Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Sony KDL-W655A of Samsung UE42F5500?

Pagina: 1
Acties:

• mrmatiz
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-11-2021
Goedemiddag,

Ik ben op zoek naar een nieuwe televisie. Op zich ben ik niet heel kritisch en heb ik mijn oog laten vallen op deze exemplaren:

Sony KDL-42W655A (pricewatch: Sony KDL-42W655A Zwart) of

Samsung UE42F5500 (pricewatch: Samsung UE42F5500 Zwart)

Voordelen Sony t.o.v. Samsung:

- Geoptimaliseerde Hertz is 200Hz t.o.v. 100Hz;
- Beschikt over local dimming;
- Stroomverbruik is lager (50W t.o.v. 58W);
- Afmetingen zijn kleiner, maar beeld is even groot. Sony ziet er ook mooier uit;
- Inclusief eigen ophangsysteem;
- Betere reviews.

Voordelen Samsung t.o.v. Sony:

- Meer online content (RTL gemist, uitzendinggemist);
- Naast Ziggo ook UPC gecertificeerd;
- 3x HDMI t.o.v. 2x HDMI;
- 2x USB 2.0 t.o.v. 1x USB 2.0;
- Meer wlan-verbindingen;
- Speaker vermogen is hoger (10W t.o.v. 5W);
- Lager gewicht dan de Sony.

Kan de Sony niet gebruikt worden met UPC digitale televisie? Of hoe moet ik dat zien? En tevens een vraagje: als ik gewoon een USB-stick inplug met daarop een film, kan ik deze dan bekijken op mijn tv? Heb geen NAS namelijk.

Welke tv raden jullie aan? Of zijn er nog andere modellen die beter zijn? Of is 3D een must-have?

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10:50
sony is gewoon upc gecertificeerd (KDL42W655A) zonder streepjes invoeren.
sony komt over het algemeen het beste uit de commentaren.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Sony, by far.

Over betere modellen gesproken: De pricewatch: Panasonic Viera TX-P42ST60E Zilver. Dat is de meerprijs meer dan waard.

[ Voor 89% gewijzigd door Dimens op 09-01-2014 17:30 ]

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Geen enkele twijfel: de Sony.

En persoonlijk vind ik 3D geen must have. Gebruik het zelf nooit.

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16-11 20:09
Ik heb afgelopen week dezelfde keuze moeten maken, maar dan tussen de32 inch. Qua smart TV mogelijkheden en aansluitingen wilde ik toen eigenlijk voor de Samsung gaan, maar toen viel mijn oog op de Sony. Aluminium ipv plastic, mat ipv glimmend scherm en omlijsting, en ook nog eens een mooier beeld.

Qua films afspelen. Heb inmiddels meerdere MKV bestanden geprobeerd (meest H.264, niet zeker), en allen werken probleemluis. Audiotaal en ondertiteling is telkens probleemloos in te stellen. Video_ts en ISO worden niet afgespeeld.

• mrmatiz
Sony heeft duidelijk de voorkeur, merk ik. Die zal ik eens gaan bekijken in een winkel in ieder geval. Maar klopt het dat ik met een USB + serie of film (in AVI) daarop deze kan bekijken op mijn tv?
Snowhite0901 schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 15:29:
sony is gewoon upc gecertificeerd (KDL42W655A) zonder streepjes invoeren.
sony komt over het algemeen het beste uit de commentaren.
Op tweakers staat alleen Ziggo bij 'Certificering (providers)', vandaar. Maar bedankt voor je hulp!
Dimens schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 17:24:
Over betere modellen gesproken: De pricewatch: Panasonic Viera TX-P42ST60E Zilver. Dat is de meerprijs meer dan waard.
Wat maakt deze zoveel beter dan? Plasmascherm en 3D? Vind 200 euro meer + extra stroomkosten wel erg veel namelijk.

• S1NN3D
  • Niet online
mrmatiz schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 11:35:
Sony heeft duidelijk de voorkeur, merk ik. Die zal ik eens gaan bekijken in een winkel in ieder geval. Maar klopt het dat ik met een USB + serie of film (in AVI) daarop deze kan bekijken op mijn tv?
Afspelen van mediabestanden is doorgaans proefondervindelijk ontdekken. Sommige codecs worden wel en sommige worden niet ondersteund. Zelf verkies ik een mediaspeler, die speelt alles.
Wat maakt deze zoveel beter dan? Plasmascherm en 3D? Vind 200 euro meer + extra stroomkosten wel erg veel namelijk.
Tja, zit er verschil tussen een Trabant en een Ferarri? (wat overdreven voorbeeld natuurlijk) Het zijn gewoonweg televisies uit verschillende prijs- en kwaliteitsklassen. Voor een wat hogere prijs krijg je met de ST60 een veel beter beeld dan met de W655. Het is maar net of je dat er voor over hebt. Die extra stroomkosten vallen overigens wel mee op jaarbasis, is tientjeswerk. Wederom, als je het er voor over hebt, krijg je er een beter beeld voor. Voor het geld van een ST60 zul je nog niet misschien een andere tv vinden die qua beeldkwaliteit in de buurt zal komen.

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-10 08:48
S1NN3D schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 11:46:
[...]

Voor het geld van een ST60 zul je nog niet misschien een andere tv vinden die qua beeldkwaliteit in de buurt zal komen.
En hoe zit dat als je kijkt naar een 47" tot 50" versie? pricewatch: Panasonic Viera TX-P50ST60E Zilver

Zelfde verhaal?

[ Voor 38% gewijzigd door Joster op 10-01-2014 11:51 ]

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Joster schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 11:50:
[...]

En hoe zit dat als je kijkt naar een 47" tot 50" versie? pricewatch: Panasonic Viera TX-P50ST60E Zilver

Zelfde verhaal?
Voor 9 van de 10 televisies geldt dat een groter of kleiner model vrijwel dezelfde kwaliteit levert. Voor de ST60 geldt dit ook.

Verwijderd

Ik haak even in als niemand er bezwaar tegen heeft: Ben zelf aan het rondkijken naar een televisie van 42" voor tussen de 300 en 600 euro. Deze zal voornamelijk gebruikt worden voor het kijken van films, series, documentaires en mogelijk in de toekomst een PS4. Ik wil het liefst een simple te gebruiken, degelijke tv die lang mee gaat. Smart opties en 3D zijn leuk maar geen vereiste.

Na heel wat recensies lezen gaat het inmiddels tussen de Sony KDL-42W655A en de Panasonic Viera TX-P42ST60E Zilver. Deze heb ik in een zaak gezien maar beeld vergelijken was daar lasting met al dat felle licht. Nou heb ik nog enkele vragen waarvan ik hoop dat iemand die wil beantwoorden:

1. Welke van de twee speelt moeiteloos de meeste codecs en videoformaten af?
2. Zal de Panasonic nog wel ondersteund kunnen worden als er een garantiegeval is nu de productie is gestopt?
3. Is de input lag van de Pana dusdanig dat gamen (FPS, strategy, mogelijk oude nes) eigenlijk niet fijn gaat werken?

Als iemand steekhoudende argumenten heeft in de richting van een van deze toestellen of tips over mooie aanbiedingen/alternatieven dan wordt dat zeer gewaardeerd. Alvast bedankt!

• S1NN3D
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 20 januari 2014 @ 23:52:
1. Welke van de twee speelt moeiteloos de meeste codecs en videoformaten af?
Hier zou je eigenlijk niet aan moeten willen beginnen. Afspelen van media blijft een onderwerp met veel haken en ogen. Gebruik hiervoor een mediaspeler of htpc en je hebt nergens last van.
2. Zal de Panasonic nog wel ondersteund kunnen worden als er een garantiegeval is nu de productie is gestopt?
Er vind geen productie meer plaats maar je hebt recht op garantie dus hiernaar zal gewoon gehandeld moeten worden. Zie ik geen probleem in.
3. Is de input lag van de Pana dusdanig dat gamen (FPS, strategy, mogelijk oude nes) eigenlijk niet fijn gaat werken?
De input lag van de ST60 is inderdaad wat hoger maar er zijn genoeg gamers die gemeld hebben dat ze er geen last van hebben. Het valt dus misschien allemaal reuze mee. De ST60 blijft een top tv in zijn prijsklasse.

• mrmatiz
Heb gisteren de Sony KDL-42W655A gehaald bij de MediaMarkt voor € 436,34 :)

• S1NN3D
  • Niet online
Gefeliciteerd met je aankoop. Is een prima tv, zeker voor zijn prijs. In deze klasse vind je volgens mij geen betere.

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10:50
mrmatiz schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 10:13:
+1 alleen mijn ARC op mijn denon1912 nog niet aan de gang

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

• Accountant
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-11 20:59

Accountant

Mindset+goal= Succes

mrmatiz schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 10:13:
Goeie deal, een maandje of 3-4 terug heb ik er nog 592 voor neer mogen leggen, . Ik ben er zeer over te spreken, enige minpunt vind ik persoonlijk dat er maar 2 HDMI uitgangen zijn. Mijn receiver is 4-5 jaar oud en heeft er ook maar 2 dus dat vormt wel een beetje een minpuntje.
Qua design vind ik hem veruit de mooiste.

[ Voor 5% gewijzigd door Accountant op 30-01-2014 16:36 ]

• mrmatiz
Heb nou de meeste functies gebruikt, en ben er wel tevreden over. Heb alleen nog analoge televisie (zit bij de huur in), dus het beeld is niet zo mooi maar ga binnenkort digitale tv aanschaffen dus dat zal een hoop schelen. Series zet ik nu op USB-stick en deze kan ik dan direct inpluggen en kijken. Werkt goed. De Playstation 3 werkt ook prima met de tv. Helaas geen NPO uitzending gemist, maar deze is wel in de browser te bekijken. NOS Sport zit er bijvoorbeeld wel bij, kan de laatste Studio Sport zo bekijken (incl. Eredivisie :)).
Pagina: 1