Toon posts:

Hoe Steam/Origin Games te verkopen?

Pagina: 1
Acties:
  • 14.207 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik weet niet of dit de juiste plek is om het te vragen maar wist niet waar het anders moest. Ik las op internet dat het legaal is om steam/origin games te verkopen maar mijn vraag is, hoe gaat dit in werking? Hoe kan ik een steam game verkopen?

Bij voorbaat dank.

Grt Cor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hiertoe voorzien deze webshops niet.

Wellicht refereer je aan die Oracle case waarin de EU heeft bepaald dat softwarelicenties doorverkocht mogen worden.
De eerste case waarin gamers in het gelijk worden gesteld die games uit hun (steam/origin) bibliotheek willen verkopen moet zich nog aandoen en ik denk dat tot die tijd alles blijft zoals het was.

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2014 12:26 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Volgens mij kan dit alleen nog als het spel in je 'inventory' staat, spellen die je al gespeeld/geregistreerd hebt zijn geloof ik niet mogelijk.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ah oke, het was ook weer te mooi om waar te zijn! Bedankt voor de snelle reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:27

InFamous

excommunicado

Gamekeys van Steam mogen inderdaad verkocht worden, er zit alleen een maar aan.

- Verkopen van Steam gifts. Dit is niet toegestaan, zie https://support.steampowe...php?p_faqid=549#sellgifts

- Verkopen van een Steam account. Dit is niet toegestaan, zie http://store.steampowered.com/subscriber_agreement/?l=dutch

- Verkoop van/vragen naar Humble Bundle keys. Dit is niet toegestaan. De keys zijn bedoeld voor persoonlijk gebruik. Zie http://support.humblebund...6-general/articles?page=2

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Doos
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-09 16:06

John Doos

ClaudZaque

Je kunt over het algemeen steam keys kopen.
(Dan wel fysiek als digitaal)

Echter heb ik hier al een paar keer een gift gekocht via de V&A.

Keys die al geredeemed zijn kun je niet verkopen.

Dat is helaas wel balen want ik heb erg veel games waarvan ik spijt heb, of niet meer speel etc.
http://steamcommunity.com/id/ultimo1337/games/

Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

John Doos schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 12:17:

Echter heb ik hier al een paar keer een gift gekocht via de V&A
Dat mag dus niet (meer).
Steam gifts mogen niet verkocht worden volgens Steam en hier hebben wij ons aan te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12:51
keys mogen nog wel verkocht worden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destrux
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-08 13:40
Vraagje:

Ik heb een spel gekocht en dit als hardcopy binnen gekregen (5cd's). Het is een battlefield game en in Origin vroeg hij dus om mijn cd key. Deze heb ik ingevuld en het spel gespeeld. Is het nog mogelijk om dit spel door te verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasJ
  • Laatst online: 02-10 09:04
Destrux schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 15:22:
Vraagje:

Ik heb een spel gekocht en dit als hardcopy binnen gekregen (5cd's). Het is een battlefield game en in Origin vroeg hij dus om mijn cd key. Deze heb ik ingevuld en het spel gespeeld. Is het nog mogelijk om dit spel door te verkopen?
Je kan de CDs doorverkopen, maar de game zelf niet. Deze zit namelijk nu aan je Origin account, welke niet doorverkocht mag worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destrux
ThomasJ schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 15:26:
[...]

Je kan de CDs doorverkopen, maar de game zelf niet. Deze zit namelijk nu aan je Origin account, welke niet doorverkocht mag worden.
Bedankt voor je reactie. Dat is vrij zuur dan. Iemand anders heeft natuurlijk weinig aan een spel wat niet gespeeld kan worden aangezien er vooraf aan de installatie meteen naar de key wordt gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opifex
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 01-10 21:04
Ondanks dat de oorspronkelijke vraag van de TS hier niet rechtstreeks aan gelinkt is, vind ik dit wel een interessant discussie onderwerp. Ik heb het enkele jaren geleden ook meegemaakt, in het gouden tijdperk van cod4. Mijn kozijn wou het samen met mij online spelen, maar kocht perongeluk het verkeerde spel. Hij kocht MW2, dat toen pas uitgekomen was, ipv. cod4 (MW1). Hij vroeg aan mij of ik dit spel kon doorverkopen, en heb dit voor hem gedaan.
Later kreeg ik een boze koper aan de telefoon omdat het spel onbruikbaar was omdat mijn kozijn het al had gelinkt aan zijn steam account.
Wat maakt nu dat dit spel waardeloos wordt na gebruik, en een ander spel (dat geen gebruik maakt van Steam/Origin) zijn waarde behoudt en gewoon doorverkocht kan worden?
Je betaald voor beide evenveel, dus lijkt me dit vrij oneerlijk voor de consument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destrux
azziplekkus schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 21:33:
Ondanks dat de oorspronkelijke vraag van de TS hier niet rechtstreeks aan gelinkt is, vind ik dit wel een interessant discussie onderwerp. Ik heb het enkele jaren geleden ook meegemaakt, in het gouden tijdperk van cod4. Mijn kozijn wou het samen met mij online spelen, maar kocht perongeluk het verkeerde spel. Hij kocht MW2, dat toen pas uitgekomen was, ipv. cod4 (MW1). Hij vroeg aan mij of ik dit spel kon doorverkopen, en heb dit voor hem gedaan.
Later kreeg ik een boze koper aan de telefoon omdat het spel onbruikbaar was omdat mijn kozijn het al had gelinkt aan zijn steam account.
Wat maakt nu dat dit spel waardeloos wordt na gebruik, en een ander spel (dat geen gebruik maakt van Steam/Origin) zijn waarde behoudt en gewoon doorverkocht kan worden?
Je betaald voor beide evenveel, dus lijkt me dit vrij oneerlijk voor de consument.
Precies. Ik vind het belachelijk dat je voor een spel van €50,- of meer na activatie ( en dus het spelen van de game) niet meer kan beslissen om de game door te verkopen als deze tegenvalt of wanneer je (zoals in mijn geval) het spel toch niet helemaal lekker kan draaien op de pc. Dat is dus eigenlijk het grote nadeel van de hedendaagse digitale gamewereld. Dit is dan ook een reden dat ik Xbox One games liever gewoon op cd ontvang ipv digitaal aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Ja en een topic kapen van twee jaar oud dat over een totaal ander onderwerp gaat is dus niet de bedoeling. De discussie an sich is interessant maar dan wel in een eigen topic in het juiste subforum.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.