Welke subwoofer icm Denon X1000?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulchare
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:45
Laatst geregistreerd, alleen nog niets gepost :)

Dit weekend gaan mijn vriendin en ik over naar het nieuwe huis. De Denon AVR X1000 samen met 2x Heco Music Style 200 is al aangesloten. Nu wil ik deze uitbreiden met een subwoofer voor een betere filmbeleving. Ik weet echter niet waar ik moet beginnen.

Zelf dacht ik aan de Boston Acoustics ASW 250. Redelijk geprijst, goede reviews. Alleen weet ik niet of deze wel 'compatible' is met de X1000. Ik heb begrepen dat het vermogen enigszins gelijk (of lager) moet zijn aan dat van de receiver. Bij de ASW 250 is dit dus het geval.

De ruimte is ongeveer 25m2 groot, heeft een laminaat met een ondervloer met demping tot 10dB, daaronder ligt beton. Muren zijn ook van beton.

Budget is maximaal € 250.

Links van apparatuur:
http://www.denon-hifi.nl/...eivers&productid=avrx1000

http://www.bostonacoustic...eries(BostonAcoustics_US)

http://www.heco-audio.nl/...lex-luidspreker-1092.html

[ Voor 4% gewijzigd door Vulchare op 09-01-2014 15:13 . Reden: bedoelde ASW250 niet 650 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeze-Oh
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11:19
De subwoofer van BA die je in de link noemt heeft een eigen versterking.
Op de denon versterker hoef je dus alleen maar aansluiting te maken van de subwoofer uit van de versterker naar de subwoofer. de subwoofer zelf doet dan de rest.
je hoeft je dus helemaal geen zorgen te maken over de hoeveelheid vermogen van de subwoofer, uiteindelijk regel je de volumeinstelling van de sub op de versterker of op de subwoofer zelf.

of het setje wat je noemt bij elkaar klinkt? tsja, dat zul je echt zelf moeten beluisteren. over het algemeen maakt BA geen slechte spullen, maar een combinatie met Heco heb ik zelf nog nooit mogen beluisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoltYes
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08-06 20:47

BoltYes

This is the Way

Heb hier een Klipsch sub 10 aan de x1000 hangen. Geeft een lekkere punch en niet al te bonkerig. Kost €200

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulchare
Freeze-Oh,

Bij het luisteren, wat zijn key-points waar ik op moet letten? Oja, en was jouw reactie op de 650 of 250? Ik heb later het type aangepast. De 650 is namelijk frontfire en plaatsing zal (voor zover ik heb begrepen) lastiger worden.

Dit wordt de opstelling:
http://oi39.tinypic.com/29os4d4.jpg

BoltYes,

Welke speakers heb je erbij?

Tevens ben ik benieuwd of met een downfire sub nog iets gedaan moet worden aan de eventuele geluidsoverlast voor de onderburen.

[ Voor 9% gewijzigd door Vulchare op 10-01-2014 13:14 . Reden: link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoltYes
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08-06 20:47

BoltYes

This is the Way

Heb een Kef C6LRC center waar later nog kef Q200 fronts bijkomen en achter staan oude wharfedale speakers

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeze-Oh
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11:19
Keypoints bij het luisteren:
kies muziek die je door en door kent, zodat kleine details en andere zaken je opvallen. Dit heeft de voorkeur. eventueel zijn er wel wat referentie nummers die je kunt gebruiken: Queen's Bohemian rhapsody schijnt zo'n beetje alle soorten laag en hoog en midden te bevatten die je nodig hebt, maar ook Rage Against the Machines eerste CD wordt vaak gebruikt als referentie omdat deze erg mooi afgemixed is.

Qua plaatsing: de tekening helpt helaas niet zoveel. het hangt namelijk ook af van wat je op de vloer hebt liggen (groot verschil tussen plavuizen en hoogpolig tapijt!) en wat je aan de muren hebt hangen.

Ik heb wel eens 1 truuk gelezen voor het plaatsen van de subwoofer, maar weet niet of die waar is:
plaats de subwoofer op de plek waar je luistert (dus in jouw geval neem ik aan de bank) loop dan de kamer rond en zoek de plek waar je de sub het beste hoort. Op die plek zou je je subwoofer het beste kunnen plaatsen.

[ Voor 22% gewijzigd door Freeze-Oh op 14-01-2014 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:24

mr.paaJ

generatie cmd+z

De asw 250 is ook front firing. Die ene die wij in de winkel hadden iig wel, ondanks wat Kieskeurig zegt...

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dearn
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-06 22:14
mr.paaJ schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 11:46:
De asw 250 is ook front firing. Die ene die wij in de winkel hadden iig wel, ondanks wat Kieskeurig zegt...
Nee, de ASW250 van BA heeft geen front firing. De subwoofer zit aan de onderkant, tussen de pootjes gemonteerd. (de mijne is te koop btw :9 )

De ASW650 heeft front firing, misschien haal je ze door elkaar.

[ Voor 8% gewijzigd door dearn op 15-01-2014 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulchare
Freez-Oh,

In de OP heb ik het over laminaat. Wat betreft muziek is Queen's Bohemian Rhapsody inderdaad een goed nummer wat ik vaak luister om te 'testen'.

Zodra ik het een en ander heb beluisterd en aangeschaft zal ik subwoofer tip uitproberen.

dearn,

Ik heb interesse, maar zou deze uiteraard wel even willen beluisteren, mits het omgeving Rotterdam is PM ontvangen, helaas te ver weg voor mij :) Onderstaande vraag blijft staan ;)
Met welke speakers/receiver heb je SW gebruikt en waarom gaat ie weg?

[ Voor 8% gewijzigd door Vulchare op 15-01-2014 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Heb ik het mis als ik zeg dat je elke degelijke sub met eigenlijk alle sets wel kunt combineren? Omdat het puur over een toevoeging gaat aan de onderkant van het frequentiebereik? Daarbij moet je toch op basis van de ruimte af moet stellen en moet kijken wat de goede cross over frequentie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:27

FeaR

In GoT we trust

Hann1BaL schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 14:21:
Heb ik het mis als ik zeg dat je elke degelijke sub met eigenlijk alle sets wel kunt combineren? Omdat het puur over een toevoeging gaat aan de onderkant van het frequentiebereik? Daarbij moet je toch op basis van de ruimte af moet stellen en moet kijken wat de goede cross over frequentie is.
Heel zwart-wit kan je dat stellen inderdaad, waarbij het dan wel logisch is dat je geen subwoofer van een paar honderd euro aan gaat sluiten om je speakers van duizend(en) euro's te ondersteuenen aangezien de subwoofer in de lagere prijsklassen veelal relatief lompe bonkmachines zijn (zo ook de ASW250) en dat wil je met HiFi niet. Met films is het anders natuurlijk. Voor films had ik mijn Magnat subwoofer niet weg hoeven te doen, met muziek doet mijn Velodyne het vele malen beter. Het punt van ruimte is inderdaad zeer correct: akoestiek en plaatsing doen zo veel meer dan men denkt. En qua plaatsing kan het in dit geval wel eens lastig worden, subwoofer (meer dan) flink ingebouwd als ik op de tekening af ga wat een hoop extra laag kan leveren.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulchare
FeaR,

Als je ahdv de schets een SW moet plaatsen. Waar zou je deze dan plaatsen, en zou dit frontfire zijn of downfire? Let wel dat de afstand tussen de chaise longue en de SW op de tekening in de werkelijkheid ongeveer 1,5 meter is.

Vanaf welke prijsklasse, kun je dan denken aan een niet-lompe bonkmachine?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:27

FeaR

In GoT we trust

Het is en blijft lastig. Als je de subwoofer zou neerzetten waar deze op de tekening staat zou een down-fire makkelijker te plaatsen zijn. Maar doordat deze redelijk in de hoeken in staat gebouwd kan dat dus wat extra druk in het laag geven. Moet wel gezegd worden dat een subwoofer inbouwen altijd afhangt van het type: een gepoorte kan je ook niet strak met de reflex tegen de muur zetten. Mooiere optie zou rechts naast de bank of rechts naast de rechter speaker zijn. Maar dat is puur op tekening (die dus niet op schaal is) en qua akoestiek zegt dat sowieso niets.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dearn
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-06 22:14
Mvd1990,

Ik heb de ASW250 staan i.c.m. een Denon 2113 en de BA A25/ A225. Hij klinkt prima hoor, ik wil de ASW650 nu graag omdat de prijs nu aantrekkelijk is en het design meer in lijn is met de rest van de serie.
Pagina: 1