Wijzigen driveletters cardreader bij deployment via MDT2012

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSnels
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-10 19:51
We gebruiken MDT2012 om Windows 7 workstations uit te rollen. Deze hebben allemaal een cardreader.
Na een succesvolle deployment is de G: toegewezen aan de cardreader. Echter wordt via de netlogon de G: gemapped naar een netwerkshare, wat dus niet lukt.

De netwerkshare een andere letter geven is geen optie (reeds jaren in gebruik met harde links).

Is er een manier om (volledig automatisch) dit probleem te voorkomen? Bijvoorbeeld:
-drive lettering niet vanaf de eerst beschikbare letter laten beginnen
-een letter "reserveren"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SenZatioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-02 13:54

SenZatioN

Improvise...

Beide voorbeelden zijn voor zover mij bekend niet mogelijk maar wat je wel kunt doen is een script gebruiken zoals hier te vinden is of zelf wat in elkaar zetten: met bijvoorbeeld diskpart kan je ook driveletters veranderen van cardreaders.

Het gebruik van mapped drives met dergelijke 'lage' letters is ook niet heel erg handig om te doen, mede vanwege de verhoogde kans dat je tegen dit soort zaken gaat aanlopen. Zelf begin ik vanaf N: wat net even wat meer flexibiliteit geeft.

[ Voor 7% gewijzigd door SenZatioN op 09-01-2014 00:39 ]

My software never has bugs, it just develops random features...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJSnels schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 00:14:

Is er een manier om (volledig automatisch) dit probleem te voorkomen? Bijvoorbeeld:
-drive lettering niet vanaf de eerst beschikbare letter laten beginnen
-een letter "reserveren"
Ik los soort gelijk probleem al jaren hier mee op.
meuk: USB Drive Letter Manager 4.8.0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSnels
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-10 19:51
dmv een scriptje is dit inderdaad we aan te passen (diskpart bijv.) echter hoopte ik dat er ergens een registry entry iod is, zodat ik dit in de image mee kan nemen (lite-touch install)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:29
Map de networkshare op een letter uit de tweede helft van het alfabet, dan voorkom je dit soort problemen. Dit kan je makkelijk(er) meenemen in de image, dan achteraf aanpassen op elke workstation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Tijdens deployment kan je niet de drive letters bepalen. Je weet namelijk niet welke drive, welke zal worden in WinPE. WinPE is een eigen omgeving, dus als je binnen die omgeving je driveletter zet zal deze vergeten worden zodra WinPE weg is.

Je kan ook geen register wijzigingen nog maken in je Windows installatie want deze is op dat moment off-line.

Het beste wat je zou kunnen doen is als de machine voor het eerst in Windows 7 opstart een eenmalig script te draaien dat de driveletters goed zet.
Pagina: 1