Toon posts:

Correcte Intel Graphics toevoegen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nu staat er bij laptop processors in bijvoorbeeld de NUC dat deze beschikt over Intel HD Graphics. Alleen zonder een toevoeging, de Intel HD Graphics zijn de simpele grafische units die te vinden zijn in de Celeron en Pentium processors. De i-serie beschikt over Intel HD Graphics met daarachter een nummer. Deze units zijn krachtiger en hebben meer features zoals te zien is op de Intel pagina voor een processor.

Voor de 4de generatie i-serie: Intel Iris™ Pro Graphics 5200 / Intel® Iris™ Graphics 5100, Intel® HD Graphics 5000 / 4600 / 4400 / 4200

Voor de 3de generatie i-serie: Intel HD Graphics 4000 / 2500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:41

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Er is ooit besloten dat het handiger is om het allemaal onder 1 noemer, dus Intel HD Graphics, te noemen. De reden hierachter is dat je bij een processor niet kan kiezer dat je een andere GPU uit de Intel HD Graphics (en tegenwoordig ook Iris (Pro) Graphics) wilt hebben. Dit in tegenstelling tot een losse grafische kaart.

Destijds was ik het er niet mee eens, maar toch is het doorgedrukt. Inmiddels zijn we met andere mensen in het team (behalve ik dus), morgen maar eens polsen hoe we er nu over denken en of we het toch niet weer uit elkaar moeten halen. Ik kom er nog op terug! :)