Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Opzoek naar een goed keyboard

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakeraars,

Ik woon sinds 3 jaar op kamers. Thuis (waar m'n ouders wonen) hebben wij een vleugel. Ik speel zelf al vanaf mijn 7de tot nu (ik ben 22). Ik heb les gehad totdat ik 18 was, toen ben ik verhuisd naar Amsterdam en gaan studeren. Ik ga in het weekend nog vaak naar huis maar een weekend thuis is tekort om echt iets nieuws te leren. Het lijkt mij superleuk om weer nieuwe nummers te kunnen spelen, helemaal op een keyboard. Misschien ben je in een week op al die verschillende instrumenten uitgekeken en zit je altijd op Grand Piano maar dat durf ik nu nog niet te zeggen :P

Ik ben dus opzoek naar een goed keyboard. Ik heb eigenlijk geen idee wat een normale prijs is. Yamaha is wel een goed merk toch? Ik vind het fijn om veel toetsen te hebben. Ik heb wel is op een keyboard van een vriend gespeeld maar merkte al snel dat die te weinig toetsen had. Ik dacht dat 76 de max was dus die zal ik zeker nodig hebben.

Ik heb zelf wat onderzoek gedaan en zag een mooie de Yamaha X90 XS. Hij kost wel 2300 euro, maar ik heb er ook best wat voor over als het een goede kwaliteit is. Ik heb al een hele goede koptelefoon. Dat is namelijk ook een reden waarom ik voor een keyboard zodat de buren er niet last van zullen hebben :P. Een electrische piano kan ook maar die zijn nog duurder en ik heb niet oneindig geld. Is 2300 euro megaveel voor een keyboard of is dat wel de prijs voor een goeie? Ook vind ik het fijn om op te nemen zodat ik het bijvoorbeeld makkelijk op YouTube kan zetten. Als dat via het keyboard zelf kan blijft de geluidskwaliteit namelijk hoog lijkt mij.

Misschien moet ik ook maar is naar een zaak gaan die keyboards verkopen om een paar te voelen hoe ze spelen. Ik weet niet of jullie adviezen hebben of keyboards die jullie heel fijn vinden?

Alvast bedankt!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:30

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Als je pianoles hebt gehad zou ik zeker kijken naar digitale piano's, niet naar keyboards. Bij digitale piano's is er veel meer aandacht besteed aan de toetsmechanismen (aanslaggevoeligheid, weerstand e.d.). Digitale piano's hoeven niet perse 2000,- en meer te kosten.
Ik weet natuurlijk niet wat je budget is, maar hier heb je bijvoorbeeld een Casio voor €360,-
En ja, hoe duurder hoe meer het een echte piano benaderd waarschijnlijk, dus de beste tip is: ga naar een piano/muziekwinkel en probeer daar eens uit!

Life is not about specs, it is about joy!

Verwijderd

Topicstarter
Zijn keyboards tegenwoordig niet zo goed dat ze hetzelfde gevoel kunnen produceren als een piano?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 23:59:
Zijn keyboards tegenwoordig niet zo goed dat ze hetzelfde gevoel kunnen produceren als een piano?
Hangt van het klavier af (hameractie)

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:11

heuveltje

KoelkastFilosoof

Verwijderd schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 23:59:
Nee want dat proberen ze meestal niet :)
Zit hem in het gevoel wat een toets indrukken geeft, dat is meer linear dan bij een piano.

Ik heb bv de casio wat bartvl het over heeft.
Voelt veel meer aan als een piano dan het veel duurdere keyboard dat mijn piano leraar heeft staan.
(maar nog steeds voelt het minder "zwaar" dan een echte piano) Maar kwa geluid is het dan weer veel slechter dan dat keyboard.

Maar dat is dan ook niet voor niets 1 van de goedkoopste instap digitale piano's !

Maar doe jezelf eens een plezier en ga eens rondkijken in een keyboard shop !
Er zijn 100'en verschillende. maar als het je alleen om wat verschillende instrumenten gaat lijkt die yamaha mij nogal overkil :)

Overigens kan ik die goedkope casio wel via midi aan mijn pc hangen, en dan klinkt ie net zo goed of slecht als de vsti die je ermee aanstuurt

[ Voor 19% gewijzigd door heuveltje op 09-01-2014 00:53 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Verwijderd

Als je toch een leuk budget hebt ga je toch niet voor die goedkope rommel?

En nee, ik heb geen aandelen in Nord. :P

Maar als ik lees:
Ook vind ik het fijn om op te nemen zodat ik het bijvoorbeeld makkelijk op YouTube kan zetten. Als dat via het keyboard zelf kan blijft de geluidskwaliteit namelijk hoog lijkt mij.
huilt mijn hart eigenlijk :/

Verwijderd

Topicstarter
Damn die Nord Piano HA88. Ik ben verliefd, wat een prachtding.

Nord is een goed merk neem ik aan? Het geluid is fenomenaal

Verwijderd

Nord is gewoon goed spul. Het heeft een tijdje geduurd, maar ze zijn niet meer een klein bedrijfje die een leuke analoge synth verkochten met een houten! pitchwheel ;)

Verwijderd

Topicstarter
Fijn om te horen :) En was is het verschil tussen Nord Piano 2 HA en HP?

Verwijderd

Ik heb echt geen idee.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm oke het enige verschil dat ik kan vinden is dat de ene 88 en de hp 77 toetsen. Dus mocht ik hem kopen ga ik dus maar voor de ha88.

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:14
Ik heb sinds kort de Stage 2, die heeft dezelfde pianogeluiden (die je bij Nord kunt upgraden, af en toe komen er nieuwe pianosamples bij die je gratis kunt installeren). Klinkt fantastisch maar dat kun je op de vele youtube video's ook wel horen. Een nadeeltje, het keybed zelf maakt wel wat geluid en als je een open koptelefoon hebt die zacht staat dan hoor je het geklop er een beetje doorheen. Een kniesoor zou er last van kunnen hebben. Maar verder kan ik het warm aanbevelen. De Bosendorfer en Faziola grands klinken geweldig.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-11 07:37

FeaR

In GoT we trust

> CEA

Aangezien het om een aankoopadvies gaat.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1