Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop 600-800€

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een budget van 800€, ik koop hem in belgie (waar de prijzen hoger liggen dan in nederland heb ik al gemerkt).

specificaties:

*i5 of meer
*videokaart Nvidia
*15' of meer
*Goed scherm

Als aanrader heb ik deze laptop gekregen van de winkel in de buurt:

http://www.laptopshop.be/...Mj-1JLg8LsCFcJd3god9g8ARg

Wat vinden jullie van deze?

• Momentumlol
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 26-11 13:48

Momentumlol

Car Fanatic

Asus is een prima merk. Voor dat geld lijkt het mij een goede laptop, wel jammer dat er geen SSD in zit. Verwacht echter niet te veel van die 720m, dit is een mobility kaart. Het is dus geen aparte videokaart. Echter is dit veelvoorkomend door de beperkte ruimte die je hebt in een laptop.

Hier een linkje voor benchmarks van de verschillende laptopgpu's: http://www.notebookcheck....Benchmark-List.844.0.html

Knutsel'n met technologie -- Car Fanatic -- Football shirt collector --

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt voor je snelle reactie, ik ga hem niet gebruiken voor te gamen dus hoop ik dat die videokaart wel goed genoeg is? :)

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:32

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

De videokaart die er in zit is niet bijster veel sneller (1.5x) dan de integrated graphics van Intel, je zal toch naar een betere kaart moeten kijken als je wilt gamen.

Edit:
Ik weet niet of het een bewuste keuze is maar de Laptop is Azerty en niet Qwerty.

Je kan in de pricewatch heel makkelijk zelf filters instellen.
http://tweakers.net/pricewatch/354922/msi-gaming-series-ge60-2oc-225nl/specificaties/

15.6 inch, 1080p scherm, 750m, 800 euro. Lijkt mij een betere optie.

Gevonden met dit filter.

[ Voor 75% gewijzigd door Sp3ci3s8472 op 09-01-2014 10:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Sp3ci3s8472 schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 10:37:
De videokaart die er in zit is niet bijster veel sneller (1.5x) dan de integrated graphics van Intel, je zal toch naar een betere kaart moeten kijken als je wilt gamen.

Edit:
Ik weet niet of het een bewuste keuze is maar de Laptop is Azerty en niet Qwerty.
Ja ik ben gewend van met azerty te werken :)

En ik ben niet van plan om te gamen dus hoop ik dat deze videokaart wel voldoet?

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Tenzij je echt een Nvidia kaart nodig hebt dan raad ik je aan om een laptop te nemen zonder videokaart maar gewoon de integrated graphics te gebruiken. Geld wat je hiermee bespaard kan je in zakelijke variant van een laptop stoppen (die zijn meestal steviger) of een SSD.

Verwijderd

Topicstarter
Sp3ci3s8472 schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 10:44:
Tenzij je echt een Nvidia kaart nodig hebt dan raad ik je aan om een laptop te nemen zonder videokaart maar gewoon de integrated graphics te gebruiken. Geld wat je hiermee bespaard kan je in zakelijke variant van een laptop stoppen (die zijn meestal steviger) of een SSD.
Oke bedankt voor de info :)

Buiten de videokaart zijn de andere specs wel voldoende voor niet game-gebruik?

• Momentumlol

Momentumlol

Car Fanatic

De specs zijn prima voor als je niet wil gamen. Echter, als je toch niet gamed kan je met elke onboard graphics al af eigenlijk, tenzij je series wil kijken op hoge kwali etc dan kan het zijn dat dat wat hapert. Het inderdaad misschien handiger om te zoeken naar een laptop met een SSD, aangezien je die nvidea 720m wss niet eens echt nodig hebt. SSD is erg fijn werken, versnelt je pc aanzienlijk in de laadtijden.

• kaasplank1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-11 09:57
het scherm heeft een lage resolutie, is ook wel een puntje om op te letten. full hd of 900p werkt toch een stuk fijner.

( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)

Verwijderd

Topicstarter
Is het niet moeilijk om onder de prijs van 800€ te blijven met een full hd scherm?

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-11 23:35
In België kun je helaas de Thinkpad Edge E540/E531 samenstellen. Hij staat wel op de website, en bij laptopshop.be zijn ze ook leverbaar, maar dan veel duurder. Je krijgt deze: http://www.laptopshop.be/...-e531-n4ib8mb-azerty.html Maar dan zit je helaas weer €50 boven budget. Weet niet wanneer Lenovo ze op de website gaat verkopen.

Verwijderd

Topicstarter
lucash schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 11:39:
In België kun je helaas de Thinkpad Edge E540/E531 samenstellen. Hij staat wel op de website, en bij laptopshop.be zijn ze ook leverbaar, maar dan veel duurder. Je krijgt deze: http://www.laptopshop.be/...-e531-n4ib8mb-azerty.html Maar dan zit je helaas weer €50 boven budget. Weet niet wanneer Lenovo ze op de website gaat verkopen.
Hmm ja het is niet de bedoeling om boven het budget te gaan, liever zelfs eronder :D
Persoonlijk vind ik de lenovo's ook niet zo goed eruit zien en design vind ik ook wel redelijk belangrijk :)

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Via dell kan je vaak leuke dingen bestellen, op tweakers is ook een topic met kortingscodes.

Een full hd scherm moet makkelijk kunnen met 800 euro budget (zie de laptop waar ik naar linkte, deze had zelfs betere specs).

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-11 23:35
Wat ga je eigenlijk wel allemaal doen? Lees ff LAA beleid door. Misschien heb je zelfs genoeg aan een laptop van €400. Maar volgens mij krijg je idd een Dell 15R met Full HD scherm.

Verwijderd

Topicstarter
Sp3ci3s8472 schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 11:48:
Via dell kan je vaak leuke dingen bestellen, op tweakers is ook een topic met kortingscodes.

Een full hd scherm moet makkelijk kunnen met 800 euro budget (zie de laptop waar ik naar linkte, deze had zelfs betere specs).
Die waarnaar je linkte kost in belgie 850€ :) Probleem is dat ik de laptop in een winkel moet kopen van mijn ouders en daar vragen ze altijd meer als online dus eigenlijk moet ik een pc vinden online voor max. 725€

Verwijderd

Topicstarter
lucash schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 11:51:
Wat ga je eigenlijk wel allemaal doen? Lees ff LAA beleid door. Misschien heb je zelfs genoeg aan een laptop van €400. Maar volgens mij krijg je idd een Dell 15R met Full HD scherm.
Wat ik ermee ga doen:

*word, excell,...
*surfen (3-5u per dag)
*films downloaden + kijken

Niet zo'n zware activiteiten maar ik ben een groot voorstander van snel werkende pc's dus wil niet een pc van 500€ die blijft hangen als ik aan het surfen ben ofzo :D

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
Punten om op te letten zijn dus: ssd (zodat je lekker snel kunt werken) en full hd scherm (zodat je fijn series kan kijken, als het even kan ips want dat is veel mooier)

Hoewel over het budget zijn de volgende laptops misschien het overwegen waard: http://www.sony.be/lang/nl/customise/vn-fit-a Ten minste de 14 en 15 inch varianten.

Verwijderd

Topicstarter
Jornv schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 12:50:
Punten om op te letten zijn dus: ssd (zodat je lekker snel kunt werken) en full hd scherm (zodat je fijn series kan kijken, als het even kan ips want dat is veel mooier)

Hoewel over het budget zijn de volgende laptops misschien het overwegen waard: http://www.sony.be/lang/nl/customise/vn-fit-a Ten minste de 14 en 15 inch varianten.
Ja ssd ken ik eigenlijk niet maar ik lees het overal wel dat het verschrikkelijk veel doet aan de snelheid.

Even een vraagje daarbij:

ik heb altijd gezegd dat ik i5 of hoger wou maar als ik nu naar i3 ga maar + ssd ben ik dan sneller af? Want met i3 zou ik de prijs kunnen drukken.

Inderdaad full hd zou fijn zijn maar lees ook geregeld dat dit niet zo goed is op 15 inch schermen? En 17 inch heb ik nu maar is nogal zwaar en ongemakkelijk om altijd mee naar school te sleuren.

+ Zoals ik hierboven als vermeld heb moet het bij een winkel gekocht worden (meerkost van minstens 50€ op de internetprijs)

Conclusie: ik ga ergens op moeten besparen, maar welk is het beste om toch nog een degelijke laptop te hebben?

• Momentumlol

Momentumlol

Car Fanatic

Verwijderd schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 12:58:
[...]

Ja ssd ken ik eigenlijk niet maar ik lees het overal wel dat het verschrikkelijk veel doet aan de snelheid.

Even een vraagje daarbij:

ik heb altijd gezegd dat ik i5 of hoger wou maar als ik nu naar i3 ga maar + ssd ben ik dan sneller af? Want met i3 zou ik de prijs kunnen drukken.

Inderdaad full hd zou fijn zijn maar lees ook geregeld dat dit niet zo goed is op 15 inch schermen? En 17 inch heb ik nu maar is nogal zwaar en ongemakkelijk om altijd mee naar school te sleuren.

+ Zoals ik hierboven als vermeld heb moet het bij een winkel gekocht worden (meerkost van minstens 50€ op de internetprijs)

Conclusie: ik ga ergens op moeten besparen, maar welk is het beste om toch nog een degelijke laptop te hebben?
Voor het geen wat jij gaat doen heb je denk ik meer baat bij een i3 + ssd. Een i5 is eigenlijk overkill bij het doorgaanse gebruik. Daarbij, het blijven haken van internet heeft vaker met je internetverbinding te maken dan dat de pc het niet aan kan. En met alle moderne processoren hoef je daar geen zorgen om te maken. Ik heb persoonlijk ook een 15,6 inch, omdat ik 17 inch te log vind om mee te slepen.

Ik zou dus voor een 15,6 inch gaan met SSD. Een SSD is echt een verademing in het gebruiksgemakt. Opstarten in no-time, laadtijden van het opstarten van programma's wordt miniem (mits op de SSD geinstalleerd ofc). Handigste is meestal een kleinere SSD (bijv 120GB) icm een normale HDD (500gb bijv). Ik weet niet precies hoeveel laptop zon dergelijke combo aanbieden, maar daar zou je dan even naar moeten kijken.

Nog even ter uitleg: een SSD maakt gebruik van flashgeheugen ipv schrijfgeheugen. Hierdoor kan de data veel sneller overgezet worden. Schrijfgeheugen maakt nog gebruik van de ''oude'' methode van het pennetje over fysieke harde schijven.

[ Voor 6% gewijzigd door Momentumlol op 09-01-2014 13:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Momentumlol schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 13:05:
[...]

Voor het geen wat jij gaat doen heb je denk ik meer baat bij een i3 + ssd. Een i5 is eigenlijk overkill bij het doorgaanse gebruik. Daarbij, het blijven haken van internet heeft vaker met je internetverbinding te maken dan dat de pc het niet aan kan. En met alle moderne processoren hoef je daar geen zorgen om te maken. Ik heb persoonlijk ook een 15,6 inch, omdat ik 17 inch te log vind om mee te slepen.

Ik zou dus voor een 15,6 inch gaan met SSD. Een SSD is echt een verademing in het gebruiksgemakt. Opstarten in no-time, laadtijden van het opstarten van programma's wordt miniem (mits op de SSD geinstalleerd ofc). Handigste is meestal een kleinere SSD (bijv 120GB) icm een normale HDD (500gb bijv). Ik weet niet precies hoeveel laptop zon dergelijke combo aanbieden, maar daar zou je dan even naar moeten kijken.
Heb er al naar gezocht en binnen mijn prijscategorie geen enkele..
Ik zou dan gewoon een i3 gaan kopen in de winkel en deze zelf installeren (blijkt mee te vallen) of door ne vriend dieje er iets van kent laten installeren.

• Momentumlol

Momentumlol

Car Fanatic

Verwijderd schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 13:07:
[...]

Heb er al naar gezocht en binnen mijn prijscategorie geen enkele..
Ik zou dan gewoon een i3 gaan kopen in de winkel en deze zelf installeren (blijkt mee te vallen) of door ne vriend dieje er iets van kent laten installeren.
Er later een SSD in plaatsen moet inderdaad wel mogelijk zijn door iemand die er een beetje verstand van heeft. Moet je alleen even goed op letten dat je moederbord dit wel ondersteund. SSD's benodigen namelijk zogenaamde SATA600 aansluitingen. Verder zijn ze meestal 2,5 inch, dus gebruiken ze een 2,5 inch bay in je laptop.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:29

Quad

Doof

Misschien eens kijken naar de Lenovo IdeaPad G500?
Ik heb gisteren een splinternieuwe IdeaPad G700 onder handen genomen, het design is strak en modern en geen stickers op de behuizing. Hij voelt ook super degelijk aan en het scherm was mooi en helder.

Helaas geen 1080p maar goed, degelijk is die wel en niet bijster duur (€700 max)
Met 1080p heb je hier een aantal Acer laptops.

[ Voor 26% gewijzigd door Quad op 09-01-2014 13:16 ]

Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd

• Momentumlol

Momentumlol

Car Fanatic

Ik zou eerder voor Lenovo of Asus gaan dan Acer, daar zijn nog wel eens problemen mee merk ik in mijn omgeving

• Quad

Quad

Doof

De E1 en de V3 heb ik niet zo veel vertrouwen in nee, de V5 schijnt wel een goede laptop te zijn met ook een erg goed scherm.

[ Voor 29% gewijzigd door Quad op 09-01-2014 13:22 ]

nggyu nglyd

Verwijderd

Topicstarter
Ideapad G700 ziet er inderdaad niet slecht uit! Maar die gaat maar niet binnen mijn budget blijven denk (met ssd). Ideapad G500 vind ik persoonlijk niet echt een fatsoenlijk design, dan bespaar ik liever op iets anders :)

Acer heb ik ook nog niet veel goeds over gehoord, maar de Aspire V5 ziet er wel nice uit maar ook hier hetzelfde buiten budget..

Btw: welk is een goede ssd? Zie dat de prijzen verschillen tussen 50€-...?

• Momentumlol

Momentumlol

Car Fanatic

Samsung EVO en Kingston zijn aan te raden. Vermijd vooral merken zoals ADATA

Verwijderd

Topicstarter
Momentumlol schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 13:39:
Samsung EVO en Kingston zijn aan te raden. Vermijd vooral merken zoals ADATA
Hoeveel GB raad je minstens aan?

• Momentumlol

Momentumlol

Car Fanatic

Minstens 120gb. Je OS neemt namelijk al een deel van je SSD in (35-40GB). Dus 60gb houd je amper wat voor over om andere software op te zetten dan.

• Quad

Quad

Doof

Ik zou eens kijken naar de Crucial M500 240GB, die is met €120,- nu wel aantrekkelijk geprijst.
Heb deze zelf in november vorig jaar voor €133,- opgehaald.

nggyu nglyd

• Momentumlol

Momentumlol

Car Fanatic

Dit zijn bijvoorbeeld goede SSD's

#ProductPrijsSubtotaal
1Kingston SSDNow V300 120GB€ 69,77€ 69,77
1Samsung 840 EVO 120GB€ 81,90€ 81,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 151,67

[ Voor 25% gewijzigd door Momentumlol op 09-01-2014 13:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Quad schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 13:43:
Ik zou eens kijken naar de Crucial M500 240GB, die is met €120,- nu wel aantrekkelijk geprijst.
Heb deze zelf in november vorig jaar voor €133,- opgehaald.
Oke zal ik doen, moet ik enkel nog een laptop vinden voor ongeveer 600€ met een goed scherm en degelijk design (wordt moeilijker :D)

Verwijderd

Topicstarter
Momentumlol schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 13:44:
Dit zijn bijvoorbeeld goede SSD's

[tr]
[td bgcolor=#fafafa align=center]1[/td]
[td bgcolor=#fafafa]Kingston SSDNow V300 120GB[/td]
[td bgcolor=#fafafa]€ 69,77[/td]
[td bgcolor=#fafafa]€ 69,77[/td]
[/tr]
[tr]
[td bgcolor=#fafafa align=center]1[/td]
[td bgcolor=#fafafa]Samsung 840 EVO 120GB[/td]
[td bgcolor=#fafafa]€ 81,90[/td]
[td bgcolor=#fafafa]€ 81,90[/td]
[/tr]
[tr]
[td bgcolor=#ededed colspan=2]Bekijk collectie

[/table]
Hmm die zijn al wat goedkoper, dus meer geld voor mijn laptop :D

• Momentumlol

Momentumlol

Car Fanatic

Verwijderd schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 13:45:
[...]

Hmm die zijn al wat goedkoper, dus meer geld voor mijn laptop :D
Klopt. En series en films kijken kan ook prima vanaf de normale harddrive.

Verwijderd

Topicstarter
Oke dus laten we stellen ssd van ongeveer 100€, dan heb ik nog 700€ over. Ik moet hem echter in ne winkel kopen dus onlineprijs van ongeveer 600-625€..:)

• Quad

Quad

Doof

Verwijderd schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 13:48:
Oke dus laten we stellen ssd van ongeveer 100€, dan heb ik nog 700€ over. Ik moet hem echter in ne winkel kopen dus onlineprijs van ongeveer 600-625€..:)
Wat is de exacte reden dat je het in een winkel moet halen?

nggyu nglyd

Verwijderd

Topicstarter
Quad schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 13:48:
[...]

Ik heb daar mijn vorige laptop ook gekocht en dat is een kennis van mijn ouders. Service is daar perfect, kan mijn laptop daar elk moment binnen doen en is altijd op één-twee dagen gefixed. Verder zijn mijn ouders geen fan van grote aankopen via het internet enzo. Kan er weinig tegen inbrengen aangezien zij voor het grootste deel mijn laptop sponsoren :D

• Momentumlol

Momentumlol

Car Fanatic

Quad schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 13:48:
[...]

Wellicht wil hij de mogelijkheid om in een fysieke winkel terug te komen wanneer er iets mee schort? Wanneer het even kan koop ik ook liever in een winkel.

• Quad

Quad

Doof

Verwijderd schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 13:51:
[...]

Ik heb daar mijn vorige laptop ook gekocht en dat is een kennis van mijn ouders. Service is daar perfect, kan mijn laptop daar elk moment binnen doen en is altijd op één-twee dagen gefixed. Verder zijn mijn ouders geen fan van grote aankopen via het internet enzo. Kan er weinig tegen inbrengen aangezien zij voor het grootste deel mijn laptop sponsoren :D
Welke winkel gaat het dan over? Hebben ze een website waar je naar notebooks kan zoeken?

nggyu nglyd

• Momentumlol

Momentumlol

Car Fanatic

Verwijderd schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 13:51:
[...]

Prima, help je je kennis ook weer verder :) En je kan er mee terug als je er wat mee hebt. Wellicht kan hij ook de SSD er dan voor je inzetten??

[ Voor 4% gewijzigd door Momentumlol op 09-01-2014 13:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Quad schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 13:52:
[...]

Welke winkel gaat het dan over? Hebben ze een website waar je naar notebooks kan zoeken?
Klein electrohandeltje in mijn dorp. Hebben geen site waar hun laptops opstaan maar de meeste kan ik wel bij hen bestellen. Heb ik vorige keer ook zo gedaan, gewoon op internet gezocht en dan gevraagd of ze die konden bestellen :)

Verwijderd

Topicstarter
Momentumlol schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 13:53:
[...]

Prima, help je je kennis ook weer verder :) En je kan er mee terug als je er wat mee hebt. Wellicht kan hij ook de SSD er dan voor je inzetten??
Waarschijnlijk zal hij dit wel kunnen ja :)

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:20
Ook wel eens aan gedacht om een order online te plaatsen bij een webshop in de buurt en hem bij het afhalen te betalen?

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v154 + HW P1

• Quad

Quad

Doof

Laten we zo stellen, de fullHD optie valt dan af. Je kan niet meer aan een Dell Inspiron 15R komen voor €550,- bijvoorbeeld.
Dan rest nog, heb je meer aan een 17" of 15,6" laptop? Sleep je er veel mee en wil je hem vaak op schoot ga je kijken naar een 15,6" en als dat niet uit maakt is een 17,3" laptop een goede aanrader, heb je in elk geval meer pixels dan op een 15,6" laptop.

nggyu nglyd

Verwijderd

Topicstarter
Headshot_NL schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 13:57:
Ook wel eens aan gedacht om een order online te plaatsen bij een webshop in de buurt en hem bij het afhalen te betalen?
Bij mijn ouders gaat het specifiek over deze winkel eigenlijk omdat het een kennis is :)

Verwijderd

Topicstarter
Quad schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 13:58:
Laten we zo stellen, de fullHD optie valt dan af. Je kan niet meer aan een Dell Inspiron 15R komen voor €550,- bijvoorbeeld.
Dan rest nog, heb je meer aan een 17" of 15,6" laptop? Sleep je er veel mee en wil je hem vaak op schoot ga je kijken naar een 15,6" en als dat niet uit maakt is een 17,3" laptop een goede aanrader, heb je in elk geval meer pixels dan op een 15,6" laptop.
Liefst 15 inch omdat ik nu 17 inch heb en dat is best wel ongemakkelijk en ik sleur er veel mee ja :)

EDIT: wel voor 600€ lijkt me? http://www.dell.com/be/p/inspiron-15r-5521/pd

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2014 14:07 ]

• Quad

Quad

Doof

Wat ik zo snel heb gevonden is de Lenovo Essential B5400.

En ja, je moet het gewoon bestellen bij Laptopshop.be (webshop van Coolblue met aantal winkels in NL). Bestel een SSD erbij en laat die kennis van jou het maar installeren, jij een goedkope laptop en je kennis die hem mag afmaken.

Wat betreft Dell, heb een Dell Inspiron 17R thuis staan die retour gaat komende dagen omdat A, een Noors toetsenbord op zat ipv US, Dell wilde geen US toetsenbord leveren omdat deze niet op voorraad zijn, B er zit een deukje in de behuizing bij de palmrest en C de hoek links onder is niet netjes afgewerkt.

Waar wij hier eerder op doelen is de Dell Inspiron 15R SE, deze hadden een FullHD mat scherm, maar zijn uit productie gehaald.

[ Voor 34% gewijzigd door Quad op 09-01-2014 14:10 ]

nggyu nglyd

Verwijderd

Topicstarter
Quad schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 14:08:
Wat ik zo snel heb gevonden is de Lenovo Essential B5400.

En ja, je moet het gewoon bestellen bij Laptopshop.be (webshop van Coolblue met aantal winkels in NL). Bestel een SSD erbij en laat die kennis van jou het maar installeren, jij een goedkope laptop en je kennis die hem mag afmaken.
Is die dell dan niet goedkoper?

• Momentumlol

Momentumlol

Car Fanatic

Headshot_NL schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 13:57:
Bij lang niet alle winkels kan dit. Ook wel te begrijpen, aangezien het percentage teruggestuurde producten toch altijd nog redelijk hoog is en de webwinkels ook geen torenhoge vooraad willen.

• Momentumlol

Momentumlol

Car Fanatic

Dell Inspiron 15 met i3 al wel eens bekeken? ik zie hem op de NL site voor 519 euro staan http://www.dell.com/nl/p/...facets=41103~0~199307&p=1

• Quad

Quad

Doof

Momentumlol schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 14:13:
Dell Inspiron 15 met i3 al wel eens bekeken? ik zie hem op de NL site voor 519 euro staan http://www.dell.com/nl/p/...facets=41103~0~199307&p=1
Op zich leuk laptopje, heeft mijn zus, haar schoonvader heeft die met i5. Werken prima maar zijn niet de snelste laptops in gebruik. Met SSD is het een iets ander verhaal. :)

nggyu nglyd

• Momentumlol

Momentumlol

Car Fanatic

Met een SSD is zelfs een Chromebook met een Celeron 1.6ghz processor snel

Verwijderd

Topicstarter
Quad schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 14:15:
[...]

Op zich leuk laptopje, heeft mijn zus, haar schoonvader heeft die met i5. Werken prima maar zijn niet de snelste laptops in gebruik. Met SSD is het een iets ander verhaal. :)
Dus als ik daar een ssd in plaats dan is hij beter dan die asus?

http://www.laptopshop.be/...Mj-1JLg8LsCFcJd3god9g8ARg

• Momentumlol

Momentumlol

Car Fanatic

Beter in de zin van fijner werken wel denk ik ja. Alleen moet je tegenover de asus iets opslag inleveren. In de dell zit een 750gb (i5 inspiron 15) hdd, daar komt dan dus nog die 120gb bij van de SSD. De asus heeft 1gb HDD.

Qua snelheid van het werken: Dell + SSD werkt dan zéker sneller. Het opstarten met een ssd duurt een keer 6 seconden met een SSD. Met een HDD toch al wel snel een halve minuut.

Kies trouwens voor de i5 versie. Die is maar 10 euro duurder en Touchscreen beeldscherm heb je vrij weinig aan, aangezien die dan zo smerig als de neten wordt.

[ Voor 18% gewijzigd door Momentumlol op 09-01-2014 14:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Momentumlol schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 14:20:
Beter in de zin van fijner werken wel denk ik ja. Alleen moet je tegenover de asus iets opslag inleveren. In de dell zit een 500gb hdd, daar komt dan dus nog die 120gb bij van de SSD. De asus heeft 1gb HDD.

Qua snelheid van het werken: Dell + SSD werkt dan zéker sneller. Het opstarten met een ssd duurt een keer 6 seconden met een SSD. Met een HDD toch al wel snel een halve minuut.
Mja opstarten is nu niet zo'n erg vind ik :) Mij gaat het hem meer over het vlekkeloos surfen, films downloaden + kijken enzovoort. Ook heb ik vaak veel dingen tegelijk openstaan (5-6 tabbladen + excell + word + spotify...) daar gaat het mij vooral om :)

Verwijderd

Topicstarter
Beter in de zin van fijner werken wel denk ik ja. Alleen moet je tegenover de asus iets opslag inleveren. In de dell zit een 750gb (i5 inspiron 15) hdd, daar komt dan dus nog die 120gb bij van de SSD. De asus heeft 1gb HDD.

Kies trouwens voor de i5 versie. Die is maar 10 euro duurder en Touchscreen beeldscherm heb je vrij weinig aan, aangezien die dan zo smerig als de neten wordt.
Ja touchscreen heb ik niet nodig, heb ik me ipad voor :D

• Momentumlol

Momentumlol

Car Fanatic

Verwijderd schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 14:23:
[...]

Mja opstarten is nu niet zo'n erg vind ik :) Mij gaat het hem meer over het vlekkeloos surfen, films downloaden + kijken enzovoort. Ook heb ik vaak veel dingen tegelijk openstaan (5-6 tabbladen + excell + word + spotify...) daar gaat het mij vooral om :)
Nogmaals, vlekkeloos downloaden is meer afhankelijk van je internetsnelheid. Je pc kan het makkelijk aan. Ook in 5-6 tabbladen werken is geen enkel probleem. Met een i5 niet en ook met een i3 niet.

Verwijderd

Topicstarter
Momentumlol schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 14:24:
[...]

Nogmaals, vlekkeloos downloaden is meer afhankelijk van je internetsnelheid. Je pc kan het makkelijk aan. Ook in 5-6 tabbladen werken is geen enkel probleem. Met een i5 niet en ook met een i3 niet.
Ja dacht ik al wel hoor want mijn houdige laptop kan het ook al aan en dat is deze:

http://www.laptopshop.be/...0ij-ty085v-be-azerty.html

• Momentumlol

Momentumlol

Car Fanatic

Dan heb je bijna hetzelfde als mijn huidige studielaptop. Ik heb een k50, vanwaar ik deze reactie nu typ.

Verwijderd

Topicstarter
Momentumlol schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 14:26:
Dan heb je bijna hetzelfde als mijn huidige studielaptop. Ik heb een k50, vanwaar ik deze reactie nu typ.
Ben er zeer tevreden van maar men batterij is helemaal naar de klote en mijn beeldscherm flikkert constant bij een te zwarte achtergrond (zeer irritant bij films)

• Momentumlol

Momentumlol

Car Fanatic

Mijn accu is ook niet helemaal jovel meer. Maar dat is ook te verwachten na 5 jaar, die dingen gaan ook maar een beperkte tijd mee. Ik ben er verder ook tevreden mee. Asus is oersterk.

Verwijderd

Topicstarter
Momentumlol schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 14:28:
Mijn accu is ook niet helemaal jovel meer. Maar dat is ook te verwachten na 5 jaar, die dingen gaan ook maar een beperkte tijd mee. Ik ben er verder ook tevreden mee. Asus is oersterk.
Jep daarom dat ik graag terug een asus had gehad :D

• Momentumlol

Momentumlol

Car Fanatic

Dell is ook prima hoor. versta me niet verkeerd.

• Quad

Quad

Doof

Let op met wat je zegt met 'erbij'.
Als de TS niet wil kloten met een HDD caddy dan heeft hij een probleem, namelijk dat de HDD in een externe behuizing moet ipv intern houden in de laptop.

Ik heb het zelf als volgt, de SSD in mijn ODD slot middels een HDD caddy en de HDD op de originele plek.

nggyu nglyd

Verwijderd

Topicstarter
Momentumlol schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 14:32:
Dell is ook prima hoor. versta me niet verkeerd.
Ja geloof ik best :)

Maar als ik het nu allemaal zo een beetje op een rijtje zet ga ik niet zoveel winst halen uit het nemen van de Dell + ssd ipv de Asus.

De prijs gaat ongeveer overeenkomen, als ik de asus neem heb ik terug hetzelfde merk (niet zo belangrijk maar wel handig).

Het mindere punt aan de asus was eigenlijk het scherm maar volgens mij is dit zo ongeveer hetzelfde als bij die Dell niet?

Dus zou ik niet gewoon de Asus nemen? Of wat vinden jullie?

Verwijderd

Topicstarter
Quad schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 14:34:
[...]

Let op met wat je zegt met 'erbij'.
Als de TS niet wil kloten met een HDD caddy dan heeft hij een probleem, namelijk dat de HDD in een externe behuizing moet ipv intern houden in de laptop.

Ik heb het zelf als volgt, de SSD in mijn ODD slot middels een HDD caddy en de HDD op de originele plek.
Dat is te technisch voor mij :D

• Quad

Quad

Doof

Die Asus is een prima ding, €700,- en bij een van de beste webwinkels wat er is. En dan overdrijf ik niet. :)
Verwijderd schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 14:39:
[...]

Dat is te technisch voor mij :D
Als je de SSD erbij wilt moet je DVD drive het veld ruimen en vervangen worden door een zogenoemde HDD caddy.

Op die manier heb je dus een SSD + HDD in je laptop.

[ Voor 80% gewijzigd door Quad op 09-01-2014 14:42 ]

nggyu nglyd

Verwijderd

Topicstarter
Quad schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 14:40:
Die Asus is een prima ding, €700,- en bij een van de beste webwinkels wat er is. En dan overdrijf ik niet. :)
Ik betaal hem wel 760€ in de winkel maar bon mijn ouders willen het zo :D Dus conclusie gewoon die asus nemen?

• Momentumlol

Momentumlol

Car Fanatic

Overleg van te voren wat die kennis van je wat ie kan doen aangaande de SSD, om teleurstelling te voorkomen. Het kan idd zijn dat je je normale HDD dan extern moet (aan een usb), dat is het minpunt.

• Momentumlol

Momentumlol

Car Fanatic

Verwijderd schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 14:41:
[...]

Ik betaal hem wel 760€ in de winkel maar bon mijn ouders willen het zo :D Dus conclusie gewoon die asus nemen?
Als het SSD verhaal te lastig wordt, kan je gewoon de Asus nemen die is prima. En die webshop is betrouwbaar, is een onderdeel van coolblue.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik zal daar deze week ergens is gaan luisteren en dan laat ik wel iets weten hier :) Alvast bedankt allemaal voor de informatie!

• Momentumlol

Momentumlol

Car Fanatic

Succes ermee!

Verwijderd

Topicstarter
Heb hem vandaag al gaan bestellen, de Asus! Wat een lekker ding seg :D
Zeer dun, licht en stevig design! Veel beter dan mijn plastic aanvullende Asus van nu, op deze zie je ook alle vingerafdrukken wat niet meer is op deze nieuwe! Ben heel tevreden van, ssd was niet echt nodig zeiden ze omdat het duurder zou uitvallen en het niet zo veel verschil zou uitmaken voor mijn gebruik :)

• Momentumlol

Momentumlol

Car Fanatic

Veel plezier met je nieuwe laptop alvast Chinaphone!

• Quad

Quad

Doof

Verwijderd schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 10:50:
Heb hem vandaag al gaan bestellen, de Asus! Wat een lekker ding seg :D
Zeer dun, licht en stevig design! Veel beter dan mijn plastic aanvullende Asus van nu, op deze zie je ook alle vingerafdrukken wat niet meer is op deze nieuwe! Ben heel tevreden van, ssd was niet echt nodig zeiden ze omdat het duurder zou uitvallen en het niet zo veel verschil zou uitmaken voor mijn gebruik :)
Tot dat je wel een systeem met SSD in gebruik hebt genomen, dan wil je niet snel meer terug. :+
Reden dat ik op dit moment op alle 3 de laptops in huis en desktop ook een SSD in heb geplaatst.

nggyu nglyd

Verwijderd

Topicstarter
@Momentumlol: thanks! :D

@Quad: Ja dat kan goed zijn maar momenteel past het niet in mijn budget :D Misschien dat ik er later nog wel een in ga laten plaatsen :D
Pagina: 1