Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Aankoop eerste LED-televisie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Onze oude beeldbuis-televisie is nu toch echt een keer aan vervanging toen en daarom zijn we op zoek naar een 40" LED-televisie van maximaal €550,-. Nu blijkt dat er ontzettend veel keuze is en omdat we er niet echt verstand van hebben willen we graag jullie hulp vragen.
Wat ons is opgevallen is dat er nogal verschillen zijn wat betreft het aantal hertz. Ons is verteld dat het aantal hertz wat vermeld wordt door fabrikanten niet heel veel zegt, omdat die het aantal hertz van de software vermelden terwijl het om het aantal hertz van het paneel gaat. Hoe kom je er dan achter wat het aantal hertz van het paneel is? En hoeveel hertz is aan te raden?
We hebben ons georiënteerd op een aantal modellen van Samsung, waaronder:
UE40F5300
UE40F6400
UE40F6320
Wat is jullie mening over deze toestellen?

Bij voorbaat dank!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
In de specs in de winkels zie je de "geoptimaliseerde" Hertz staan. Dit is marketing bullshit en zegt niets over de kwaliteit van het scherm. Persoonlijk zou ik geen van deze schermen in huis zetten want ik kijk niet graag naar een lcd-tv; en zeker geen Samsung vanwege de schreeuwende kleuren.
Als je voorkeur naar een lcd tv uitgaat, zou je ook de Sony W655 led kunnen overwegen. De beste budget tv van dit moment. Als je iets meer zou kunnen/willen uitgeven haal je met de Panasonic ST60 plasma het beste in huis dat je qua beeldkwaliteit kan kopen voor een redelijke prijs.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor uw reactie.

Als LED niet zo goed is qua beeld, wat is dan aan te raden? En wat is het grote verschil tussen de Sony die u aanraadt en tv's van samsung? Als ik als leek een vergelijking maak lijkt zo'n model van samsung een betere keuze, omdat je voor hetzelfde geld een smart tv met 3d functie hebt terwijl de Sony geen extra's heeft. Overigens zijn deze extra functies voor ons niet belangrijk, het belangrijkst is dat het een kwalitatief goed en stabiel toestel is met goed beeld.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
De liefhebbers van een zo goed mogelijke beeldkwaliteit kiezen doorgaans voor een plasma en niet voor een lcd televisie.

De Sony is imho de beste budget televisie die je momenteel kan kopen. Deze geeft voor het geld een zeer acceptabele beeldkwaliteit.

Wat betreft extra functies, heeft deze ook smart-mogelijkheden. Voor wat het waard is. Persoonlijk vind ik het hele smart-gebeuren zwaar over-rated en zou het geen dealmaker of -breaker moeten zijn om een tv te kopen. Het staat nog in de kinderschoenen en werkt vaker niet dan wel fatsoenlijk. Dergelijke functionaliteit kun je beter zoeken in daarvoor specifiek gemaakte producten die wel een goede gebruikservaring geven.

En 3D... Tja, dat is maar net of je het belangrijk vind. De genoemd Sony heeft dat inderdaad niet. Zelf heb ik ondertussen 2 toestellen staan met deze mogelijkheid aan boord maar ik heb niet eens geprobeerd of de brillen het doen. Dat interesseert me gewoonweg niet.

Zelf koop ik een tv om een zo goed mogelijke beeldkwaliteit voor het geld in huis te halen. Randverschijnselen als smart en 3D, kijk ik niet naar.

Verwijderd

*spam*

[ Voor 92% gewijzigd door MueR op 12-01-2014 20:52 ]

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-11 13:18

mr.paaJ

generatie cmd+z

Genoemde Sony is binnen budget een hele mooie. Weinig fratsen en prima beeld.
Bij Samsung is de 6320 technisch gelijk aan de 6400, maar heeft de 6400 iets minder lijst en de extra smart tv remote met muispad. Ga je voor smart dan is die erg prettig. Zorg bij Samsung wel dat je een NL model kiest, de extra goedkope zijn dat vaak niet.

De BTW acties zijn ook al bekend zag ik in een ander topic, interessant om in de gaten te houden.

[ Voor 13% gewijzigd door mr.paaJ op 12-01-2014 20:40 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Pagina: 1