Toon posts:

CES

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers. Ik had een vraag over het aankopen van een desktop pc.

Zelf kijk ik altijd in die Best Buy Guide van wat wat ik moet kopen. Ik nog geen desktop pc namelijk. Nu die CES beurs aan de gang is gaan er misschien pricedrops enzo komen. Is het niet verstandig om te wachten tot bijvoorbeeld de BBG van maart? Dan heb je misschien nog meer computer voor minder geld. Ik zat dus te kijken naar dat basisgamesysteem.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:59

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Pricedrops heb je altijd, technologie gaat hard en steeds harder (wet van Moore enzo).
Als je een nieuwe PC wilt, stel hem samen en koop hem.
De BBG's hebben sowieso altijd een min of meer vergelijkbaar budget, dus je hebt hooguit iets hogere specs voor het zelfde geld :)
Als je zorgt dat je een beetje uit kunt breiden in je kast dan kom je d'r altijd wel :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
The Eagle schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 14:24:
Pricedrops heb je altijd, technologie gaat hard en steeds harder (wet van Moore enzo).
Als je een nieuwe PC wilt, stel hem samen en koop hem.
De BBG's hebben sowieso altijd een min of meer vergelijkbaar budget, dus je hebt hooguit iets hogere specs voor het zelfde geld :)
Als je zorgt dat je een beetje uit kunt breiden in je kast dan kom je d'r altijd wel :)
Oke, maar toch met die CES enzo. Ik stel het steeds uit doordat de technologie zo snel gaat.

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Gewoon kopen met 2 wijsheden in het achterhoofd houden:
  1. Early Adopters betalen meer
  2. Als een release van een nieuwe generetie voor de deur staat, wacht tot deze uit is en de oude meuk daalt in prijs(gpu's). (of je krijgt betere hardware voor hetzelfde geld==>cpu's)
Buiten GPU's en CPU's is de innovatie zo goed als nihiel.
(Hdd/Ssd worden heel langzaamaan groter/sneller, RAM staat praktisch stil totdat ddr4 komt, schermen staan al jaren stil, psu's worden langzaam zuiniger kortom geen echte rappe innovatie maar meer logische evolutie)

• Beroemdheid
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
En aangezien de nieuwe GPU's net uit zijn, duurt het nog wel een tijdje voordat er nieuwe videokaarten komen. Daar hoef je niks te verwachten (tenzij je wil wachten op 800 Series, maar dat duurt nog een paar maandjes). Qua CPU staat er voor zover ik weet ook niks op de planning de komende tijd, Broadwell is pas aan het einde van dit jaar te koop.

Een SSD is nu rap zat, alleen de prijs is steeds gestaag aan het dalen. RAM is inderdaad totaal niet interessant (sowieso niet, voor 99% van de mensen maakt de snelheid van RAM niks uit) en de voedingen zijn nu ook gewoon prima.

Kortom, ik denk dat het juist een ideale tijd is om te kopen :)

[ Voor 6% gewijzigd door Beroemdheid op 09-01-2014 16:31 ]

Fractal Design Core 1100 review

• Robbedem
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-03-2025
Als hij een budget/basis gamePC wilt, is het het wel waard om even te wachtne op de Kaveri APU's. Die zouden voor het einde van januari beschikbaar moeten zijn.
(staat al in de pricewatch, maar nog geen prijs: AMD A10-7850K Black Edition)

[ Voor 36% gewijzigd door Robbedem op 10-01-2014 00:40 ]

Pagina: 1