win7 setup), dus als je dan met een upgrade key installeert op een compleet lege HD zal je een melding krijgen en gaat de setup niet verder.
Dus? Daar zijn omwegen voor. Windows zal niet activeren, maar wel installeren. Daarna ga je de activatie oplossen. Wil je dat niet, dan installeer en activeer je 7, doet een aangepaste installatie van 8 en smijt de partities weg of formatteert ze en klaar. Dan de upgrade naar 8.1 via de store. Als je direct 8.1 kan installeren met je 8.0 key moet je dat natuurlijk doen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 00:38
Ik installeer gewoon de 8.1 versie van MSDN met de key, dan gewoon key veranderen nadat 8.1 is geïnstalleerd naar me eigen key en activeren, dan me Media Key erover en klaar is kees!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinier666
Ok, ik ben der uit:

Als eerste de officiële install dvd van Microsoft Windows 8.1 nl pro x64 downloaden:
Are you bummed that you can't get your hands on the Windows 8.1 ISO file since you don't have an MSDN or Technet account? Well, thanks to a simple little trick, you too, can join the cool kids and get your hands on the ISO to create your own install media. This trick is quite handy if you need to update many machines because without doing the following, you would have to download the Windows 8.1 files on each machine, with this trick, you only have to download them once.
Afbeeldingslocatie: http://www.neowin.net/images/uploaded/1_3_snag-0004.jpg
The trick, which is actually quite simple and detailed below, and it allows you to create your own media to install Windows 8.1 at a later time without having to install a previous version of Windows 8 first.
• Head over to http://windows.microsoft..../upgrade-product-key-only
• Scroll down and click Install Windows 8 (This will trigger the installer assistant).
• Enter your Windows 8, Windows 8 Pro or Windows 8 Upgrade product key, confirm that you will be downloading the bits for the version you paid for.
Afbeeldingslocatie: http://www.neowin.net/images/uploaded/download-win81-iso-3.png
• As soon as it starts downloading, close the installer assistant from the (X) in the top-right corner.
• Go back to the Microsoft Windows upgrade page, click Install Windows 8.1, and download the newer installer assistant.
• Run the newer install assistant.
Afbeeldingslocatie: http://www.neowin.net/images/uploaded/1_pit2013-1019202158.png
• When the download is complete, you can choose to install the OS right-then, or you can choose the option: Install by creating media. This option will allow you to create a USB/DVD media.
Afbeeldingslocatie: http://www.neowin.net/images/uploaded/pit2013-1019202205.png
• Select USB drive if you want to install the installation files to a USB stick or select the ISO option if you want to obtain the ISO.

Daarna kan je dus een clean instal doen op deze manier:
You need a placeholder key to be able to install 8.1. There are two types of keys, one for the normal version and one for the Pro version.
334NH-RXG76-64THK-C7CKG-D3VPT for Core
XHQ8N-C3MCJ-RQXB6-WCHYG-C9WKB for Pro.
These keys are generic placeholder keys and aren't used to make illegal copies work.
Once it has been installed, you can enter your original (and legit) Windows 8 key and then activate it. It's insane that they won't allow all Windows 8 keys.

Bron: http://www.neowin.net/new...all-stick#comment-2381701

Met de tijdelijke code voor de pro kon ik de installatie starten, daarna activeren met mijn eigen win8 upgrade key ;)
Een echte slimme harry kan natuurlijk die general key of je echte key al in de iso verwerken, maar daar waag ik me niet aan.
Het resultaat is een werkende officiële geactiveerde clean install dvd die werkt met een goedkope upgrade email code ;)
Doe er je voordeel mee!!!

En bedankt voor het meedenken.

*net getest en een schone installatie werkt perfect

[ Voor 0% gewijzigd door reinier666 op 09-01-2014 20:43 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:15

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Leuk, maar ik wil ook stellen dat mijn manier ook prima werkt zonder eerst een ISO te downloaden.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinier666
kuusj98 schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 21:22:
Leuk, maar ik wil ook stellen dat mijn manier ook prima werkt zonder eerst een ISO te downloaden.
klopt, die optie had ik zeker wat aan, echter wilde in een schijfje bezitten.
fish schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 20:02:
de 8.0 upgrade kon je ook een truck volledig installaren. werkt dat niet voor 8.1?
http://lifehacker.com/598...ws-8-with-an-upgrade-disc
deze is zeker ook interessant
Dragunov schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 20:38:
Ik installeer gewoon de 8.1 versie van MSDN met de key, dan gewoon key veranderen nadat 8.1 is geïnstalleerd naar me eigen key en activeren, dan me Media Key erover en klaar is kees!
deze had ik even gemist, komt op hetzelfde neer natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:58

TheVMaster

Moderator WOS
reinier666 schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 20:41:

[...]

Met de tijdelijke code voor de pro kon ik de installatie starten, daarna activeren met mijn eigen win8 upgrade key ;)
Een echte slimme harry kan natuurlijk die general key of je echte key al in de iso verwerken, maar daar waag ik me niet aan.
Het resultaat is een werkende officiële geactiveerde clean install dvd die werkt met een goedkope upgrade email code ;)
Doe er je voordeel mee!!!

En bedankt voor het meedenken.

*net getest en een schone installatie werkt perfect
Maar als ik het goed begrijp heeft de TS nu een 'vervuilde' Windows 8.1 installatie? De route die jij nu hebt bewandelt is omslachting en echt compleet overbodig!

Dan is er maar één goede oplossing en dat is het Refresh / Removen van Windows. Hij installeert dan namelijk een clean install van Windows 8.1 zonder dat je dus een Windows 7, Windows 8 en Windows 8.1 ISO nodig hebt.

Bij de 'Refresh' optie blijven dus je documenten/foto's/video's bewaard en bij de 'Remove' optie wiped hij je disk.

Windows 8.1 Remove - Refresh

[ Voor 61% gewijzigd door TheVMaster op 10-01-2014 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinier666
TheVMaster schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 00:19:
[...]

Maar als ik het goed begrijp heeft de TS nu een 'vervuilde' Windows 8.1 installatie? De route die jij nu hebt bewandelt is omslachting en echt compleet overbodig!

Bij de 'Refresh' optie blijven dus je documenten/foto's/video's bewaard en bij de 'Remove' optie wiped hij je disk.

[afbeelding]
Hoezo vervuild? ik heb toch juist een schone install gedaan?
Omslachtig? ja.....maar wel eenmalig.
Ik wilde een installatie dvd hebben, die netjes werkt met mijn key. En keurig van microsoft ipv een of andere download site. (ik heb geen toegang tot msdn)
Dan is er maar één goede oplossing en dat is het Refresh / Removen van Windows. Hij installeert dan namelijk een clean install van Windows 8.1 zonder dat je dus een Windows 7, Windows 8 en Windows 8.1 ISO nodig hebt.
Dan is dat een prima procedure, echter ik had dit niet zo begrepen dat hij echt opnieuw zou installeren zonder dat ik een dvd had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:41
die optie heb ik van de week ook voor het eerst geprobeerd op een Windows 8 PC van samsung, met de OEM versie. Ik heb de optie gekozen die de disk wiped.

Let op: dit kan heel lang duren (lees: uren), want alle bitjes op je harde schijf worden overschreven met 0, om er zeker van te zijn dat je bestanden na afloop niet meer te halen zijn. Na afloop had ik een schone Windows installatie die zelfs geen Samsung bloatware bevatte...

Het is dus een zeer goede keuze om deze opties te gebruiken, scheelt een hoop werk.

[ Voor 9% gewijzigd door xFeverr op 10-01-2014 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:58

TheVMaster

Moderator WOS
xFeverr schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 10:09:
die optie heb ik van de week ook voor het eerst geprobeerd op een Windows 8 PC van samsung, met de OEM versie. Ik heb de optie gekozen die de disk wiped.

Let op: dit kan heel lang duren (lees: uren), want alle bitjes op je harde schijf worden overschreven met 0, om er zeker van te zijn dat je bestanden na afloop niet meer te halen zijn. Na afloop had ik een schone Windows installatie die zelfs geen Samsung bloatware bevatte...

Het is dus een zeer goede keuze om deze opties te gebruiken, scheelt een hoop werk.
:+ Die keuze heeft Microsoft er inderdaad niet voor niets ingestopt, vooral op tablets is het natuurlijk erg fijn dat je eenvoudig je installatie terug kunt zetten naar de 'fabrieksinstellingen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperSjoerd
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 29-09 16:07
Kan iemand mij zeggen of dan alleen de C:\ schijf gewiped word? Het is namelijk nogal onhandig als de rest van mijn schijven (16tb) ook gewiped zullen worden.

Intel Core I7 3770 | 16GB DDR3 | Asus P8P67 | 16TB Random HDD's | 265GB Samsung 830 | HD7970

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:45
Lijkt me wel, maar je kan ze natuurlijk voor de zekerheid even loskoppelen he!
Pagina: 1