Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-10 15:37

zwik

randomized

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik weet niet goed waar ik deze vraag moet stellen, maar dit leek me de beste plek.

Een klant van me wil graag een app hebben en heeft daarbij mijn hulp ingeschakeld. Allemaal leuk en aardig maar het probleem waar ik mee zit, is het volgende: Mijn klant heeft een merknaam in licentie en wil dat de app deze merknaam draagt. De naam van de app is bijvoorbeeld 'Coca-Cola' of 'Nike'.

Zodra ik dat hoorde gingen er belletjes rinkelen want ik weet niet hoe dat in zijn werk gaat. Kan ik met mijn bedrijf de app publiceren in bijvoorbeeld de Apple app store zonder problemen? De naam van de licentiehouder zal natuurlijk ook in de App zichtbaar zijn. Mijn naam zal slechts als publisher zichtbaar zijn in de app store. Of doe ik er verstanding aan mijn klant een Apple developer account te laten nemen en onder zijn naam de app te publiceren?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:10
Staat meer professioneel als je klant dat doet. Want dat wekt toch meer vertrouwen op bij de consument. (klant dev account laten nemen)

[ Voor 13% gewijzigd door Freezerator op 09-01-2014 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-10 15:37

zwik

randomized

Topicstarter
Mijn grootste zorg is de juridische kant ervan :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:42
Om in de appstore te publiceren moet je waarschijnlijk aantonen dat je toestemming van de rechthebbenden hebt. Ik neem aan dat je klant die toestemming heeft, desondanks voorzie ik wel een traject waarin je enkele keren met de support afdeling van Apple moet gaan bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:05
t_captain schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 13:13:
Om in de appstore te publiceren moet je waarschijnlijk aantonen dat je toestemming van de rechthebbenden hebt. Ik neem aan dat je klant die toestemming heeft, desondanks voorzie ik wel een traject waarin je enkele keren met de support afdeling van Apple moet gaan bellen.
Is een licentie om een merknaam als bedrijf te gebruiken ook gelijk de toestemming voor allerlei andere zaken?
Als het geen softwarebedrijf is, dan zal goed naar de overeenkomst gekeken moeten worden of dit wel mag.

Geef aan dat dit mogelijk een issue kan zijn en dat je vragen hebt. Laat ze dit uitzoeken en laat het dan aan het bedrijf over.

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:42
Hangt van de licentievoorwaarden af. Ik zou persoonlijk geen app durven publiceren met iemand's logo of merknaam erin, tenzij ik expliciete toestemming heb, specifiek voor die app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Merkenrecht....

Wikipedia: Merkenrecht

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Pagina: 1