Toon posts:

Welke HTPC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Onze 'HTPC laptop' is af, op, klaar, finished.....

We willen nu overgaan op een mooie HTPC rond de 400/500 Euro incl bouwkosten, draadloos toetsenbord + muis + afstandsbediening
Ik heb 2 jaar geleden m'n eigen PC samengesteld en heb me sindsdien niet meer verdiept in hardware.

Wie kan me advies geven over welke hardware anno 2014 goed in de mark ligt voor een HTPC
Hij zal vooral gebruikt worden voor XBMC en muziek(spotify) en eventueel andere applicaties.

Wat zijn de meningen over de HTPC van de bestbuy van November vorig jaar?
reviews: Desktop Best Buy Guide: november 2013

Ik vind de kast erg mooi, zoiets zoek ik wel, maar hoe is de hardware van die samenstelling?

Gr,

Owen

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-04 17:23

Edmin

Crew Council

get on my horse!

> DAA

Verwijderd

Topicstarter
Wat? :*)

Edit:
A een move, prima!

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2014 19:17 ]

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-04 17:23

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik heb je topic naar het juiste subforum gemoved :P

• S3nz
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-07-2022

S3nz

Modder in opleiding

Neem een a6 of a8 cpu als basis zou ik zeggen...

Wat heb je verder zelf gevonden? Er zijn genoeg topics te vinden ;)

FX6300 4Ghz - H100i - Gigabyte GA-970A-UD3P - XFX HD 6870 - Crucial Ballistix 2x4GB - FD Core 1000 Modded (work in progress)

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-04 12:00
Er is genoeg mogelijk. De HTPC uit de BBG is een prima uitgangspunt nog steeds.

iRacing Profiel

• Klojum
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-03 13:16
Zoek je specifiek XBMC of is OpenELEC ook een optie voor je?

Voor 90% van alle XBMC/OpenELEC'ers is een Intel 1037U mobo'tje (70-80 euro) al genoeg. Alle video's lopen soepel, DTS en HD-audiovarianten, en ook de-interlacing is (eindelijk) voor Intel gpu's onder de knie.
Voor AMD gpu's is ondertussen ook brede ondersteuning in OpenELEC,
Nvidia lijkt een beetje achteruit te lopen. Alles werkt nog wel, maar met laatste drivers loopt het niet altijd even soepel.
Hoe dan ook, stap meteen naar de OpenELEC Gotham nightly builds, als je voor Intel of AMD gpu's kiest.

De vraag is misschien: hoe snel wil je met 4K aka UHD aan de slag?

• Flaat
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-11-2025
Om je goed te kunnen helpen hebben we nog wat info nodig
Hoeveel opslag heb je nodig?
Windows, OpenElec, LInux met XMBC erop?
Wil je 3d kunnen spelen (heb je een 3d ready scherm)

Mischien ook even goed om aan te kaarten wat je laptop had dan weten we waar je vandaan komt.

Ik vind de htpc in de BBG een beetje overkill aan kracht, als je non 3d gewoon hd films wil kijken op XMBC en niet gamed erop heb je (zoals al gezegd) genoeg aan een CPU onboard Celeron 1037

Voor wat ik denk te lezen wil je gewoon een simpel systeempje, dan is dit lekker goedkoop

#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GA-C1037UN-EU€ 78,01€ 78,01
1Hitachi Travelstar 5K1000, 1TB€ 56,10€ 56,10
1MS-Tech CI-57 60W (mini-ITX)€ 52,02€ 52,02
1Logitech K400 Wireless Touch Keyboard€ 28,62€ 28,62
2Dane-Elec D3D133-064289T€ 6,95€ 13,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 228,65

[ Voor 69% gewijzigd door Flaat op 09-01-2014 21:22 ]

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-04 20:06
Overigens ben ik ook wel onder de indruk van die 1037U Celerons, maar ik zou er toch niet zo snel voor kiezen. De HTPC uit de BBG is dan wel overkill voor 70% van de video's die je afspeelt, maar aan de andere kant zo'n celeron speelt dan weer 30% niet af (hi10p video (geen DXVA) en 3D). En wil je op dit moment een nieuw systeem kopen dat nu al niet alles af kan spelen? Een HTPC gaat meestal wat langer mee dan de gemiddelde GamePC, dus persoonlijk zou ik nu een systeem neerzetten die alle recente formaten af kan spelen. Zie je dit niet als een probleem, maar als een goed excuus om weer een upgrade uit te voeren over 1.5 jaar, dan is zo'n celeron bordje wel een ideaal ding.

Overigens hoef je het voor de prijs niet te laten, een AMD moederbord + A6 is ook zo'n 80-90 euro. Hiervoor krijg je dan overigens wel 3D ondersteuning, genoeg CPU kracht voor softwarematige decodering, sterkere GPU voor post processing en meer aansluitingen zoals spdif (optische geluidsuitgang). Het moet alleen wel in een wat groter kastje (hoeft geen nadeel te zijn).

Overigens zou ik niet zo snel een product gebruiken met een voeding van MS-Tech, deze staan nou niet bekend om de kwaliteit van hun voedingen (eerder berucht). Ik zou zeker oppassen met vibrerende onderdelen in goedkope kastjes, je CPU mag wel passief zijn maar als je hele kastje gaat trillen bij het opspinnen van een HDD is dat voordeel op weg. Bevestigen met rubber is altijd handig.

Ik zou de BBG als basis gebruiken (wij vinden de BBG uitstekend aangezien we deze zelf hebben helpen samen te stellen) maar dan met een AMD kaveri APU. Deze komen binnen nu en een maand uit. Zo heb je gelijk het meest up to date systeem dat nog vele jaren mee zal kunnen gaan.

[ Voor 8% gewijzigd door jaapsander op 10-01-2014 09:22 ]

Pagina: 1