windows start op via oude hdd naar windows 8 op ssd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electric Vibes
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 01-10 22:34
Ik leer dus achteraf dat ik al m'n andere harddrives er voor de zekerheid uit had moeten halen toen ik windows ging installeren op m'n ssd. Maar hij start nu dus op via een oude hdd waar ik nog een oude xp installatie op had staan. ik heb hiernaast ook nog een andere hdd met windows 7. drie schijven dus in totaal waarvan eentje de nieuwe ssd. Als ik opstart via m'n ssd krijg ik die melding van insert bootable disk and press any key. Als ik opstart via m'n oude hhd dan krijg ik een windows 8 menu'tje waarmee ik naar elke van de 3 schijven toe kan booten. Nu is het probleem een beetje dat ik die windows installaties van de twee hdd's af wil halen en wil opstarten via m'n ssd. Ik denk dat ik dus de bootloader op de verkeerde schijf heb staan, maar weet hier verder ook niks vanaf, hoe je dit kan aanpassen enzo. ik heb een usb stick waarmee ik een en ander zou kunnen installeren natuurlijk.

Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om de ssd bootable te maken? Ik behoud liever mijn huidige windows 8 installatie. Is helaas al ingeburgerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat je kan proberen is, alle andere schijven los koppelen en dan booten vanaf Win8 media (usb/dvd).
Dan niet kiezen voor installeren maar herstellen, setup gaat dan opzoek naar bestaande installatie(s) en waar dat mogelijk is herstellen, inclusief de boot bestanden.

Afbeeldingslocatie: http://1.bp.blogspot.com/-4t6t3A455dI/T-cfh_HQm3I/AAAAAAAAAtY/CXSHhzV1jKA/s1600/repair.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electric Vibes
bedankt, ik ga het proberen als ik er tijd voor heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:29
Als dat niet werkt, kan je het programma EasyBCD gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electric Vibes
Jolke schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 10:37:
Als dat niet werkt, kan je het programma EasyBCD gebruiken.
toch eindelijk dit maar eens gedaan. Prima programma, precies wat ik nodig had. Bedankt voor de tip!

[ Voor 4% gewijzigd door Electric Vibes op 29-01-2014 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:29
You're welcome. Daarvoor zijn we hier toch? :)
Pagina: 1