Beste tweakers,
Ik ben de laatste tijd bezig geweest met het uitzoeken van een systeem die rond de 700 tot 800 euro ligt.
Dit wordt mijn eerste pc die ik zelf in elkaar zet. Ik heb voorheen wel eens een component verwisseld/vervangen maar heb nooit een pc helemaal opgebouwd. Ik denk hier verder dan ook geen moeite mee te hebben.
Deze pc wil ik graag naast mijn laptop (N56VB S4016H) gebruiken.
Wat wil ik doen met dit systeem?
De pc wil ik vooral gebruiken voor het gamen. Daarnaast wil ik ook zo nu en dan een film kunnen kijken en voor mijn opleiding gebruiken. Het liefst zie ik rome total war 2 op extreme settings.
De volgende games/programma's wil ik dan ook kunnen gebruiken:
Games:
Rome Total War 2
Call of Duty ghosts
League of Legends
Skyrim
Starcraft 2
College:
Solidworks
Matlab Simulink
20sim
Labview
Wat mag het systeem kosten?
Exclusief het beeldscherm wil ik graag een pc tussen de 700 en 800 euro.
Wat denk ik allemaal nodig te hebben?
Eigenlijk alles op het toetsenbord/muis/luidsprekers na.
Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?
Het liefst gebruik ik een intel CPU en een nvidia GPU.
Hier ben ik mee bekend en ik heb begrepen dat rome total war 2 beter met een intel CPU werkt dan met een amd. Daarnaast lees ik bij sommige mods die ik gebruik bij skyrim dat ze wel eens problemen hebben met een amd GPU. Maar als er een beter systeem te bouwen is met amd dan zou dit mij niet veel uitmaken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Eigenlijk niet. Maar als ik voor de zelfde prijs het geluidsnveau of het energieverbuik omlaag kan halen dan is dit natuurlijk mooi meegenomen.
Ga je overklokken?
Ik heb dit nog niet eerder gedaan daarom ook mijn keus om dat nu nog niet te doen.
Ik wil mij hier eerst meer over inlezen. Misschien dat ik het bij mijn volgende pc meeneem.
Ik heb tot nu toe het volgende systeem bij elkaar gezocht.
Hierbij heb ik het volgende beeldscherm gekozen:
Hierbij heb ik nog de volgende twijfels:
Zou ik de NVIDIA gtx 760 of de NVIDIA gtx 770 nemen? Er zit een prijs verschil van 50 euro in. Maar is de performance ook zoveel beter dat dit het waard is? Ik zag bij de benchmarks dat de 770 ongeveer 10-20 fps meer heeft dan de 760.
Volgens mij is de voeding goed genoeg? Ik zie veel systemen met een Seasonic M12II 520W deze is alleen wel 15-20 euro duurder?
Is dit systeem ook veel beter dan mijn laptop? Als het om 10-20 fps gaat dan wacht ik namelijk liever nog een jaar met kopen.
Ik hoor graag jullie advies/tips en bij voorbaat dank.
Ik ben de laatste tijd bezig geweest met het uitzoeken van een systeem die rond de 700 tot 800 euro ligt.
Dit wordt mijn eerste pc die ik zelf in elkaar zet. Ik heb voorheen wel eens een component verwisseld/vervangen maar heb nooit een pc helemaal opgebouwd. Ik denk hier verder dan ook geen moeite mee te hebben.
Deze pc wil ik graag naast mijn laptop (N56VB S4016H) gebruiken.
Wat wil ik doen met dit systeem?
De pc wil ik vooral gebruiken voor het gamen. Daarnaast wil ik ook zo nu en dan een film kunnen kijken en voor mijn opleiding gebruiken. Het liefst zie ik rome total war 2 op extreme settings.
De volgende games/programma's wil ik dan ook kunnen gebruiken:
Games:
Rome Total War 2
Call of Duty ghosts
League of Legends
Skyrim
Starcraft 2
College:
Solidworks
Matlab Simulink
20sim
Labview
Wat mag het systeem kosten?
Exclusief het beeldscherm wil ik graag een pc tussen de 700 en 800 euro.
Wat denk ik allemaal nodig te hebben?
Eigenlijk alles op het toetsenbord/muis/luidsprekers na.
Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?
Het liefst gebruik ik een intel CPU en een nvidia GPU.
Hier ben ik mee bekend en ik heb begrepen dat rome total war 2 beter met een intel CPU werkt dan met een amd. Daarnaast lees ik bij sommige mods die ik gebruik bij skyrim dat ze wel eens problemen hebben met een amd GPU. Maar als er een beter systeem te bouwen is met amd dan zou dit mij niet veel uitmaken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Eigenlijk niet. Maar als ik voor de zelfde prijs het geluidsnveau of het energieverbuik omlaag kan halen dan is dit natuurlijk mooi meegenomen.
Ga je overklokken?
Ik heb dit nog niet eerder gedaan daarom ook mijn keus om dat nu nog niet te doen.
Ik wil mij hier eerst meer over inlezen. Misschien dat ik het bij mijn volgende pc meeneem.
Ik heb tot nu toe het volgende systeem bij elkaar gezocht.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4570 Boxed | € 164,90 | € 164,90 |
| 1 | MSI B85-G41 PC Mate | € 66,10 | € 66,10 |
| 1 | MSI N760 Twin Frozr Gaming 2GD5/OC | € 205,04 | € 205,04 |
| 1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 46,90 | € 46,90 |
| 1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 84,04 | € 84,04 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 62,90 | € 62,90 |
| 1 | Seasonic S12II-Bronze 520W | € 50,60 | € 50,60 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 680,48 | |
Hierbij heb ik het volgende beeldscherm gekozen:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Dell Ultrasharp U2312HM Zwart | € 178,88 | € 178,88 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 178,88 | |
Hierbij heb ik nog de volgende twijfels:
Zou ik de NVIDIA gtx 760 of de NVIDIA gtx 770 nemen? Er zit een prijs verschil van 50 euro in. Maar is de performance ook zoveel beter dat dit het waard is? Ik zag bij de benchmarks dat de 770 ongeveer 10-20 fps meer heeft dan de 760.
Volgens mij is de voeding goed genoeg? Ik zie veel systemen met een Seasonic M12II 520W deze is alleen wel 15-20 euro duurder?
Is dit systeem ook veel beter dan mijn laptop? Als het om 10-20 fps gaat dan wacht ik namelijk liever nog een jaar met kopen.
Ik hoor graag jullie advies/tips en bij voorbaat dank.