Hoi allemaal,
Graag jullie advies over het volgende; ik ben bezig met het samenstellen van een nieuwe (game)pc.
Na het nodige zoek en puzzelwerk op diverse websites en fora (o.a. tweakers en hwi) ben ik op het volgende uitgekomen....
(1) Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem is met name bedoeld om games te spelen. ben weliswaar geen die-hard gamer, maar speel wel graag games als: Rome:Total War, Supreme Commander, Company of Heroes, League of Legends, veel indie-games (met lage specs) en wie weet BF4.
Verder uiteraard het standaardwerk: office (word, excel), browsen, dvd kijken.
(2) Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
* Plextor M5S 128GB ssd (nieuw)
* WD green 2TB (nieuw)
* TPLink WN822N wireless wifi-adapter (nieuw)
* Logitech toetsenbordje (inmiddels bijna een decennium in functie)
* Logitech G5 laser mouse (bijna 8 jaar en niet kapot te krijgen)
(3.1) Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie begin
(3.2) en waarom denk je dat?
-Processor; Intel Core i5 4570 Boxed: geen K-variant want ik overklok niet (met huidige PC ook nooit gedaan in de afgelopen 4-5 jaar)
-Moederbord; zoek een kwalitatief goed bord, <€ 100,-
- Kast; goede reviews, goedkoop
- Geheugen: 8GB lijkt me genoeg om even mee vooruit te kunnen
- Voeding: ik neem aan dat 520watt voldoende is
- Grafische kaart: volgens mij is een R9 270-kaart voldoende voor mijn gaming-behoeftes
- Monitor: 1920x1080... bter dan huidige resolutie
(4)Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee, niet echt. Ben alleen op zoek naar degelijke onderdelen, gemiddeld systeem gaat een jaar of 5 mee, upgraden doe ik zelden iets.
(5) Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Het liefst een stil en energiezuinig systeem. Graag een systeem dat er weer een aantal jaten tegen kan.
(6) Budget?
Budget voor de benodigde onderdelen is rond de € 800,- (minder is natuurlijk geen probleem)
Ik denk dat ik inmiddels een leuk systeem heb uitgedacht, maar weet eigenlijk niet of dit systeem wel de juiste onderdelen heeft. Kan iemand hier wellicht een oordeel over geven?
Bij voorbaat dank...
Graag jullie advies over het volgende; ik ben bezig met het samenstellen van een nieuwe (game)pc.
Na het nodige zoek en puzzelwerk op diverse websites en fora (o.a. tweakers en hwi) ben ik op het volgende uitgekomen....
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Corsair Carbide 200R Closed | € 48,- | € 48,- |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 62,90 | € 62,90 |
| 1 | Dell Ultrasharp U2312HM Zwart | € 178,88 | € 178,88 |
| 1 | Gigabyte G1.Sniper B5 | € 79,90 | € 79,90 |
| 1 | Intel Core i5 4570 Boxed | € 164,90 | € 164,90 |
| 1 | Samsung SE-208DB Zwart | € 24,21 | € 24,21 |
| 1 | Sapphire R9 270 2GB DUAL-X (Battlefield 4 Edition) | € 166,62 | € 166,62 |
| 1 | Seasonic M12II Evo 520W | € 66,60 | € 66,60 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 792,01 | |
(1) Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem is met name bedoeld om games te spelen. ben weliswaar geen die-hard gamer, maar speel wel graag games als: Rome:Total War, Supreme Commander, Company of Heroes, League of Legends, veel indie-games (met lage specs) en wie weet BF4.
Verder uiteraard het standaardwerk: office (word, excel), browsen, dvd kijken.
(2) Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
* Plextor M5S 128GB ssd (nieuw)
* WD green 2TB (nieuw)
* TPLink WN822N wireless wifi-adapter (nieuw)
* Logitech toetsenbordje (inmiddels bijna een decennium in functie)
* Logitech G5 laser mouse (bijna 8 jaar en niet kapot te krijgen)
(3.1) Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie begin
(3.2) en waarom denk je dat?
-Processor; Intel Core i5 4570 Boxed: geen K-variant want ik overklok niet (met huidige PC ook nooit gedaan in de afgelopen 4-5 jaar)
-Moederbord; zoek een kwalitatief goed bord, <€ 100,-
- Kast; goede reviews, goedkoop
- Geheugen: 8GB lijkt me genoeg om even mee vooruit te kunnen
- Voeding: ik neem aan dat 520watt voldoende is
- Grafische kaart: volgens mij is een R9 270-kaart voldoende voor mijn gaming-behoeftes
- Monitor: 1920x1080... bter dan huidige resolutie
(4)Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee, niet echt. Ben alleen op zoek naar degelijke onderdelen, gemiddeld systeem gaat een jaar of 5 mee, upgraden doe ik zelden iets.
(5) Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Het liefst een stil en energiezuinig systeem. Graag een systeem dat er weer een aantal jaten tegen kan.
(6) Budget?
Budget voor de benodigde onderdelen is rond de € 800,- (minder is natuurlijk geen probleem)
Ik denk dat ik inmiddels een leuk systeem heb uitgedacht, maar weet eigenlijk niet of dit systeem wel de juiste onderdelen heeft. Kan iemand hier wellicht een oordeel over geven?
Bij voorbaat dank...
[ Voor 6% gewijzigd door FallingLeaves op 09-01-2014 17:13 . Reden: Typo's en wat vergeten ]