Verwijderd schreef op zondag 12 januari 2014 @ 19:20:
[...]
Ten eerste, wat heeft dit in vredesnaam met de middelbare school te maken… Er zijn mensen op de middelbare school die al een stuk meer hebben bereikt dan jij ooit zal doen.
Ten tweede, ik denk zelf dat het een goed idee is. Dit baseer ik mijn ervaringen met het spelen van MMORPG's en die van anderen. Daarbij, een goed idee is meestal winstgevend… zou het anders wel een goed idee zijn?
Je hebt een idee, maar dat is zuiver gebaseerd op speelervaring van jou en een handjevol anderen. Je hebt verder geen idee wat de technische limieten zijn, en je kunt mogelijke consequenties van beslissingen die je neemt onmogelijk inschatten. Je hebt gewoon het volledige plaatje niet in je hoofd.
Ik snap dat je je idee hier niet gaat posten omdat je vooralsnog op zoek bent naar een manier om er geld aan te verdienen, maar het zou me verbazen als er niet met gemak gehakt van wordt gemaakt door mensen die die kennis wel bezitten.
En ja, dat is een aanname, misschien ben jij wel die ene uitzondering die het wel voor elkaar heeft. In de praktijk is het echter zo dat de mensen die een idee hebben dat wel gebaseerd is op voldoende kennis, ook weten hoe ze met dat idee geld kunnen verdienen. Andersom is het eigenlijk altijd zo dat mensen die een idee hebben maar op een forum moeten vragen hoe ze daar geld mee kunnen verdienen, niet weten hoeveel kennis ze eigenlijk missen en dus de potentie van hun idee helemaal niet eens in
kunnen schatten.
[...]
Ik heb het hier over een concept. Denk hierbij aan een verhaal, tekeningen en ideeën voor mogelijke gameplay.
Hij doelt op hetzelfde wat ik hierboven zeg: Je begint met een concept voor een MMORPG, terwijl de kans dat je dáár de benodigde achterliggende kennis voor hebt al helemaal nihil is. Van alle soorten games die je kunt maken, is een MMORPG namelijk een van de moeilijkere vormen.
[...]
Hoe kom je hier allemaal bij man? Je zit nu allemaal assumpties te maken over wat ik allemaal wel niet wil doen…
Zijn punt is: Als je hier écht wat van wil maken, waarom begin je dan hier?
Ik heb hier alleen vermeld dat ik een concept voor een videogame wil maken, niet dat ik in de game industrie ga werken en dat ik ongelooflijk veel verstand van zaken heb.
Wat eigenlijk hetzelfde is als zeggen dat je een volledig ontwerp voor een auto wilt maken, zonder in de autoindustrie te werken en verstand van zaken te hebben (behalve dan dat je auto hebt gereden).[/]
Ik stelde een drietal vragen over concepten, en hier kom jij mijn karakter beoordelen?
Ja, hij beoordeelt wat hij ziet, als het allemaal niet klopt: Bewijs het tegendeel!