Beste Tweakers,
Sinds een aantal dagen hoor ik regelmatig gekras en gekraak uit mijn speakers komen welke aangesloten zijn op een Denon AVR-1513 receiver van +- 8 maanden oud. Voorheen heeft de receiver altijd goed gewerkt en zijn er geen veranderingen geweest aan apparatuur. Hieronder mijn bevindingen/tests tot zo ver:
Wellicht dat iemand mij kan vertellen wat hier mogelijk mis is ? Gezien het probleem niet altijd optreedt, wacht ik nog even met het opsturen ter reparatie. Je zult net zien dat de receiver wel werkt als ze deze gaan onderzoeken.
Sinds een aantal dagen hoor ik regelmatig gekras en gekraak uit mijn speakers komen welke aangesloten zijn op een Denon AVR-1513 receiver van +- 8 maanden oud. Voorheen heeft de receiver altijd goed gewerkt en zijn er geen veranderingen geweest aan apparatuur. Hieronder mijn bevindingen/tests tot zo ver:
- Andere speakers aangesloten , geen verandering.
- Andere speaker kabels aangesloten , geen verandering.
- Het gekras komt stereo uit de speakers
- Het gekras is niet altijd aanwezig , het is random en vooral goed hoorbaar wanneer het stil is.
- Zelfs als alle inputs leeg zijn (digitaal, analoog) hoor ik het gekras.
- Aan de volume knop draaien helpt niet , zelfs als het volume op 0 staat hoor je het gekras net zo hard als op niveau 60.
- De receiver kan goed ademen in de kast waarin deze staat.
- Ik heb de receiver uitgespoten met perslucht
Wellicht dat iemand mij kan vertellen wat hier mogelijk mis is ? Gezien het probleem niet altijd optreedt, wacht ik nog even met het opsturen ter reparatie. Je zult net zien dat de receiver wel werkt als ze deze gaan onderzoeken.