Toon posts:

Enthusiast gaming pc on a budget (advies gevraagd)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Welkom!

Ik ben bezig met het bouwen van mijn eerste gaming pc en heb hulp nodig! Een van de zoveelste dan :)
Gelukkig heb ik het makkelijker voor jullie gemaakt en zijn paar onderdelen al van 9livers overgekocht. Wat ik eigenlijk zoek is advies voor de resterende onderdelen.

De onderdelen komen met een link van de officiële site en de aankoopsite. Als iemand een zachtere prijsje weet wil ik het graag horen.

Laten we beginnen!

1. Case
VS-92 Black Windows Edition Information
Aerocool Vs-92 USB 3.0, Window

2. Moederbord
ASRock > Z77 Extreme4
https://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-122429

3. Graka: aagekocht
GIGABYTE - Graphics Card - NVIDIA - PCI Express Solution - GeForce 600 Series - GV-N66TOC-3GD

4. Processor:
ARK | Intel® Core? i5-3570K Processor (6M Cache, up to 3.80 GHz)
https://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-123754

5. RAM : aagekocht
HyperX red | Kingston Technology
(2 van 8 gb)

6. SSD
https://www.4launch.nl/sh...sata600--840-evo/tweakers

7. HDD
(suggesties?) ik wil tot 70 euro gaan of meer vermits echt de moeite waar is, 1TB, 7200rpm en 64mb cache

8. Voeding
Geen idee -> suggesties? (ik was wel aangeraden om een 650w te kopen dit om in de toekomst problemen te vermijden: SLI?)

9. Accessoires
Fans: ik wil ongeveer 5 fans plaatsen in de kast maar allemaal dezelfde kleur (groen of blauw) met led belichting. Suggestie?

Ik sta open voor suggesties om de kast te decoreren met Ledjes of belichte fans.

Bonusvraag:
1. Zou ik gewoon de 250gb SSD kopen en later een HDD? (want ik vind dat ik alleen games speel of films kijk en heb genoeg aan mijn externe hdd van 500gb) Of is dit schijn en ga ik spijt hebben?

• Robbedem
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-03-2025
Het kan nog gemakkelijker als je het in een RML lijstje zet
Handleiding Pricewatch

Verder willen we graag weten waarvoor je de computer gaat gebruiken, wat je budget is, ...
DAA beleid

[ Voor 4% gewijzigd door Robbedem op 10-01-2014 00:11 ]

• Dunta
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20-04 00:46
Jammer dat je dit ramgeheugen al hebt aangeschaft, erg duur voor die performance, had goedkoper gekund.
Laten we beginnen met het nakijken van het lijstje.

Case
Ziet er netjes uit en is natuurlijk altijd anders per persoon, iedereen heeft zijn eigen smaak.

Moederbord
Ziet er ook wel netjes uit, heb even verder gekeken en stuitte op dit moederbord. Het heeft veel goede reviews op tweakers:
pricewatch: MSI Z77A-G45

Processor
Met de processor is niks mis mee, perfect voor game doeleiden.

SSD
Ook niks mis mee verder, heb wel verhalen gehoord dat Crucial iets beter is maar daar houd ik me nooit zo mee bezig, het werkt allemaal toch ;)

HDD
Ik zou voor deze HDD gaan, heeft alles wat je wenst en is nog de goedkoopste ook: pricewatch: WD Blue WD10EZEX, 1TB

Voeding
Als je later sli wilt gebruiken kan je inderdaad beter voor een 650W gaan i.p.v 550. XFX is een goed en betrouwbaar merk: pricewatch: XFX PRO650W

Fans
Zover ik weet is er geen groot verschil per merk als het gaat om fans. Als ik naar de specs kijk zijn dit wel mooie coolers, weinig geluidsproductie. De blauwe maakt minder geluid dan de rode, er waren geen rode coolers van coolermaster of die in de buurt van die geluidsproductie zit: pricewatch: Cooler Master R4-L2R-20AC-GP, 120mm / pricewatch: Revoltec LED-Fan , 120mm

Als je op dit moment moet kiezen voor een HDD of SSD zou ik voor een HDD kiezen aangezien hedendaagse games aardig groot zijn (en films ook) dus kan je meer kwijt. Je kan altijd later nog een SSD kopen en jouw besturingssysteem opnieuw installeren op de SSD.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor het advies!
Ik heb besloten de gids te volgen: reviews: Desktop Best Buy Guide: januari 2014

Uitzonderingen:
Geen CPU koeler: ik ben niet van plan op korte termijn te overclocken
Videokaart: zie OP
RAM: zie OP
Voeding: XFX PRO650W - Prijzen - Tweakers