Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Screen capture software

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede-tweakers,

ik ben op dit moment op zoek naar screen capture software. De bedoeling is dat ik deze ga gebruiken om instructie filmpjes te maken.

Nu heb ik wel een aantal stukken software gevonden (gratis), echter krijg je hier vaak watermerken in of zijn ze beperkt in gebruik.

De belangrijkste voorwaarde is dat ik mijn bureaublad (en alles wat ik hierop doe) kan opnemen. de software (waar instructie filmpjes van gemaakt dient te worden) staat in virtuele machines, dus deze kan ik zo naar voren haren. Een tweede belangrijke voorwaarde is dat ik audio kan toevoegen die ik zelf inspreek via een microfoon. en alles natuurlijk zonder watermerk.

Bestandsformaten mogen de meest gangbare zijn. zoals avi, mpeg mov etc. Hier zitten niet zo heel veel eisen aan.

Software mag zowel betaald zijn als gratis. Graag roep ik jullie hulp in aangezien ik vrij weinig ervaring heb met dit soort software :)

met vriendelijke groet,

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Google : Camtasia Studio.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Verwijderd schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 08:45:
Nu heb ik wel een aantal stukken software gevonden (gratis), echter krijg je hier vaak watermerken in of zijn ze beperkt in gebruik.
[...]
Software mag zowel betaald zijn als gratis.
Betaal de software en weg zijn de watermerken of de gebruiksbeperking?

De hamvraag is dan: wat heb je al gevonden wat niet voldoet?

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-11 12:37
Wat is er mis met de Windows screen-capture? Eventueel een ALT-PrtScn als je binnen het venster wilt blijven. Enige wat daar niet mee lukt is een volledige website bijvoorbeeld. Heb je dat nodig?

En als de software betaald mag zijn, dan heb je natuurlijk geen last meer van watermerken :)

Verwijderd

Snagit doet precies wat je wil, gebruik het zelf ook om instructie filmpjes te maken, van Word/Excel/etc.
http://www.techsmith.com/snagit.html

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-11 12:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Camtasia. Ik heb verschillende cursusfilmpjes gezien die grotendeels waren opgenomen met Camtasia.
Wil je een goed pakket dan zou ik deze kiezen.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:44

P_Tingen

omdat het KAN

FastStone heeft een mooie en simpel te bedienen tool die screengrabs kan maken en ook filmpjes kan opnemen (WMV formaat). Als je het filmpje hebt opgenomen, kun je daarna delen er weer uithalen, inzoomen op een bepaald deel van je film of tekst of andere zaken toevoegen.

Dit kan allemaal ook weer teruggedraaid of veranderd worden, dus je ingrepen zijn niet onherroepelijk (ik heb een paar programma's geprobeerd en bij sommige kun je operaties niet terugdraaien, vandaar).

FastStone Capture kost $19, is een maand op proef te gebruiken en hier te vinden.

Screencast over FSCapture zelf kun je hier bekijken. Scroll door naar ong 2/3e van de video voor het deel over video-opnames.

... en gaat over tot de orde van de dag

• jackpotsvr
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-11 01:08
Ik zou je Open Broadcaster Software willen aanraden. Het is open source, en dus gratis, maar naar mijn mening beter dan andere screen capture software.

Het is eigenlijk voor streamen bedoeld, maar je kan ook lokaal opnemen.

Wat ik fijn vindt aan OBS, is dat het realtime H264 codeert, zodat je geen gigantische bestanden op je hardeschijf of ssd krijgt, en ook niet komt te zitten met een codec die geen enkel programma leest.

Als je niet hoeft te editten is het in principe ook gelijk klaar voor youtube ;).

Met OBS kan je microfoon geluid, en je 'desktop'-geluid gelijktijdig opnemen, en je ook meerdere beeldsporen tegelijk invoegen. Bijvoorbeeld dus een eigen logo, of een webcam, naast je desktop beeld.

Het enige nadeel is wellicht dat het niet plug and play is, en dat je je wellicht moet verdiepen in het programma.
Pagina: 1