Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe laptop 15,6" met touchscreen

Pagina: 1
Acties:

• brutusl
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:18
Hallo,
Ik ben al tijdje op zoek naar een 15,6" laptop met onderstaande specificatie's:

1920x1080, IPS
touchscreen
i5 van latere generatie
minimaal 6GB geheugen en een 500GB HD
budget maximaal zo'n € 1000,-

Deze selectie (behalve prijs) losgelaten op de Pricewatch geeft 8 resultaten met als enige optie, gezien de prijs, de Asus N550JV-CN270H (IPS) waarbij ik mijn twijfels heb of deze laptop wel is voorzien van een touchscreen.

Binnen mijn budget niet veel keus dus. Misschien iemand anders nog een tip?
Zoekend op internet kwam ik de volgende laptop tegen Asus Q501LA-BBI5T03 (IPS)
Helaas hier niet te koop maar wat een prijsverschil? Of zie ik hier iets over het hoofd?

[ Voor 0% gewijzigd door brutusl op 10-01-2014 05:29 . Reden: toevoeging ]

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-11 21:00

Sick Nick

Drop the top!

pricewatch: Sony Vaio SVF1521T4E

15.5", i7 3e generatie ULV, 8GB ram, 1TB HDD en full hd (geen IPS helaas) en geforce gt 740m

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
https://shop.sony.nl/shop..._GROUP&isHideActive=)/.do

Zelf samen te stellen en wel een ips scherm. Ook kan je hem mooi omklappen om er een grote tablet van te maken.

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:27

charrel

Cortisol4life..

Die multiflip heb ik hier net teruggestuurd na heel veel gezeur met Sony, voornamelijk de reparatie afdeling. Na 3 dagen gebruik zat er een toets los, deze brak af bij het dichtklappen van de laptop. Niet gerepareerd omdat het " onze eigen schuld was"
Toetsenbord maakte op mij geen premium indruk, zat erg veel flex in.
Uiteindelijk weer retour gestuurd naar de Sonystore.

• brutusl
Die Sony laptops komen wel een eind in de goede richting.
Op de website van Sony nog even een Vaio Fit 15E samengesteld waarbij je momenteel, zonder extra kosten, een graphics en processor upgrade krijgt. Van i3-4005U / Intel® HD Graphics naar i5-4200U / NVIDIA® GeForce GT 740M 1GB.
Komt dan in totaal op zo'n 850 euro en dat is inclusief 8GB geheugen.
Op zich wel een nette prijs. Echter geen IPS scherm en omdat ik deze laptop ook voor Lightroom wil gaan gebruiken lijkt mij dit toch wel een zeer zinvolle optie.

Een multiflip wordt 'm ook niet. Ik werk veel met een Panasonic CF-19 (10,1") waarmee dit ook mogelijk is en ik moet zeggen ik gebruikt dit nooit. Wat ik met deze laptop wel veel gebruik is de touchscreen. Vooral zittend op de bank werkt dit voor mij veel prettiger dan een muis of de touchpad.

[ Voor 0% gewijzigd door brutusl op 09-01-2014 19:42 . Reden: alweer typo ]

• Jornv
Wat een apparaat is die panasonic zeg :P Ik denk wel dat het een stuk makkelijker is om de multiflip om te klappen (en weer terug) dus het lijkt me niet onwaarschijnlijk dat je daar dan ook vaker gebruik van zult maken.
Verder zijn er ook heel wat mensen geweest die hem gekocht hebben als laptop omdat er een ips scherm inzit voor een redelijke prijs.
Verder denk ik dat je alleen profijt zult hebben van de videokaart in de fit 15e wanneer je gaat gamen.
En aangezien het toch over allemaal sony laptops gaat, er zijn ook zeer regelmatig kortingscodes te gebruiken voor sony. En anders misschien studentenkorting (via surfspot, mocht je studeren).

• brutusl
Ik zal de multiflip niet helemaal uitsluiten maar is het model met de 1920x1080 ook voorzien van een IPS scherm of geldt dit alleen voor de 2880x1620 versie? Bij de laatste komt ie wel op 1100 euro.

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:47
In de winkel te zien heeft het 1920x1080 ook een IPS scherm. Althans, die schermen springen er echt uit. Ik kan me haast niet voorstellen dat het een TN-paneel is. Maar zeker weten doe ik het niet.

Waarom wil je eigenlijk een touchscreen op je laptop? Ik zie zelf nog steeds niet echt de toegevoegde waarde. Daarbij, de scharnieren zitten altijd aan de onderkant van het scherm. Dat zorgt ervoor dat je scherm altijd gaat wiebelen als je bovenaan het scherm "toucht". Dat lijkt me zo irritant :)

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• Miezjell
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07-09 20:43

• brutusl
Op mijn Panasonic werkt de touchscreen heel goed en heb ik absoluut geen last van een wiebelend scherm.
Misschien dat dit bij "goedkopere" laptops wel het geval is.
Wanneer ik de laptop op mijn bureau heb staan gebruik ik wel een muis. Dan is een touchscreen niet handig.
Zittend op de bank echter gaat er, in mijn opinie althans, niets boven een touchscreen.

De Lenovo E540 heeft 4GB geheugen en geen IPS scherm voor zover ik goed ben geïnformeerd.

• Jornv
Meer geheugen kan er wel in (tot 16 GB), maar over het scherm heb je gelijk. Daarnaast is het een .... resolutie (1366x768).

• Miezjell
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07-09 20:43
brutusl schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 22:08:
De Lenovo E540 heeft 4GB geheugen en geen IPS scherm voor zover ik goed ben geïnformeerd.
Upgrade naar 8GB kost bijna niets. Ik zie verder nergens tussen je eisen staan dat je op zoek bent naar een IPS paneel.. :)

Maar indien dat inderdaad een eis is valt de Lenovo daarop af.

• brutusl
Miezjell schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 23:42:
[...]
Ik zie verder nergens tussen je eisen staan dat je op zoek bent naar een IPS paneel.. :)
Toegevoegd.
Ik had het inderdaad niet opgenomen in mijn openingspost.Verderop in het verhaal heb ik het wel een keer genoemd maar zo is het duidelijker.

• brutusl
Dit zou 'm kunnen worden:

Acer Aspire R7-572G-54208G75ass

I5 4200U
8GB mem
750GB HD
Touchscreen (10 punts)
GeForce® GT750M - 2GB
HD met IPS display

Acer Active Stylus-pen
en een vrij msata slot voor de mogelijkheid van een ssd inbouw.

Met een beetje geluk volgende week bij de Mediamarkt voor € 1199,- € 991,-
En nog € 150,- refund bij Acer.

Komt deze laptop op € 841,-. Lijkt mij geen verkeerde prijs voor een laptop met deze specificatie's!

De touchpad zit op een wat ongebruikelijke plek maar die gebruik ik op mij Panasonic ook eigenlijk nauwelijks. En dat het een Acer is met een wat bedenkelijk kwaliteitsimago neem ik dan maar voor lief.
De beoordelingen van deze laptop zijn over het algemeen genomen niet verkeerd.

• Droid
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-11 18:51
Deze N550 heeft wel touch. Die jij in je openingspost hebt staan niet. pricewatch: Asus N550JV-CM135H

• Jornv
Ik zou voor dat geld voor de Acer gaan.

• brutusl
Ja waarschijnlijk wordt het de Acer R7.
De Asus N550JV-CM135H had ik ook al op mijn lijstje staan. Kwam in mijn openingspost niet voor omdat deze laptop toen meer koste dan 1000 euro. Nu in de aanbieding bij S&F. Net even wat duurder maar ook met touchscreen de Asus N550JV-CM068H. Het enige verschil is volgens mij de harde schijf. 7200rpm/750GB tegen 5400rpm/1TB.

• brutusl
Net voor de finish zag ik dat Mycom de Asus N550JV-CM068H in de aanbieding heeft voor € 799,95
Niet direct leverbaar maar dat is voor mij geen probleem.
Wat is wijsheid, ik dacht dat ik eruit was met de Acer R7 maar nu begin ik toch weer te twijfelen.
Beide laptops hebben vergelijkbare specificatie's.
Asus heeft op zich wel een beter kwaliteitsimago maar over de N550 serie is niet iedereen even positief.

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-11 13:19
Het probleem van de N550 is dat zijn voorloper de N56 beter en goedkoper is.

• Jornv
Ik zou voor de acer gaan. De asus heeft een kwalitatief teleurstellend ips scherm (heb ik vaak gehoord op het forum), de acer daarintegen heeft juist een van de beste ips schermen (dezelfde als de geroemde full hd panelen uit de v5/v7).

• brutusl
De N56 schijnt inderdaad een betere laptop te zijn dan zijn opvolger de N550.
Helaas heeft de N56 geen touchscreen (wel IPS?).

• Jornv
Een goed tn paneel, misschien beter dan het ips paneel in de n550. Echter zou ik persoonlijk de voorkeur geven aan een goede ips.

• EektheMan
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08:12

EektheMan

DPC

Ikzelf heb de n550 met IPS touchscreen. Houdt er rekening mee dat het een glanzend scherm is. Bij bepaald licht kan dat irritant zijn, echter kan het scherm zo fel gezet worden dat ik er tot nog toe bij zonnig weer geen last van heb gehad. Het scherm wiebelt niet bij aanraking. Hier staat ie op nr 5 in de multimedia laptop top 10 van notebookcheck.net. Daar staan nog wat concurrenten tussen die misschien interessant kunnen zijn.

Service van Asus is trouwens erg goed. Tenminste, ik had een aantal vragen en die zijn binnen 24 uur beantwoord. Reparatie heb ik geen ervaring mee.

Het enige negatieve punt tot zover is voor mij het toetsenbord. Doordat het dezelfde kleur heeft als het chassis zijn de letters niet altijd even goed af te lezen. Doordat ik nog niet zo bekend ben waar de letters (russisch) precies geplaatst zijn moet ik nog vaak kijken. Dan merk ik dat de toetsenbordverlichting bij een volledig donkere omgeving goed is af te lezen, maar bij geel kunstlicht wordt het al zeer vlug zeer moeilijk.

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

• brutusl
Zou vandaag even een Acer R7 ophalen bij de Mediamarkt.
Mooi niet dus, niet verkrijgbaar in Assen, niet in Groningen en ook niet (meer) op de website.
Heb, lichtelijk gefrustreerd, direct de Asus N550JV-CM068H bij MyCom gereserveerd voordat deze is uitverkocht.
Verwachte leverdatum is 4 maart dus dat duurt nog even.
Pagina: 1